articles

Praxe pro lehkou hlavu a svěží mysl

Praxe pro lehkou hlavu a svěží mysl

Jóga není jen podložka, pohodlné oblečení a ásany. Jóga je chvíle, kterou věnujeme sami sobě. Čas, kdy se rozhodneme, že se vydáme na výpravu do hlubin sebe sama a naučíme se z toho, co zde objevíme, vytvořit pevný pilíř, který se postará o naši vnitřní i vnější stabilitu. K tomu, abychom praktikovali, nepotřebujeme víc než sebe sama.

celý článek
Neboj se jógy!

Neboj se jógy!

Myslíte si, že na jógu nemůžete, protože nejste dostatečně ohební, mladí či klidní? Tak právě vy byste ji měli zkusit! U.S. News přišly s tím, jaké jsou nejmylnější předsudky o józe.

celý článek
10 rad, jak začít s dětskou jógou

10 rad, jak začít s dětskou jógou

Praktikování jógy by dětem mělo přinášet především radost z pohybu. Děti se mohou nenásilnou a zábavnou formou naučit zacházet správně a ohleduplně se svým tělem i emocemi.

celý článek
Pozice prkna (vašisthásana)

Pozice prkna (vašisthásana)

Síla vznikající ve středu těla se projeví celistvostí ásany. I mysl získává pevnost pozice prkna a současně dochází k vyrovnávání pólu, vymizení dualit. Na jedné straně se můžeme setkat s extrémností stejně jako na straně druhé.

celý článek
Když plamen uvnitř nás vyhoří

Když plamen uvnitř nás vyhoří

Když nemá plamen kyslík, postupně zhasíná, až zhasne úplně, a i kdybychom se snažili ho znovu zapálit, nejde to, nemá už z čeho brát. A tak se někdy může stát tím vyhaslým plamenem každý z nás, i instruktor jógy. Jak udržet plamen, abychom nevyhořeli?

celý článek
Goa – Indie pro začátečníky

Goa – Indie pro začátečníky

Když jsem před třemi lety poprvé potkala svojí nynější učitelku Kino MacGregor, věděla jsem, že to rozhodně není naposledy, co se nechávám inspirovat touhle energickou aštangínkou. Ani ne rok po našem prvním setkání jsem našla další příležitost se od ní učit – další destinace, ve které byla šance s ní strávit pár týdnu, byla Indie...

celý článek
Cvičení jógy pomáhá lidem ve středním věku snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění!

Cvičení jógy pomáhá lidem ve středním věku snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění!

Novodobé studie ukázaly, že rok pravidelného praktikování jógy výrazně zlepšuje jakékoliv problémy kardiovaskulární soustavy a také snižuje vysoký krevní tlak. Výrazně pomáhá proti všem neduhům sedavého způsobu života

celý článek
Jóga nidra (jógový spánek)

Jóga nidra (jógový spánek)

Budete-li cvičit pravidelně jóga nidru, můžete omezit běžný spánek. Člověk se tak nestane obětí nespavosti. Naopak si budete vědomi zvýšeného stavu vědomí a získaného času, který můžete použít k introspekci, koncentraci a meditaci. Normální spánek se pro vás stane ještě účinnějším než dříve. Jak na to ?

celý článek
Mrkvová polévka se zázvorem

Mrkvová polévka se zázvorem

Bojujte proti virům nachlazení a chřipky i osvědčenými bojovníky z řad potravin – zázvorem, česnekem a mrkví! Hřejivá poctivá polévka je často lepší než kdejaká tabletka :)

celý článek
Výživa dětí

Výživa dětí

My, dospělí, vytváříme dětem vzory, které ony napodobují. Jelikož si potomci vytvořené stravovací návyky a chutě nesou více méně celý život, je důležité v tomto období jednak jít příkladem a jednak být opravdu trpěliví.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket