Probouzení aneb jógová jarní flow

Příroda se probouzí a... my s ní? Jsme vůbec probuzení?

Jógou proti nafouklému břichu

Všichni to známe. Snažíme se správně jíst, snažíme se cvičit, přesto nás někdy přepadnou trávicí potíže a naše břicho je jeden velký nevzhledný balón. A i když se na nás ze všech stran a reklam hrnou rady, co za léky může pomoci, tu nejlepší úlevu poskytne bezesporu jóga.

Uzemnění a jóga

Slovo uzemnění se skloňuje ve světě jógy, meditace a duchovna poměrně často. Existují různé techniky, metody, ásany a vizualizační cvičení, které vám pomohou spojit se s vlastním tělem, Matkou zemí, přírodou, stromy či kameny. A co vám toto propojení může přinést? Kromě mnoha zdravotních a jiných benefitů především klidnou mysl a vnitřní vyrovnanost.

Zdokonalte dýchání a podpořte své plíce

Aplikace následujících hathén ve vaší praxi pomůže zlepšit dýchání, ať už se nacházíte v jakékoliv kondici!

Radost a lehkost v józe

S lehkostí plout na podložce, přeskakovat z jednoho loktu na druhý nebo rovnou do stoje na hlavě a ještě se u toho usmívat. Jak prosté, že? :) Lehkost spojená s jógou však nemusí být akrobacií...

Jóga a motivace

Motivaci předchází inspirace a aspirace. Pokud jsme v obležení inspirativních lidí, podnětů a námětů, přichází motivace sama. V dnešní době se zdá, že není lehké inspiraci sbírat. Inspirace přicházející zvnějšku, založená na kultuře, hudbě, vnějších vjemech a veřejnosti, je v tomto čase pozastavena a tím se projevuje jistá společenská stagnace.

Praxe ve tmě, intimita aneb Jak potkat sebe?

Únor je měsícem, kdy jsme stále spojeni s vnitřní krajinou, objímá nás tma, přestože za okny se prodlužují dny a chvílemi pociťujeme příval energie a dotek pomyslného jara někde v dálce. Měsíce před příchodem jara můžeme pocítit různě. Pro někoho může být zima dlouhá a představa jara či letních dní je stále v daleké budoucnosti. Jak lze využít ještě ne tak docela dlouhé dny pro jógovou praxi?

Home office protažení: Jóga pro zdravá záda

Pokud chcete udržet své tělo fit a v pohybu po celý život, musíte mít silná a zdravá záda. Protažení a posílení zad může poskytnout větší rozsah pohybu a zabránit zranění, bolesti, a dokonce i nákladným návštěvám u chiropraktika či lékaře.

Zimní sportování a jóga

Konečně je tady pravá zima. Teploty míří pod nulu, venku se třpytí sníh (alespoň na horách), zima až praští a nás letošní vládní omezení nutí sportovat na čerstvém vzduchu, nu což. Na jógu v parku to není, ale i tak se dá běhat, bruslit, běžkovat, lyžovat, chodit po horách nebo vyzkoušet stále populárnější skialpy, zkrátka tu zimní nádheru si můžeme užívat do sytosti. A až se vrátíme domů do tepla, protáhneme a zrelaxujeme namáhané svaly jógou.

Vědomé myšlení aneb jóga v každodenním životě

Jak už víme, jóga je vědomá. To znamená, že její praxe musí být procítěná a v plné koncentraci. Musíme myslet na to, co děláme, jak to děláme, a věnovat pozornost každému svalu svého těla.