Jóga pro seniory: Proč se jí nebát a co byste o ní měli vědět

Stále více lidí nad 60 objevuje mentální, fyzické a emocionální výhody, které jóga přináší seniorům. Představa, že se jóga hodí jen pro trénované a flexibilní jedince, je velmi mylná. Jóga se hodí pro každého, její kouzlo totiž tkví v tom, že nás učí poznávat sebe i své tělo a v tomto smyslu hledat cesty, jak se sebou zacházet tak, aby to bylo přínosné a příjemné.

Nahá jóga

Aneb cesta, jak se naučit mít se rád takový, jaký jsem.

Jak relaxovat s dětmi v rámci jógy?

To je asi nejčastější otázka, kterou dostávám. A nejčastějším požadavkem rodičů, kteří mi přivedou děti na lekce dětské jógy, je: „Doufám, že mi to moje dítko ZKLIDNÍTE!“

S lehkostí akrojógy

Cvičíte jógu a rádi byste změnu, která bude zároveň i výzvou? Pak je akrojóga to pravé přímo pro vás!

Aštanga (není) jóga pro vojáky

Za svůj „jógový“ život jsem slyšela mnoho přídavných jmen a názvů pro aštanga jógu. Bohužel převažuje více negativních mýtů. Traduje se o ní, že je náročná, pro vojáky, pro gymnasty, jen pro mladé a silné lidi. A většinou se jedná o nepochopení celého jejího konceptu. Často tyto soudy pocházejí od lidí, kteří s ní žádnou osobní zkušenosti nemají a nebo ji hodnotí (jak už to bývá) na základě jedné negativní zkušenosti. Mnohokrát se mi stalo, že když jsem člověku na jeho otázku, jaká je má ásanová praxe, odpověděla aštanga, zaskočila jsem ho a šokovala. Několikrát jsem na workshopu předvedla fyzicky náročnější pozici a reakce byla mávnutí ruky a komentář „nojo, pro tebe je to jednoduché, ty děláš tu bláznivou aštangu“. Když jsem se však s daným člověk na toto téma zapovídala, byl překvapený, že je vlastně všechno trochu jinak.

Transformace ženy: „To“ nás ve škole neučí

Pamatuji si, že první menstruace nebyla příliš přívětivým objevem a komunikace tématu ze strany starších žen mnoho neproběhlo. Potýkala jsem se sama s pocitem studu a zkoumání, „jak se asi vložka lepí na ta správná místa“. Menstruace byla vše, jen ne dar. Každý měsíc následovala nálož pocitů trapnosti a studu, nemluvě o bolesti, která se dostavovala...

Síla smíchu

Období, které jsme ještě nedávno prožíali, nebylo pro většinu z nás právě nejšťastnější. Byli jsme donuceni vystoupit ze své komfortní zóny, přizpůsobit své životy novým podmínkám a není to pro nás úplně jednoduché. Jde o naše životy, jde o naše zdraví, jde i o naše živobytí. Zdravotníci na pokraji zhroucení z vyčerpání, velká část lidí na pokraji zhroucení z nicnedělání. Svět je vzhůru nohama. Můžeme se z toho zbláznit, anebo se tomu můžeme začít smát. A my Češi jako národ Švejků se dokážeme smát. Obzvlášť když je nám nejhůř. Legraci si děláme z vážných věcí i z těch, které nemůžeme nebo nedokážeme ovlivnit. A mně se to líbí. Smích totiž snižuje stres, posiluje imunitu, srdce i plíce a okysličuje krev. Přináší jen samá pozitiva, tedy to, co nyní všichni tolik potřebujeme.

Partnerská jóga

Vyzkoušejte veselé jógování v páru! Partnerská jóga učí rovnováze, respektu a rozvíjí důvěru i sílu spolupráce. Vybudujte důvěru se svým parťákem, a probuďte v sobě radost a nadšení ze společné praxe.

Gravidjóga – jóga pro těhotné ženy

Jógu pro těhotné může cvičit každá zdravá žena, u níž těhotenství probíhá fyziologicky. Pokud těhotná žena cvičila jógu již před těhotenstvím, je to pro ni výhoda, ale i žena, která se rozhodla pro cvičení jógy až v „požehnaném stavu“, si bude užívat všechny její výsady. Těhotenství je krásný a dvojnásobný důvod, proč s jógou začít, a přirozená cesta ke zdravému tělu, mysli i duši.

Kundaliní jóga a její benefity

Kundaliní jóga je forma jógy, která kromě opakujících se ásan zahrnuje zpěv, dechová cvičení a práci s energií.