Technika cvičení

Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 2. část

Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 2. část

Přinášíme vám druhý díl z mini-série článků zaměřených na problematiku SI skloubení, tzv. esíčka. Druhý díl je zaměřený na SI skloubení ve vztahu k józe – co dělat, co nedělat a co si hlídat.

celý článek
Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 1. část

Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 1. část

Přinášíme vám první díl z mini-série článků zaměřených na problematiku SI skloubení, tzv. esíčka. První díl je zaměřený na obecné informace, rozpoznání problémů a self-diagnostiku...

celý článek
Volně jako motýl

Volně jako motýl

Léto je v rozpuku a pro děti přišlo jedno z nejkouzelnějších období – velké prázdniny. Během tohoto času jsou volné jako malí motýlci přelétávající z květu na květ. Vezměme si příklad z přírody a z dětí, kteří k ní mají mnohem blíže než my dospělí. Svou přímočarostí a upřímností.

celý článek
Uvolněte kyčle a odpočiňte si u toho

Uvolněte kyčle a odpočiňte si u toho

Do stavu kyčlí se promítá zatuhlost a sevřenost mysli stažené stresem a neschopností koncentrace. V rozpoložení kyčlí se odráží sedavý způsob života typický letargií, chaosem a lenivostí. Uvolněte na fyzické rovině kyčle a pracujte na tom, aby se toto uvolnění projevilo i v rovině vnitřní.

celý článek
Pánevní dno - základ správného držení těla

Pánevní dno - základ správného držení těla

V oblasti pánve, uvnitř, naleznete svaly, které svou souhrou dokáží podpořit tělo a dobrý postoj (ásanu). Mají vliv na správné držení těla a na bezpečný pohyb. Podívejte se na ně!

celý článek
Jak najít cestu sám k sobě

Jak najít cestu sám k sobě

Léto je obdobím cestování. Táhne nás to do dalekých zemí, exotických destinací a neobjevených území. Jinými slovy nás to táhne ven. A co kdybychom se tentokrát vydali někam trochu jinam – k sobě, dovnitř?

celý článek
Páteřní zkruty

Páteřní zkruty

Zkrutové polohy jsou označovány jmény vakra nebo vakrina (křivý, zkroucený). V páteřních zkrutech dochází k laterálnímu zkrutu v různých částech páteře, od nejspodnější v bederní části až po hrudní část páteře...

celý článek
Jak ochránit svá kolena během cvičení jógových ásan

Jak ochránit svá kolena během cvičení jógových ásan

Během cvičení jednotlivých jógových pozic aktivně zapojujeme svá kolena, a to bez ohledu na to, jestli je máme zamknuté, ohnuté, zatuhlé, nebo hypermobilní. Pravidelné cvičení může naším kolenům pomoct a zlepšit jejich funkci i během dalších aktivit. Ale jak poznáme, že respektujeme anatomii kolene a cvičíme správně a bezpečně?

celý článek
Ásany jako prevence kýly

Ásany jako prevence kýly

Existují polohy, které působí na elasticitu svalstva v oblasti břicha. Tato skupina hathajógových poloh je výborným prostředkem k léčbě abnormálních výchlipek, kýly nebo výhřezu břišních orgánů. Jaké polohy to jsou?

celý článek
Je lepší jóga ráno, nebo večer?

Je lepší jóga ráno, nebo večer?

Znáte to, cvičíte jógu, ale ne vždy vám vyjde cvičit ji ve stejný čas. Někdy se utrhnete hned ráno, jindy až večer, kdy dáte děti spát. Nevadí. Jóga je jóga a je opravdu jedno, kdy ji budete cvičit. Důležité je, aby byla prováděná správně, zkrátka tak, jak má.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket