Restorativní jóga jako cesta k dokonalému uvolnění

Všichni víme, že relaxace je velice důležitá pro obnovu fyzických i mentálních sil. Je nezbytná obzvláště v dnešní době, kdy je po nás požadován maximální výkon, a to nejen v zaměstnání, ale i doma, při výchově dětí, často i při sportu –jedeme zkrátka na doraz. Jednou z možností, jak velice příjemně relaxovat, je praxe restorativní jógy.

Viparita karaní (lomená svíčka)

Na fotce pozice vypadá jednoduše. Při provádění však činí značné problémy především v pochopení, jak pozici “vytvarovat””, aby to nebyla svíčka, ale …byla to lomená svíčka. 
Zaujetím pozice obracíte vnímání sebe sama a okolí. Vše je otočené vzhůru nohama, a tak je vhodné zeptat se sám sebe, na co se mám podívat obráceně?

Jak meditace ovlivňuje mozek a zvyšuje spokojenost?

Ačkoliv existuje mnoho druhů meditace, vždy se jedná především o osobní praxi, takže se dá říci, že každý medituje svým vlastním jedinečným způsobem. Protože stejně, jako je jedinečný každý z nás, je jedinečná i naše vlastní praxe. Navzdory tomu způsob, jímž meditace ovlivňuje práci našeho mozku, je všem společný.

6 věcí, které bychom neměli dělat....

Lekce jógy je jako modlitba…. s těmito slovy za mnou nedávno přišla jedna milá klientka. A pokud to tak opravdu cítí, je to ten největší kompliment, který józe může dát.

Salamba bhudžangásana – poloha sfingy

Sfinga představuje jistou modifikaci polohy kobry, jedná se v podstatě o polohu kobry s oporou na dlaních a předloktí.

Jak jóga projasní každodennost

Jóga dokáže každodennost prozářit. Ale nebude to zadarmo. Budete se muset vzdát určitého pohodlí – toho, na které jste zvyklí. Budete se muset odvážit, odhodlat a vědomě rozhodnout k vykročení z komfortní zóny. Jak už tomu bývá v mnoha ohledech, nejtěžší je vykonat první krok, protože od něj nás zrazuje přirozená pohodlnost a neochota podřídit se změně, plynutí, jež tvoří život. 

Před naplněním je třeba nádobu vyprázdnit

Pránájáma je čtvrtou částí Pataňdžaliho cesty jógy. Společně s ásanami, které zde zaujímají místo třetí, představuje první podmínku a základní předpoklad pro vyšší stupeň sebeuskutečnění. Zastavení změn a pohybů mysli, k nimž vede jógová praxe. Pránájámu již Pataňdžali předpokládá, když hovoří o jamě a nijamě a přípravě a očistě mysli.

Lotos roste z bahna

Symbolika lotosu je v józe hojně používána a věřím, že pokud chodíte na jógové lekce nebo studujete knihy s jógovou tematikou, tak vám toto úsloví není neznámé. Zamýšleli jste se někdy nad tím, jak je to myšleno? 

Ásany pro úlevu od stresu a napětí

V současné době nás stres ovládá více, než tomu tak bylo kdy dříve. Pohlcuje nás někdy natolik, že si to možná ani neuvědomujeme. Mnoho z nás dokonce trpí úzkostmi a depresemi, které se opakovaně vrací. Za tyhle stavy může mimo jiné současná zrychlená doba a mnohdy enormní požadavky zvenčí na naši osobu. Proto se lidé často uchylují k józe a meditaci, jež mají na tyto stavy mysli pozitivní dopad. A čím je to vlastně způsobeno a skutečně nám může jóga pomoci? 

Než se vrhnete do jógy volným pádem

Dlouho jste váhali, nechávali se přemlouvat od svých přátel, kolegyň či kolegů, manželek či přítelkyní, a teď jste se konečně rozhodli, že to zkusíte? Nebojte, nečeká vás ani parta asketů v batikovaných tričkách ani skupina hadích žen v trikotech ani namakaní svalovci v obtáhlých tílkách.