Bálásana (poloha dítěte)

Bálásana je krásná a uvolňující, je to relaxační poloha, která dává pocit pohody a bezpečí. Zaujetí polohy dítěte v nás evokuje pohodlí, které jsme zažili u maminky v břiše, ještě, než jsme poprvé spatřili světlo světa...

Bardo – meziprostor

V procesu sdílení jógy s ostatními dnes používám, s notnou dávkou pokory a respektu k celému záměru, řadu nepůvodních nástrojů. Jedním z nich je humor. Humor laskavý a tu a tam i černý. Tedy, filosoficky vzato, jakýsi paradox, ukrytý ve všem životním snažení, je třeba z buddhistického hlediska zmíněnému černému humoru dosti blízký.

Praktikujeme venku: Řekněte ano józe pod širým nebem!

Trávení času v přírodě prospívá člověku ve všech ohledech. Jedná se o přirozené prostředí, z něhož jsme vzešli, které nás revitalizuje a přibližuje k účelu jógy, jímž je dosažení jednoty. Praxe venku nás spojí nejen s přírodou, ale také s vlastním nitrem – vystaveni mnoha zvukům a vůním se učíme pěstovat soustředěnost, vědomě dýchat a cvičit klid a vyrovnanost.

S lehkostí akrojógy

Cvičíte jógu a rádi byste změnu, která bude zároveň i výzvou? Pak je akrojóga to pravé přímo pro vás!

Letošní léto splyňme s horou

Hory stojí pevně, mají pevný základ a pnou se hrdě do výšky. Vzpřímený postoj je v pohybovém projevu člověka přirozená poloha a jejím základem je správná opora chodidel....

Světlo Upanišad

Člověk vůbec neumírá, neboť smrt je jen branou nových životů. A v tom spočívá útěcha upanišad, že za dobré činy dojde člověk již zde na zemi nejvyšší odplaty.

Hot jóga v létě? Takový příjemný paradox!

Cvičení jógy ve vytápěném studiu má samo o sobě spousty výhod – budete trénovat své srdce, zvýšíte počet spálených kalorií a detoxikujete své tělo na všech úrovních. Proč je ale dobré praktikovat hot jógu i během letních, parných, dní? Tak na to se podíváme právě teď.

Jóga pro pokročilé: Pinčamajurásana

Stoj na předloktí, pozice čepýřícího se páva

Tato ásana patří mezi těžké inverzní pozice, které nás učí ovládat sílu i stabilitu fyzického těla a přináší i mentální sílu a trpělivost.

Držte si svou múla bandhu

V sanskrtu znamená „múla“ kořen; „bandha“ zámek nebo vazba. Na fyzické úrovni se bandha nachází v oblasti pánve. Jejím praktikováním se zvyšuje stabilita pánve a vzhledem k tomu, že je pánev sedlem páteře, vytváříme i bezpečné prostředí pro pohyb páteře.

Stůl – sandhárásana

Tato pozice posílí naše ramena, paže, záda a dolní končetiny, především vnitřní stehna. Určitě by se na ni měl zaměřit každý, kdo trpí protrakcí ramen (ramena „zabalená“ dopředu). S ní si tato pozice skvěle poradí a dokáže ji krásně napravit. Podporuje zároveň i hrudní dýchání, což jistě ocení každá „kulatá“ záda – zkrácené svaly hrudníku a povolené svaly mezi lopatkami. To je typické pro každého, kdo dlouho sedí u počítače, nebo pro řidiče z povolání.