Jóga praxe

Tělo a napětí

Tělo a napětí

Jste aktivní a využíváte své tělo konstruktivně? Pak je svalový tonus a napětí přirozené. Přirozený tonus je nutný pro udržování buněk a tkání těla v dobrém zdravotním stavu.

celý článek
Jak ochránit svá kolena během cvičení jógových ásan

Jak ochránit svá kolena během cvičení jógových ásan

Během cvičení jednotlivých jógových pozic aktivně zapojujeme svá kolena, a to bez ohledu na to, jestli je máme zamknuté, ohnuté, zatuhlé, nebo hypermobilní. Pravidelné cvičení může naším kolenům pomoct a zlepšit jejich funkci i během dalších aktivit. Ale jak poznáme, že respektujeme anatomii kolene a cvičíme správně a bezpečně?

celý článek
Bolí vás hrudní páteř? Praktikujte kočičku

Bolí vás hrudní páteř? Praktikujte kočičku

Vzpřímené držení těla neprospívá pouze jemu samotnému, ale také mysli a duši. Vzpřímeným postojem sobě i světu ukazujeme, že se nestydíme za to, jací jsme, a že jsme odhodláni životem hrdě kráčet dál, s hlavou zvednutou a pohledem upřeným vpřed. Jak ale na to, když nás tolik bolí hrudní páteř?

celý článek
Ásany jako prevence kýly

Ásany jako prevence kýly

Existují polohy, které působí na elasticitu svalstva v oblasti břicha. Tato skupina hathajógových poloh je výborným prostředkem k léčbě abnormálních výchlipek, kýly nebo výhřezu břišních orgánů. Jaké polohy to jsou?

celý článek
Džathara parivartanásana – břišní zkrut

Džathara parivartanásana – břišní zkrut

Poněkud krkolomný název polohy sestává ze dvou sanskrtských výrazů – „džathara“ – břicho a parivartásana – otočení, obrácení. Do češtiny můžeme tedy volně přeložit jako břišní zkrut. Jak pojmenování polohy napovídá, dochází při ní k otáčení břicha do stran.

celý článek
Je lepší jóga ráno, nebo večer?

Je lepší jóga ráno, nebo večer?

Znáte to, cvičíte jógu, ale ne vždy vám vyjde cvičit ji ve stejný čas. Někdy se utrhnete hned ráno, jindy až večer, kdy dáte děti spát. Nevadí. Jóga je jóga a je opravdu jedno, kdy ji budete cvičit. Důležité je, aby byla prováděná správně, zkrátka tak, jak má.

celý článek
Jógové pozice a protahování pro úlevu od bolesti zad

Jógové pozice a protahování pro úlevu od bolesti zad

Znáte to? Bolest zad umí být opravdu výživná! Uvádí se, že v dnešní době na ni trpí až 80 % lidí. Proto se v jógové praxi na zdravá záda i úlevu od bolesti v jejich spodní části cíleně zaměřuje řada pozic a sestav. Každému může vyhovovat něco jiného, ale jógový instruktor Bryan Kest uvádí několik základních principů, kterými bychom se během cvičení měli řídit.

celý článek
Hathény – posilovací techniky

Hathény – posilovací techniky

Hathény (hatháty) jsou posilovací techniky, které se používají k přesně stanovenému působení na tělo. Některé z nich tvoří klasické hathajógové polohy. Poloha velblouda se svými variacemi představuje výbornou hathénu pro vhánění vzduchu do spodních, břišních laloků plic...

celý článek
Janu širšásana (překážkový sed, hlava u kolena)

Janu širšásana (překážkový sed, hlava u kolena)

Ásana v sedě pro uvolnění a protažení zadní strany těla, kyčlí a zklidnění mysli. Intenzivní masáž břišních orgánů a stimulace kořenové a křížové čakry. 

celý článek
„Neutrální poloha páteře“ v praxi „nejen“ jógových ásan

„Neutrální poloha páteře“ v praxi „nejen“ jógových ásan

Neutrálním se často nazývá jakýsi návrat ke svému tělu obecně. K něčemu, co by pro každého z nás mělo být naprosto přirozené. Týkat by se to přitom nemělo jen naší jógové praxe.

 

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket