BLESKOVĚ

Podzim aneb jak zahřát tělo a posílit imunitu pomocí jídla a doplňků stravy

Začal říjen a zatímco září se většinou nese v duchu nových začátků a babího léta, říjen už je znamením opravdového podzimu, tmavých večerů a spadaného listí na cestách.

Astaxanthin – nejsilnější antioxidant, který v létě ocení hlavně vaše pokožka

Konečně jsme se dočkali. Sluníčko nabírá na síle, odhazujeme mikiny a dlouhé kalhoty a radostně se vystavujeme prvním silným slunečním paprskům. Je tedy na místě zvážit, co pro sebe můžeme udělat stran ochrany pokožky mimo nákupu vhodného opalovacího krému

 

Kolagen a jeho potenciál v otázkách zdraví kloubů a pokožky

Když zadáte do vyhledávače Google slovo kolagen, vyjede vám bez mála 20 miliónů výsledků. Pro srovnání, když zadáte jinou velmi důležitou složku naší stravy a zároveň naprosto esenciální vitamín, vitamín D, vyjeden vám výsledků „jennecelých 4,5 miliónu. To samo o sobě poukazuje na to, jak moc se v poslední době o kolagen zajímáme. Pojďme se na něj podívat podrobněji.

Velikonoční zvyky, tipy na zdravější pokrmy a recept na lehčího beránka

Velikonoce patří hned po Vánocích k nejoblíbenějším křesťanským svátkům. Každoročně je slavíme v období jara okolo první neděle po prvním jarním úplňku. Jsou barevné, společenské, plné tradic a také tradičních sladkých a slaných pokrmů, které protkávají jednotlivé dny a také mají svá malá pravidla. Pojďme se podívat na nejvýznamnější 4 dny Velikonoc, jejich tradiční pokrmy a také malé obměny, díky kterým budou Velikonoce v lehčím kabátku.

Proč ty můžeš a já ne?

Proč ona může a já se toho pečiva už x let nemůžu ani dotknout? Proč ona jídlo neřeší a já se musím v podstatě stále omezovat? Proč já se morduju ve fitku a jí stačí si sem tam zaběhat? 

Námětem pro tento příspěvek se stal můj víkendový rozhovor s jednou známou.

Těhotenství: Máte-li možnost, připravte se!

To téma okolo mě krouží stále. Ať už se to týká mých kamarádek, klientek, které si žádají konzultaci či radu a nebo přednášek a seminářů. Nyní je velmi moderní to, že si každý, kdo nabyde nějaké znalosti a zkušenosti, hned vytvoří webovky, napíše ebook a šíří své znalosti mnohdy s velkým zápalem dále. Ačkoliv si troufám tvrdit, že výživě rozumím a navíc jsem si těhotenstvím prošla….k tomuto tématu přistupuju s velkou pokorou a rozhodně ctím individualitu každé ženy a maminky. Protože jestli je něco tak pestrobarevné, tak je to právě těhotenství a rodičovství (a pak taky hodně dětská výživa ale to už je další kapitola života. A tak můj dnešní příspěvek půjde právě tímto směrem.

Novoroční zamyšlení: Co to vůbec je „jíst zdravě“?

Když se řekne zdravá strava, každý si pod tímto pojmem představí něco jiného. Pro někoho je to třeba zeleninový salát, pro někoho pohanka nebo jáhly, pro mnohé to může být přirozené jídlo, které není zatěžkané chemií. Pod těmito dvěma slovy si prostě můžeme představit mnoho. V dnešním novoročním zamyšlení bych však chtěla jít ještě dále, k samé podstatě kvality potravin, se kterými se setkáváme a se kterými jsme se setkávali i v dřívějších dobách.

Několik rad pro vánoční nakupování a pečení aneb hlavně ať vítězí kvalita

Co si budeme povídat, prosinec je o jídle jako žádný jiný měsíc. V prosinci na nás výrobci doslova chrlí jeden produkt za druhým a valná většina z nich nemá žádnou kvalitu. Šizené čokolády, ztužení tuky, figurky, které hrají všemi (syntetickými) barvami a my to prostě stále kupujeme. Pojďme se zamyslet nad tím, jak vybírat kvalitnější, zdravější pochutiny a také jak vybírat a pracovat se surovinami, se kterými pečeme.

Proč je tučný kravský jogurt lepší než sójová náhražka

Trend rostlinné stravy a veganství obecně se neustále rozšiřuje. Ruku v ruce s ním jde stále větší incidence nejrůznějších alergií a intolerancí na mléko, na mléčné výrobky a na samotné mléčné proteiny. A zatímco před deseti lety jsme našli náhražky mléčných výrobků maximálně tak ve zdravé výživě, nyní jsou už v každém supermarketu. Jsou tyto produkty zdravější“? Musíme je kupovat, pokud chceme jíst zdravě? A kdo je vlastně potřebuje?

Září jako brána podzimu. Víte, jak jste na tom s hladinou vitamínu C ve vašem těle?

Prázdniny jsou u konce a s nimi i nejvíce bezstarostné období roku. Práce máme povětšinou méně, jezdíme na dovolenou, netrápíme se nachlazeními a chřipkami, nebalíme se do kabátů a na místo toho si užíváme letních drinků, zmrzlin a sluníčka. Nyní nastává fáze, jak se tak hovorově říká, back to realityvšedního dne. Za rohem číhá sychravý podzim, méně pohybu a čerstvého vzduchu a sezóna čerstvé zeleniny a ovoce se pomalu uzavírá. Je na čase se opět zaměřit na naši imunitu a snažit se nastolit její správnou, plnou funkci. Dnes bude řeč o základním vitamínu s imunitou spojeném o vitamínu C.