5 pozic, díky kterým odbouráte „staré“ a připravíte se na příchod nového

Ve vzduchu je cítit blížící se konec prázdnin a postupna proměna rozčního období. Změny ročních období nám jako přirozený koloběh života připomínají, že vždy něco končí a něco nového začíná. Pokaždé přizpůsobíme svůj vnější život a aklimatizujeme se na měnící se počasí, ale už zapomínáme na říši uvnitř nás, která také potřebuje posun.

Praxe z podložky do života

Život je cesta. Jako jóga. Předkládá situace, které jsou příjemné, i takové, které nejsou. Jóga nabízí polohy, které jsou pohodlné a jiné, kde se pohodlí učíme hledat. Cesta jógy ukazuje cestu života. Dává nám možnost se na podložce naučit reagovat na to, co život přináší.

Sthira a sukha ásany – Jak jednat, aby byla ásana pevná a zároveň pohodlná?

Jak si v ásaně najít pohodlí? Souvisí to s dechem a objevováním principů pohybů a užívání svalstva a těla, a také s nastavením mysli, jejím vyprázdněním a odpočinkem. V tom všem je tajemství pevnosti a uvolnění, které je základem jógy jako takové.

Jóga při výhřezu bederní meziobratlové ploténky

K výhřezu meziobratlové ploténky dochází buď při velkém prudkém úrazu bederní páteře, nebo častěji při dlouhodobém nevhodném přetěžování. Pro vyhřezlou ploténku je typická pálivá bolest v oblasti beder, která se šíří do dolní končetiny.

Múla bandha – kořenový uzávěr

Múla bandha má zásadní význam jak pro správné postavení pánve a celé páteře, tak pro kompletní dýchání. Podporuje také průtok energie v lidském těle směrem nahoru. Takzvaný kořenový uzávěr je tou nejznámější ze třech bandh, protože cvičení pánevního dna se praktikuje i mimo kontext jógy.

Rotace, twist, torze – pohled zpět

Rotace, twist, torze - pojmy, které uslyšíte na každé lekci jógy. Jógová praxe je těchto pozic plná a není se co divit, neboť benefitů, které nám jejich praktikování přináší je opravdu mnoho. 

Užívej si v životě malých věcí, jednoho dne se ohlédneš zpět a zjistíš, že byly velké.

                                                                                                                              Kurt Vonnegut

Tak jak cvičit ásany, jak používat střed těla a dýchat?

Naučte se vhodně zapojovat své tělo do jógových ásan, cvičit "optimálně" sekvence i pozice a netrapte se zbytečně "jemnostmi slovních návodů", které často nejdou ani realizovat. Naučte se logicky a prakticky své tělo používat v pohybu. 

Nejlepší jógové ásany pro vaše libido!

Jóga je úžasná. A to ve všech směrech. Pomáhá najít fyzickou, psychickou i emocionální rovnováhu ve vašem životě. Tím, že nás jóga učí přijímat každý okamžik a žít život jako jeden dech po druhém, umožňuje nám lépe se spojit nejen se sebou, ale také s naším partnerem – duchovně, fyzicky a ano, dokonce i sexuálně.

Jóga a rovnováha

Rovnováha je s jógou neodmyslitelně spjata, a to hned na několika úrovních. Učíme se být stabilní v nejrůznějších jógových ásanách, zároveň nám jóga umožňuje budovat si rovnováhu psychickou. To, co si odnášíme mimo podložku, je umění žít vyrovnaně v běžných podmínkách, v každodenních situacích. Co se za pojmem rovnováha skrývá, proč je důležitá a jak ji můžeme podpořit?

Jak se vyrovnat se změnou času?

V neděli 27. března se zimní čas změnil na letní, ze dvou hodin v noci se rázem staly tři. Světlo nás bude budit dříve, den se s námi bude loučit později. Pro mnohé krok blíže k radostnější polovině roku, pro jiné nepříjemné období jarní únavy.