Technika cvičení 26. 10. 2020 PDF Tisk

7 jógových pozic pro navození rovnováhy při změně času

Jak zábavné nám může připadat, že se mění čas. Jenže i tato pouhá hodina může s naším organismem nehezky zahýbat směrem, který není tak úplně vítaný!

7 jógových pozic pro navození rovnováhy při změně času

Jóga nám může pomoci se správně aklimatizovat na změnu času a nabýt zpět tolik potřebnou rovnováhu. Dopřejte si i vy těchto pár ásan, které dodají vaší mysli i vašemu tělu vše, co si zaslouží.

Změna času sice není nic, co by mělo výrazně narušit naše já, přesto je to dost na to, abychom se cítili unaveni a byli mrzutí. A právě tady přichází na řadu jóga, která nám pomůže být s tím vším v pohodě.

Přidáním několika doslova „uzemňujících“ ásan do své praxe pomůžete vašemu tělu přejít do nového časového pásma mnohem plynuleji a bez komplikací.

  1. Pohodlný sed se zkříženýma nohama

Každá, byť malá změna doslova zahýbe s našimi biorytmy.

Sukhásana vám umožní zklidnit mysl a pečovat o své tělo tak, jak je potřeba. Usaďte se v prostředí, které znáte a máte rádi. Zavřete oči, vypněte mysl a vnímejte své „uzemnění“. Přesto se ale snažte nechat celé své já dokonale uvolněné.

Seďte s rovnými zády a uvolněte ramena a krk. Věnujte se chvilku kontrole svého dechu, buďte s ním v synchronii.

  1. Pozice velblouda (uštrásana)

Velbloudí pozice povzbuzuje mysl, což se hodí vždy, když se cítíme jakkoliv mimo naši komfortní zónu.

Dbejte na to, abyste v této ásaně byli jemní ke svému tělu. Než se pustíte do této ásany, zahřejte dostatečně svaly a klouby, aby byl vstup do pozice bezpečný. Dýchejte pomalu, hluboce a plně, aby se váš hrudník otevřel a s ním i vaše srdeční čakra.

  1. Pozice krávy (gomukhásana)

Tato pozice protahuje a otvírá hrudník a ramena. To znamená, že plně protahuje vše, co bývá vlivem stresu často stažené. Zároveň působí jako životabudič, což se hodí vždy, když na nás změna času působí ne úplně mile.

  1. Twist vsedě (ardha matsjendrásana)

Přidání twistových pozic působí kladně na naše zažívání, které může být i malými změnami času narušeno. Twisty obecně působí jako masáž všech vnitřních orgánů, které se díky tomu dají lépe do pohybu a navíc se pročistí.

Zhluboka se nadechněte a následně s výdechem jděte do skrutu, zastavte nejen tělo, ale také mysl a zkuste krom dechu procítit úplné uvolnění.

  1. Twist vleže (supta matsjendrásana)

Tato ásana slouží jako skvělý doplněk předchozí pozice, uvolní napětí v zádech, uzemní nás a zároveň pomůže vyrovnat dysbalance ve vzpřímené pozici, kde se většinu času nacházíme.

Supta matsjendrásana podporuje tok čerstvé krve do vnitřních orgánů. Tím je plně okysličuje a zlepšuje jejich funkci.

  1. Pozice šťastného dítěte (ananda balásana)

Tato pozice uklidní vaši mysl a uvolní napětí v celém těle, čímž rozptýlí veškeré stopy, které jste kvůli změně času zaznamenali.

Zkuste se v této pozici lehce rozhoupat ze strany na stranu v oblasti kosti křížové a dopřejte si tak jemnou masáž.

  1. Nohy opřené o zeď (viparíta karaní)

Ačkoliv je tato ásana velice jednoduchá, její přínosy jsou doslova nadstandardní péčí pro vaše tělo. Viparíta karaní pomáhá zlepšovat krevní oběh, uvolňuje nervový systém a posiluje tok krve přímo do mozku. Díky ní se budete cítit jako znovuzrození.

Zavřete oči a zůstaňte v této póze tak dlouho, jak chcete, než vklouznete do mírumilovné šavásany. Mír je všude kolem vás.

Nalézt rovnováhu je někdy jednodušší, než se na první pohled může zdát.

  • autorka: Valentina Lebová
  • fotografie: Shutterstock.com 

Objednat předplatné