Jóga praxe

Jak správně zrelaxovat svou mysl od stresu?

Jak správně zrelaxovat svou mysl od stresu?

Pokud žijete neustále v napětí, vaše mysl neustále kmitá od jednoho problému k druhému, zas a znovu nad něčím přemýšlíte a v práci se snažíte dodělat tisíc úkolů najednou, je jasné, že vaše mysl potřebuje zrelaxovat!! A je zcela jedno, zda na to máte pět minut, pět dní nebo pět let. Zkuste jednu z následujících technik a sami uvidíte, zda se budete cítit lépe.

celý článek
Vyprázdněte hlavu přes tělo

Vyprázdněte hlavu přes tělo

Naše hlava bývá zdrojem neplechy. Plnost emocí, myšlenek, podvědomých a nechtěně slyšených vibrací mysl rozkolísává častěji, než je třeba. Trvá-li tento stav delší dobu, máme pocit, že se nám hlava rozskočí nebo se necháme naplno vtáhnout do její cykličnosti a nevíme jak z toho ven.

celý článek
Jóga pro zdravá záda

Jóga pro zdravá záda

Pokud vás pobolívají bedra z přílišného posedávání, případně i postávání v práci, cítíte, že ztrácíte hybnost a pružnost těla či byste jen rádi kompenzovali vrozené vady páteře, může se stát jóga výbornou terapeutickou pomůckou...

celý článek
Stoj na rukou (adhó mukha vrksásana)

Stoj na rukou (adhó mukha vrksásana)

Poloha stoje na rukou představuje obrácenou polohu stromu. I proto překlad sanskrtského pojmenování adhó mukha vrksásana zní poloha stromu s obličejem dolů. Můžeme si rovněž povšimnout, že sanskrtský výraz pro polohu stromu – vrksásana – se v samotném názvu polohy stoje na rukou objevuje.

celý článek
Cenná izometrická cvičení

Cenná izometrická cvičení

Po celou lekci jógy sedí všichni v nádherných jógových sedech a procházejí obtížnými polohami. Hodina skončí, žáci vstanou, hned se vrátí ke svým špatným postojům s kulatými zády, propadlými hrudníky, povislými rameny...

celý článek
Poloha ve dřepu a sedu (Upavesasana)

Poloha ve dřepu a sedu (Upavesasana)

Jedná se o polohu, jejíž sanskrtský výraz bývá užíván jen velmi málo. Obvykle je známa pod českým opisem jednoduše jako poloha ve dřepu a sedu.

celý článek
Hyperkyfóza hrudní páteře

Hyperkyfóza hrudní páteře

Kulatá záda nejsou jen kosmetickou záležitostí, ale mohou stát v pozadí celé řady komplikací, jako jsou bolesti ramen, bederní či krční páteře, potíže s pánevním dnem a další.

celý článek
Hlava krávy (Gómukhásana)

Hlava krávy (Gómukhásana)

Pokud býváte často podrážděni, hněváte se na někoho a vaše nitro je plné skryté nebo potlačované agrese, tato pozice vám pomůže všechny druhy agrese odstranit!

celý článek
Proč je nyní ten nejlepší čas začít s jógou!?

Proč je nyní ten nejlepší čas začít s jógou!?

Znáte to, dáte si dvacet různých předsevzetí, a když dojde na lámání chleba, ani jedno nedodržíte. Ale tady je dobré se trochu zamyslet. Cvičení je nutnost, když se na to podíváme trochu s nadhledem, chceme-li mít zdravé a bolestmi opomíjené tělo, klidnou mysl a posílit pocit, že sami sebe máme rádi, musíme zkrátka cvičit.

celý článek
Jak vnáší jóga do našeho života řád?

Jak vnáší jóga do našeho života řád?

Řád jako protiklad chaosu. Řád jako něco, čemu můžeme důvěřovat, o co se můžeme opřít, k čemu se můžeme uchýlit, když vše ostatní selže. Řád jako něco, co dává našemu životu směr. Řád jako něco, na čem bychom ale neměli ulpívat. Řád jako jóga, jóga jako řád.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket