60minutová lekce jógy: výhody a nevýhody

Je to standard. 60minutová jóga. Leckdo by řekl, že ji zvládne a že to bude takříkajíc hračka, jenže opak mnohdy bývá pravdou a i u takové lekce se můžete pořádně zapotit.

10 rad, jak začít s dětskou jógou

Praktikování jógy by dětem mělo přinášet především radost z pohybu. Děti se mohou nenásilnou a zábavnou formou naučit zacházet správně a ohleduplně se svým tělem i emocemi.

Pes hlavou nahoru a pes hlavou dolů

V pozdravech slunci A i B cvičíme dvě pozice psů, které patří k ásanovým základům.

NIJAMA: svádhjája

Jóga nás provádí systémem principů jamy a nijamy. Etických a morálních principů jógy. Jama je morálním principem, který bychom měli směřovat k vnějšímu světu. Nijama je principem morálky k sobě samému. Svádhjája je jednou z nijam, jedná se o sebevzdělávání, seberealizaci i pochopení sebe sama.

Pružní a silní díky józe: A nejen na těle, ale i na mysli, duchu a duši

Jóga protahuje i posiluje. A nejen na rovině fyzické, ale i na rovině mentální a vnitřní. Pružná a silná mysl nám usnadňuje život stejně jako pružné a silné tělo. Jóga je v tom neuvěřitelně komplexní systém pečující o člověka jako o celek.

Gomukhásana (pozice krávy)

Ramakrišna, indický mystik a svatý muž, srovnává krávu s aspiranty jógy. Některé aspiranty musíte, obrazně, za ocas dotáhnout do chrámu jako krávu, zatímco ostatní si tam cestu najdou sami.

Meditační sedy

Seznamte se se třemi meditačními sedy, které můžete připojit ke své jógové praxi. Pozor, nikdy nezapomínejte na rovná a pevná záda.

Jóga a krása

Můžete být krásnějšími díky józe? Odpověď je jednoznačná a potěší zejména všechny ženy jogínky – určitě ano! Lidé, kteří jógu pravidelně cvičí dlouhá léta, často vypadají ve srovnání se svými vrstevníky lépe a také mnohem mladší. Jsou štíhlejší, zdravější, vyrovnanější a jejich pokožka i oči jaksi zvláštně září.

Hathajóga nás učí být svým vlastním učitelem

Hathajóga je typická dlouhými výdržemi. Ásany se zaujímají na delší dobu a během tohoto času praktikující sleduje dech a dráhu, kterou v těle vykonává. Učí se posílat pryč veškeré myšlenky, učí se zklidňovat mysl s pomocí dechu, učí se být sám se sebou v klidu a harmonii.

Kurmásana (pozice želvy)

Bhagavadgíta uvádí: „Když může člověk stáhnout smysly od spojení s jinými předměty, stejně jako želva stahuje své končetiny z vnějšího nebezpečí, pak takový člověk putuje pevně na cestě moudrosti.“