Vinyasa – Láska mého života

Svoboda, kreativita, volnost… To jsou slova, která mi automaticky vyběhnou v hlavě, když se řekne vinyasa. Pojďme to ale vzít od začátku…

Benefity powerjógy

Ten má rád to a ten zas tohle… Někdo má rád dynamickou jógu, někdo upřednostňuje spíš klidnou klasiku. Možností, jak cvičit jógu, je mnoho a pro nás je to jen dobře. Já jsem se zhlédla v powerjóze. Od mého prvního setkání s ní uběhlo téměř již dvacet let a powerjóga mi stále přináší něco nového, stále se mám čemu učit, stále se mám kam posouvat a stále mě baví. Samozřejmě zkouším i jiné typy lekcí – hathajógu, iyengar, jin jógu – a i tam se cítím dobře. Vždy záleží na momentálním rozpoložení, na konkrétní potřebě mého těla.

Menopauza a hormonální jógová terapie

Slovo menopauza většinu žen díky nesprávným a nedostatečným informacím z časopisů a knih doslova děsí. Předem se jí obávají a odmítají ji přijmout... Menopauza však vyžaduje určitou formu uznání a přijetí.

10 rad, jak začít s dětskou jógou

Praktikování jógy by dětem mělo přinášet především radost z pohybu. Děti se mohou nenásilnou a zábavnou formou naučit zacházet správně a ohleduplně se svým tělem i emocemi.

Hathajóga nás učí být svým vlastním učitelem

Hathajóga je typická dlouhými výdržemi. Ásany se zaujímají na delší dobu a během tohoto času praktikující sleduje dech a dráhu, kterou v těle vykonává. Učí se posílat pryč veškeré myšlenky, učí se zklidňovat mysl s pomocí dechu, učí se být sám se sebou v klidu a harmonii.

Bhakti – jóga lásky a zbožného uctívání

Vroucnost lásky. Síla člověka. To jsou odrazové můstky bhakti jógy. Vůdčím znakem a hnací silou této jógy jsou oddanost a uctívání. Láska k božství.

Jógová regenerace po porodu

To, že jóga může být opravdu vaším celoživotním průvodcem, jsem si uvědomila právě při těhotenství a po porodu. Ještě den před porodem jsem vedle postele rozvinula jógovou podložku a vracela se na ni po návratu z porodnice, občas i s miminkem v klíně. Jóga mi pomáhala napojit se na svůj současný stav. 

Jóga jako medicína – Úzkosti a panické ataky

Co se dá proti úzkosti dělat? Odpovědí je jóga. Proč? Nabízí hned několik cest, jak z beznaděje ven. Ať už okamžitě, nebo z dlouhodobého hlediska. Primární úlohou jógy je odvést pozornost smyslů z vnějšího světa do našeho nitra. Zklidnit těkavou mysl a ukázat nám špatné vzorce chování, které mohou vést k prohlubování úzkostných stavů.

Rysy naší povahy ovlivňují naši praxi

Nabídka jógových lekcí je neuvěřitelně pestrá, nicméně jóga je jen jedna. Ale co člověk, to originál. Jógu cvičí lidé, jógu učí lidé, takže co jógový lektor, to jiná jógová lekce, co člověk praktikující jógu, to jiný styl… Pozor, pozor, trochu jsme se do toho zamotali.

Gravidjóga – jóga pro těhotné ženy

Jógu pro těhotné může cvičit každá zdravá žena, u níž těhotenství probíhá fyziologicky. Pokud těhotná žena cvičila jógu již před těhotenstvím, je to pro ni výhoda, ale i žena, která se rozhodla pro cvičení jógy až v „požehnaném stavu“, si bude užívat všechny její výsady. Těhotenství je krásný a dvojnásobný důvod, proč s jógou začít, a přirozená cesta ke zdravému tělu, mysli i duši.