BLESKOVĚ

Bojujeme proti zabijákovi jménem stres

Velké nároky, velká očekávání, ekonomické problémy, náročný denní shon – to vše způsobuje stres. Většina z nás si myslí, že se jich to netýká. Pravdou ale je, že pomalu, ale rychle dostane nás všechny....

Jak se vyznat v jednotlivých stylech jógy?

Možná vás už jóga nějakou dobu láká, ale až nový rok vás přiměl rozhoupat se a konečně s ní začít. Pokud se tak stalo, možná vás překvapilo, jak složité může být vyznat se v rozmanité nabídce různých stylů, které jsou dnes zájemcům o jógu zpřístupňovány. Nevěste ale hlavu, stačí se seznámit s několika základními pojmy, které pomohou s orientací v jógovém prostoru.

Benefity powerjógy

Ten má rád to a ten zas tohle… Někdo má rád dynamickou jógu, někdo upřednostňuje spíš klidnou klasiku. Možností, jak cvičit jógu, je mnoho a pro nás je to jen dobře. Já jsem se zhlédla v powerjóze. Od mého prvního setkání s ní uběhlo téměř již dvacet let a powerjóga mi stále přináší něco nového, stále se mám čemu učit, stále se mám kam posouvat a stále mě baví. Samozřejmě zkouším i jiné typy lekcí – hathajógu, iyengar, jin jógu – a i tam se cítím dobře. Vždy záleží na momentálním rozpoložení, na konkrétní potřebě mého těla.

Hathajóga nás učí být svým vlastním učitelem

Hathajóga je typická dlouhými výdržemi. Ásany se zaujímají na delší dobu a během tohoto času praktikující sleduje dech a dráhu, kterou v těle vykonává. Učí se posílat pryč veškeré myšlenky, učí se zklidňovat mysl s pomocí dechu, učí se být sám se sebou v klidu a harmonii.

Bhakti – jóga lásky a zbožného uctívání

Vroucnost lásky. Síla člověka. To jsou odrazové můstky bhakti jógy. Vůdčím znakem a hnací silou této jógy jsou oddanost a uctívání. Láska k božství.

Jógová regenerace po porodu

To, že jóga může být opravdu vaším celoživotním průvodcem, jsem si uvědomila právě při těhotenství a po porodu. Ještě den před porodem jsem vedle postele rozvinula jógovou podložku a vracela se na ni po návratu z porodnice, občas i s miminkem v klíně. Jóga mi pomáhala napojit se na svůj současný stav. 

Jóga jako medicína – Úzkosti a panické ataky

Co se dá proti úzkosti dělat? Odpovědí je jóga. Proč? Nabízí hned několik cest, jak z beznaděje ven. Ať už okamžitě, nebo z dlouhodobého hlediska. Primární úlohou jógy je odvést pozornost smyslů z vnějšího světa do našeho nitra. Zklidnit těkavou mysl a ukázat nám špatné vzorce chování, které mohou vést k prohlubování úzkostných stavů.

Rysy naší povahy ovlivňují naši praxi

Nabídka jógových lekcí je neuvěřitelně pestrá, nicméně jóga je jen jedna. Ale co člověk, to originál. Jógu cvičí lidé, jógu učí lidé, takže co jógový lektor, to jiná jógová lekce, co člověk praktikující jógu, to jiný styl… Pozor, pozor, trochu jsme se do toho zamotali.

Syndrom zmrzlého ramene a jin jóga

Jin jóga se zaměřuje hlavně na dolní část těla, přitom právě tento typ hloubkového cvičení nám může nabídnout mnohem víc. Trpíte-li například tzv. syndromem zmrzlého ramene (adhezivní kapsulitida), mohou pro vás být její cviky velmi užitečné.

NAAM jóga

Naam jóga je kompletní jógová praxe, která pracuje se zvukem, pohybem a dechem, aby obnovila tok životní energie v celém těle.....