Moje cesta za šíršásanou

29. srpen se stal nejen dnem, kdy se konala svatba jedné z mých nejlepších kamarádek, ale rovněž dnem, kdy se mi konečně podařila vykonat královská ásana – šíršásana. Stoj na hlavě. Cesta, která k ní vedla, byla velmi dlouhá a já jsem se toho během ní spoustu naučila. Nejen o sobě, ale o přístupu k životu celkově.

Hathény dechu

Hathény jsou posilovací pozice stlačující nervy, jež ovlivňují jednotlivé části plic. Dech je v józe tím nejdůležitějším aspektem. Jen dech nám pomáhá uvolnit tělo a stabilizovat mysl tak, abychom eliminovali stres a napětí dnešní doby a nechali tělo správně „proplouvat“ ásanami. 

Jóga a střed našeho těla

Není to jen tak dělat jógu a dělat ji pořádně. Vše je podmíněno tím, jak dobře dokážeme aktivovat střed svého těla, abychom šli do každé ásany správným způsobem.

Když jóga bojuje s tělem

Pro název tohoto článku mě inspiroval jeden můj kamarád. V „civilu“ byl velmi pokorný a o józe byl schopen zasvěceně hovořit dlouhé hodiny. Ve svých jógových promluvách neopomínal ani ahimsu jako základ jógového přístupu. Co bylo ale zvláštní, v okamžiku, kdy se postavil na podložku, jako by se přeladil do módu „berserk“.

Jak přistupovat k náročnější jógové praxi

Jóga je obsáhlým komplexem s hlubokou léčivou silou a je velmi přínosné si to opravdu uvědomit. Pokud máme nastavenou praxi, víme, že přicházejí náročnější zkoušky, a to jak formou složitějších technik, pozic (ásan), tak i ve formě zkoušek duchovních.

Ranní předklony a záklony aneb jak protáhnout své tělo

Ranní protažení je základ kvalitního dne. Je třeba brát v potaz zatuhlost, která se po spánku objevuje. Pozorujeme-li přírodu, všímáme si, že zvířata se přirozeně protahují při každém probuzení nebo povstání z lehu či sedu...

Ásanová praxe pro posílení a revitalizaci spodní části těla

Naše nohy nás nosí každý den od rána do večera. Mají na starosti celou váhu těla, starají se o to, abychom neupadli a dostali se tam, kam potřebujeme. Proto bychom o ně měli pečovat s láskou, porozuměním a respektem. Jak s tím pomůže jóga?

Praxe pro první letní dny

Jaro je pomalu za námi a příchod prvních letních dnů nám přináší nejen více tepla a slunce, ale také možností, jak naložit se svou jógovou praxí. Přizpůsobit ji aktuálnímu počasí a vnést do ní prvky prostoru a země, jak radí ájurvéda.

Jóga a svaly: Jak při ní pracují a jak poznáte, že je zapojujete správně?

Jóga je cvičení těla i mysli. Daří-li se současně propojit praxi fyzickou s praxí vnitřní, dochází k navození harmonie, klidu a spokojenosti. Je třeba současně vnímat signály, které z těla vycházejí, a reagovat na ně. Mnohé nám přitom napovídá chování svalů. Jak se jejich práce liší od práce kloubů?

Jóga a pánevní dno: Jak spolu souvisí?

Počátkem života hledáme cesty a učíme se pracovat se všemi svaly, které v těle máme. Postupem času na tyto kroky zapomínáme a spolu s nimi i na to, co jsme dříve uměli. Stáváme se sami sobě cizí a trpíme psychickými i fyzickými problémy. Jednou z takových svalových skupin jsou i svaly pánevního dna. Jak s jejich opětovným uvědoměním pomůže jóga?