Jóga praxe

Užít si jógu během menstruace

Užít si jógu během menstruace

Možná právě vy patříte k těm ženám, které si pravidelně jednou měsíčně pokládají otázku, zda vyrazit na svou oblíbenou hodinu jógy, nebo raději zůstat doma pod dekou. Můžeme během „svých dnů“ cvičit, jak jsme zvyklé, nebo je dobré jiný stav svého těla respektovat a chovat se zkrátka jinak?

celý článek
Odpočiňme si ve virásaně

Odpočiňme si ve virásaně

Jednou z mála poloh, které můžeme praktikovat po jídle, je diamantová poloha virásana. Tu lze zaujmout jako meditační, ale stejně i jako relaxační polohu. Našemu tělu i mysli přináší řadu terapeutických i posilujících účinků. Ačkoliv na první pohled vypadá poněkud nepohodlně a její pravidelné praktikování vyžaduje určitou vnitřní vytrvalost, účinky, které přináší, jsou skutečně ohromné.

celý článek
Jak dýchat v ásanách?

Jak dýchat v ásanách?

Často se řeší jak dýchat při cvičení ásan. Někdo doporučuje dýchat do plného nádechu a výdechu, někdo jenom hrudníkem a pouze udždžají dechem, jiný radí třeba jen nádech nosem a výdech ústy. Jaká je správná odpověď?

celý článek
Čáp  (padahastásana)

Čáp (padahastásana)

V poloze čápa se nabíjíme zemskou energií a necháváme tělo uvolnit a protáhnout...

celý článek
Pozitivní účinky záklonů

Pozitivní účinky záklonů

Záklony nám prospívají v mnoha ohledech. Nejen, že posilují střed těla, uvolňují ramena, podílejí se na vzpřímeném postoji a otevírají oblast hrudníku. Kromě toho na vnitřní úrovni otevírají naše nitro novým možnostem a naplňují nás vnitřní sílou, radostí, odvahou a odhodláním.

celý článek
Širšásana (stoj na hlavě)

Širšásana (stoj na hlavě)

Stoj na hlavě je velmi často nazýván královnou jógových ásan. Zvládnutí této pozice přináší blahodárný účinek našemu tělu i mysli. Obrácený stoj působí podobně, jako když otočíme přesýpací hodiny, aby se čas opět rozběhl zpátky.

 

celý článek
Kouzlo sedu se založenýma nohama

Kouzlo sedu se založenýma nohama

Také máte při praxi někdy tendenci střídat polohu za polohou? Přemýšleli jste proč vlastně? Protože nedokážeme setrvat v klidu v jedné poloze. Mysl žádá nové podněty, a tak jí je dáváme a měníme polohy....

celý článek
Sestava proti bolavým zádům

Sestava proti bolavým zádům

Potíže se zády dnes trápí většinu populace. S největší pravděpodobností je na vině sedavý životní styl s nedostatkem pohybu. Naše tělo nebylo stvořeno pro stálé sezení, a tak s absencí přirozené fyzické aktivity strádá.

celý článek
Rovnováha duše i těla

Rovnováha duše i těla

Často v hodinách slýchám, jak si klienti stěžují na rovnovážné pozice. „Všechno se zlepšuje, ale ta rovnováha…“ nebo „Minule mi to už šlo, ale dnes stále padám…“. Poznáváte se? Aby ne!

celý článek
Uvolněte své kyčle i své nitro

Uvolněte své kyčle i své nitro

Strach, úzkost a stres způsobují stažení svalů, které se potom často promítá i do vnitřní roviny. Pokud v praxi vhodně propojíme fyzické cvičení se cvičením vnitřním, můžeme si ulevit od obojího. Následná praxe kombinuje uvolnění v oblasti kyčelní se záklony. Ty otevírají naše nitro a uvolňují nahromaděné smutky, jež pociťujeme jako tíhu tlačící nás dolů jako kámen.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket