7 ásan pro 7 dní v týdnu – Čtvrtek: uštrásana

Bývá to tak, že ásana, která je nám nejvíce nepříjemná, je pro nás ta nejdůležitější a měli bychom ji provádět dvakrát tak často než naše milované pozice. Naráží totiž na naše slabá místa, upozorňuje nás na naše nedokonalosti a vyžaduje od nás více úsilí a práce. Obvykle se nám do takových pozic moc nechce, ale jak jinak se můžeme zlepšovat a posouvat dál?

7 ásan pro 7 dní v týdnu – Středa: gomukhásana

Bývá to tak, že ásana, která je nám nejvíce nepříjemná, je pro nás ta nejdůležitější a měli bychom ji provádět dvakrát tak často než naše milované pozice. Naráží totiž na naše slabá místa, upozorňuje nás na naše nedokonalosti a vyžaduje od nás více úsilí a práce. Obvykle se nám do takových pozic moc nechce, ale jak jinak se můžeme zlepšovat a posouvat dál?

7 ásan pro 7 dní v týdnu – Úterý: prasárita pádóttánásana

Bývá to tak, že ásana, která je nám nejvíce nepříjemná, je pro nás ta nejdůležitější a měli bychom ji provádět dvakrát tak často než naše milované pozice. Naráží totiž na naše slabá místa, upozorňuje nás na naše nedokonalosti a vyžaduje od nás více úsilí a práce. Obvykle se nám do takových pozic moc nechce, ale jak jinak se můžeme zlepšovat a posouvat dál?

7 ásan pro 7 dní v týdnu – Pondělí: páršvóttánásana

Bývá to tak, že ásana, která je nám nejvíce nepříjemná, je pro nás ta nejdůležitější a měli bychom ji provádět dvakrát tak často než naše milované pozice. Naráží totiž na naše slabá místa, upozorňuje nás na naše nedokonalosti a vyžaduje od nás více úsilí a práce. Obvykle se nám do takových pozic moc nechce, ale jak jinak se můžeme zlepšovat a posouvat dál?

Pozice holubí král (eka pada rajakapotasana)

Ohebnost všech kloubů, včetně páteře, se projevuje na zvýšené vitalitě a psychické síle. Tak, jak je člověk ohebný, stává se i jeho mysl pružnou.  

 

Čandrásana – pozice půlměsíce

Čandrásana, poloha půlměsíce, patří k polohám ve stoji a zároveň i k polohám balančním. Váhu svého těla zde nesete primárně na jednom chodidle a mírně na prstech ruky opřené o podložku. Stavba chodidla a jeho svalovina zde ukazuje jedinečnou schopnost přírody srovnat a neutralizovat protikladné síly.

Halásana (pozice pluhu)

Pluh rozorá a provětrá, pročistí a dá impuls. A nic, co bylo zaseto, není ztraceno. Je nutné se vracet, a odžít. Pluh je určený ke zrodu, obnově nebo očistě – pochopení.

Janu širšásana (překážkový sed, hlava u kolena)

Ásana v sedě pro uvolnění a protažení zadní strany těla, kyčlí a zklidnění mysli. Intenzivní masáž břišních orgánů a stimulace kořenové a křížové čakry. 

Pes hlavou nahoru a pes hlavou dolů

V pozdravech slunci A i B cvičíme dvě pozice psů, které patří k ásanovým základům.

Gomukhásana (pozice krávy)

Ramakrišna, indický mystik a svatý muž, srovnává krávu s aspiranty jógy. Některé aspiranty musíte, obrazně, za ocas dotáhnout do chrámu jako krávu, zatímco ostatní si tam cestu najdou sami.