Celostní přístup jógy pro jarní detoxikaci

Vyzkoušejte tuto sestavu 10 jemných ásan, které účinně promasírují vnitřní orgány, a tím jim pomohou ke správné detoxikaci. Nezapomeňte zároveň na to udržet svou mysl bdělou, aby tělu pomohla vědomě k jarní obnově.

Jak protáhnout své tělo a zbavit ho únavy a napětí?

Pozdravme každé ráno slunce a vykonejme sérii několika jednoduchých pohybů, které blahodárně působí nejen na náš kloubní a pohybový aparát, ale i na naši psychiku. Zároveň nás zbaví únavy a letargie a dodají energii pro všechna další konání.

Hamstringová brzda

Aby ásany mohly být takové, jaké mají být tj. – pevné / stabilní a uvolněné, je třeba postupovat vždy opatrně, pozorně, nenásilně, komplexně a s ohledem na aktuální možnosti.

Jarní očista jógou začíná uvnitř nás!

 

S příchodem jara není ten správný čas pouze na jarní úklid naší domácnosti, ale také našeho, zimou zakukleného těla. Abyste mohli nadcházející sezónu přivítat fit a plni energie, je čas začít s jógou. Ale nemyslete si, že se jarní čištění vztahuje pouze na fyzický nepořádek; i vaše mysl může těžit z tohoto omlazujícího čištění.

 

Jógová sestava pro bdělou pozornost

„Kam se teď zatoulala vaše mysl?“ slýchávala jsem několikrát za lekci od mé nepálské učitelky Kriti. A většinou mě nachytala všude možně, jen ne s dechem v dané ásaně. Moje mysl už utíkala na kafe, zabývala se nevyřízenými maily nebo v lepším případě oprýskaným lakem na nehtech....

Podzimní jógové zahřátí pro chvíle pohody

Venku fouká, prší. Je tam zima a pošmourno. Když podzim ukáže, co umí, často dokáže zkazit náladu. Důležité ale je, jak to máme uvnitř. Protože když tam máme světlo a teplo, neohrozí nás ani podzimní plískanice.

Jak nevyhořet

Syndrom vyhoření (burnout syndrom) je již poměrně známým pojmem nejen v odborných kruzích, ale také u široké veřejnosti. Málokdo už ale ví, že toto onemocnění může mít příčiny nejen v práci, ale také v rodině nebo v partnerském soužití.

Jóga prstů

Zvláštní postavení prstů vůči sobě, jejich speciální polohy, známe především pod názvem mudry. Ty mají svou rituální a symbolickou rovinu, vyjadřují duchovní gesta a ovlivňují energii či náladu...

Tělo a napětí

Jste aktivní a využíváte své tělo konstruktivně? Pak je svalový tonus a napětí přirozené. Přirozený tonus je nutný pro udržování buněk a tkání těla v dobrém zdravotním stavu.

Bolí vás hrudní páteř? Praktikujte kočičku

Vzpřímené držení těla neprospívá pouze jemu samotnému, ale také mysli a duši. Vzpřímeným postojem sobě i světu ukazujeme, že se nestydíme za to, jací jsme, a že jsme odhodláni životem hrdě kráčet dál, s hlavou zvednutou a pohledem upřeným vpřed. Jak ale na to, když nás tolik bolí hrudní páteř?