Jóga praxe

Praxe proti vnitřní nepohodě

Praxe proti vnitřní nepohodě

Podzim je tu. Dolehl na nás svou plnou tíhou. Po prosluněném létě stojíme tváří v tvář plískanicím a dešťům. Ty mohou v našem nitru vyvolat bouři ne nepodobnou divokému přírodnímu úkazu. Ve vnitřní rovině může totiž natropit stejnou spoušť jako bouřka na zemi.

celý článek
Podzimní únava i zachmuřelá nálada? Zkuste je vyjógovat!

Podzimní únava i zachmuřelá nálada? Zkuste je vyjógovat!

Znáte to, neustále máte práce nad hlavu, cítíte se zavaleni aktivitami, úkoly a teď, na podzim, nám v tom vůbec nepomáhá ani fakt, že se krátí den, prodlužuje noc a slunce na nás vykoukne jen zřídka. Důsledek je únava, vyčerpání a nálada pod psa.

celý článek
Jóga podle ročních období

Jóga podle ročních období

S ročními obdobími se kromě vnějšího uspořádání světa a počasí mění i naše vnitřní naladění. Jistě dokážeme rozlišit, že jinak vnímáme léto s jarem a podzim se zimou. Cítíme, že v každém z nich si procházíme určitou etapou, která se promítá i do naší jógové praxe. Do té vlastní i do té, na kterou třeba docházíme nebo kterou pro ostatní vedeme.

celý článek
Viparita karaní (lomená svíčka)

Viparita karaní (lomená svíčka)

Zaujmutím pozice obracíte vnímání sebe sama a okolí. Vše je otočené vzhůru nohama, a tak je vhodné zeptat se sám sebe, na co se mám podívat obráceně?

celý článek
 Levandulové snění – polštářek na oči

Levandulové snění – polštářek na oči

Pro mnohé z nás je meditace a hledání vnitřního klidu něco nepředstavitelného. Jsme neustále ve střehu a nedokážeme se uvolnit, natož ztišit mysl...

celý článek
Užít si jógu během menstruace

Užít si jógu během menstruace

Možná právě vy patříte k těm ženám, které si pravidelně jednou měsíčně pokládají otázku, zda vyrazit na svou oblíbenou hodinu jógy, nebo raději zůstat doma pod dekou. Můžeme během „svých dnů“ cvičit, jak jsme zvyklé, nebo je dobré jiný stav svého těla respektovat a chovat se zkrátka jinak?

celý článek
Odpočiňme si ve virásaně

Odpočiňme si ve virásaně

Jednou z mála poloh, které můžeme praktikovat po jídle, je diamantová poloha virásana. Tu lze zaujmout jako meditační, ale stejně i jako relaxační polohu. Našemu tělu i mysli přináší řadu terapeutických i posilujících účinků. Ačkoliv na první pohled vypadá poněkud nepohodlně a její pravidelné praktikování vyžaduje určitou vnitřní vytrvalost, účinky, které přináší, jsou skutečně ohromné.

celý článek
Jak dýchat v ásanách?

Jak dýchat v ásanách?

Často se řeší jak dýchat při cvičení ásan. Někdo doporučuje dýchat do plného nádechu a výdechu, někdo jenom hrudníkem a pouze udždžají dechem, jiný radí třeba jen nádech nosem a výdech ústy. Jaká je správná odpověď?

celý článek
Čáp  (padahastásana)

Čáp (padahastásana)

V poloze čápa se nabíjíme zemskou energií a necháváme tělo uvolnit a protáhnout...

celý článek
Pozitivní účinky záklonů

Pozitivní účinky záklonů

Záklony nám prospívají v mnoha ohledech. Nejen, že posilují střed těla, uvolňují ramena, podílejí se na vzpřímeném postoji a otevírají oblast hrudníku. Kromě toho na vnitřní úrovni otevírají naše nitro novým možnostem a naplňují nás vnitřní sílou, radostí, odvahou a odhodláním.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket