Moje cesta za šíršásanou

29. srpen se stal nejen dnem, kdy se konala svatba jedné z mých nejlepších kamarádek, ale rovněž dnem, kdy se mi konečně podařila vykonat královská ásana – šíršásana. Stoj na hlavě. Cesta, která k ní vedla, byla velmi dlouhá a já jsem se toho během ní spoustu naučila. Nejen o sobě, ale o přístupu k životu celkově.

Jógová regenerace po porodu

To, že jóga může být opravdu vaším celoživotním průvodcem, jsem si uvědomila právě při těhotenství a po porodu. Ještě den před porodem jsem vedle postele rozvinula jógovou podložku a vracela se na ni po návratu z porodnice, občas i s miminkem v klíně. Jóga mi pomáhala napojit se na svůj současný stav. 

Co nám radí Jógasútry: odevzdání vyššímu principu

Překážky, které rozptylují mysl, jsou nemoc, mentální stagnace, pochybnosti, nedbalost, lenost, požitkářství, klamné představy, neschopnost dosáhnout dalšího stupně jógy a neschopnost si ho udržet.

Jógový výdech

Jakmile slyšíme, jak důležité je pro naše zdraví správné dýchání, zhluboka se nadechneme, jako bychom tím mohli napravit všechny chyby z minulosti. Je to ale přesně naopak: Tajemství plnějšího dýchání je totiž ukryto právě ve výdechu.

Čáp (padahastásana)

V poloze čápa se nabíjíme zemskou energií a necháváme tělo uvolnit a protáhnout...

Štědrému září naši předkové projevovali vděčnost

Vděčnost je mimořádná vlastnost. Nebo schopnost? Dá se pěstovat? Rozvíjet? Myslím, že ano. Pro naše předky bylo takovým „rozvíjejícím“ měsícem právě září, které přinášelo úrodu a sklizeň. S tím se pojilo mnoho oslav a rituálů, které v některých podobách přetrvávají do dnešních dní.

Symbol měsíce v józe

„Když jsme ve shodě s přírodními cykly vesmíru, ctíme rytmy přírody a tím žijeme ve větší harmonii.“

Hathény dechu

Hathény jsou posilovací pozice stlačující nervy, jež ovlivňují jednotlivé části plic. Dech je v józe tím nejdůležitějším aspektem. Jen dech nám pomáhá uvolnit tělo a stabilizovat mysl tak, abychom eliminovali stres a napětí dnešní doby a nechali tělo správně „proplouvat“ ásanami. 

Poloha kohouta – kukkutásana

Kukkutásana je pokročilá jógová balanční poloha. Vyžaduje dobrou flexibilitu nohou, zejména kyčlí a kotníků, posiluje paže a ramena a zlepšuje koncentraci. Doporučuje se praktikovat ji až poté, co je plně zvládnutá padmásana, poloha lotosu.

Meditace v klidu i pohybu

Pohled na jogína sedícího v lotosovém květu evokuje klid, pohodu a harmonii. Může vést k domnění, že právě a přesně takhle by měla meditace vypadat. Jenže to je jenom jedna z možností. Jak a kde všude vlastně můžeme meditovat?