Indický premiér radí, jak zůstat fit!

Indický premiér Narendra Modi začal na svém Twitteru sdílet tipy pro jógovou praxi, která může lidem nejen pomoci udržet se ve zdraví a dobré kondici, ale představuje i skvělou cestu, jak co nejlépe přečkat strastiplné období koronavirové nákazy, se kterou je každý z nás momentálně konfrontován.

Pět hlavních typů energie – pančaprána váju

Jógová tradice popisuje pět pohybů, tzv. toků – váju (doslova „větry“). Sanskrt překládá slovo váju jako vítr, kořen „va“ se popisuje jako „to, co teče“, váju je tedy energetická síla pohybující se specifickým směrem za účelem řízení tělesné funkce a jemné činnosti.

Jak si udržet své zdraví ve chvíli, kdy nás koronavirus uzavřel doma?

Není to vůbec složité. Většina rad našich zdravotníků se dá směle převést na jednoduché vzorce chování, které je dobré dodržovat – konzumace vyvážené stravy, cvičení a dobrý spánek.

LIVE Energy Studio … pro podporu!

Jsme v jiné době a tak i ti, co nemají rádi internet, sociální sítě a práci s počítači se učí novým věcem. Kdo nemá rád sociální sítě, vůbec nevadí, protože LIVE online lekce jógy fungují přes počítač, telefon nebo tablet a sociální sítě k tomu nepotřebujete. Je to prostě nová výzva, naučit se pracovat s virtuálním světem a v něm si prozatím užít domácí praxi jógy.

Základní principy cvičení jógy – jóga s respektem k našemu tělu

V dnešní době je populárních mnoho druhů jógy, ale všechny mají jedno společné: přes ásany nám pomáhají „poznat“ naše nitro. Tělo a to, jak se k němu chováme, je při tomto procesu důležité. Respektováním těla v ásanách a dodržováním základních principů z pohledu fyzioterapie si jógovou cestu poznávání těla i nitra usnadníme a dostaneme se blíže k jednomu ze základních popisů jógy – „spojení dechu a meditace v pohybu“.

Neurobiologický pohled na to, jak jóga může pomoci zmírnit depresi

Výhody jógy všichni známe. Nejen osobně, ale i díky dokumentaci všemožných studií a výzkumů. Až nyní se však jasně ukazuje, jak mocný a široký je fyziologický účinek této praxe.

Restorativní jóga, ideální cesta proti stresu

Vědomá práce s dechem a lehké překonání nekomfortní zóny vyvedou praktikujícího ze stavu přetížení, napětí a nepohody k prožitku silné relaxace a celkovému obnovení fyzických a psychických sil. Z vědomí se zcela ztratí tělesná struktura a jen JSTE.

Duben: Měsíc naděje, plodnosti a nových začátků

Duben měl pro naše předky velký význam. Je symbolem nového života a naděje. Ukazuje sílu lásky a oběti. Poselství, které nese po celá staletí, se dotýká i nás v dnešní době.

Kolik jógy je akorát?

Začali jste cvičit jógu nebo ji možná už nějaký ten pátek praktikujete. Doslova jste jí propadli. Milujete chvíle na podložce určené jen pro vás. Baví vás pozice, které už znáte, a rádi zkoušíte ty nové. Cvičíte několikrát v týdnu. Potom možná obden. Každý den. Občas i několik lekcí denně.

Podpořte svou energii a smysly barvami od Manduky

Jaro hýří barvami, které vám pomohou překonat, pohledem na ně, napětí i únavu. Pomocí smyslů vám pomohou nastartovat proudění energie. Vybrat si můžete mezi podložkami vhodnými na klidnější i dynamičtější lekce jógy a pokud se chystáte v tomto roce se svou podložkou cestovat, nebo navštěvovat veřejné lekce v jógových sálech, mrkněte na podložku “travel”, která může být vaší osobní hygienou a jistotou.