3 tipy pro zdravou detoxikaci svého těla

Cítíte se unaveně? Máte výkyvy nálady? Trápí vás žaludeční a trávicí problémy? Jste náchylní na častá nachlazení a respirační problémy? Máte špatný spánek a neumíte se zbavit všudypřítomného stresu? Vaše tělo vám dává velice pravděpodobně najevo, že je přetížené a zanesené toxiny, bakteriemi či jedy. Dlouhodobá detoxikace představuje jednu z možností, jak dodat svému tělu vitalitu a energii. Dnes si představíme trojici tipů ke zdravé detoxikaci vašeho těla.

5 pilířů pro nalezení pravého milostného spojení

Jste svobodní a hledáte pravou lásku? Nebo jste ve vztahu, ale doufáte, že navážete hlubší, intimnější spojení s vaším partnerem? Ano, i tady vám může pomoci jóga!

Co nám radí Jógasútry: Atha jóga anušásanam

Pataňdžali nás už první sútrou zve k tomu, abychom si uvědomili, jak na tom jsme, a přijali odpovědnost za to, jaké budou naše další kroky. Zve nás do momentu TEĎ. Krása téhle mnohdy přehlížené sútry spočívá také v tom, že začíná slovem „atha“. Začíná slovem nyní. Začíná slovem TEĎ.

Zapečené těstoviny s brokolicí

Zapečené těstoviny jsou rychlé, ale vydatné jídlo, které oceníte ideálně na víkendový oběd někde na chalupě. Dozdobte je čerstvými bylinkami a všichni budou spokojeni.

Goji a její plody dlouhověkosti

Plody kustovnice čínské se u nás v posledních letech díky svému složení staly žádanou a lépe dostupnou potravinou. Ve východních kulturách si svůj hluboký význam uchovávají již po tisíciletí, a to zejména pro své účinky, jimiž tradiční čínská medicína od pradávna napravuje mnohé zdravotní problémy.

Tři blokády proudění kundaliní: granthi neboli jógové uzly

Prána je jemná životní síla, energie, jež do nás vchází skrze mysl i tělo. Proudí tělem a tento přirozený rytmus podporuje kombinace správného pohybu, dýchání, jídla a jednání. Pokud je vše v rovnováze, pociťujeme klid, souznění a uvědomění. Jógová praxe umožňuje vnímat tok prány, pracovat s emocemi i tendencemi mysli a postupně uvnitř navozovat harmonii a rovnováhu.

Jak zmírnit dopad sociálního distancování v období „Covid“?

Po nelehké době, kdy většina z nás byla v nedobrovolném domácím „vězení“, nyní nastává nové období, které nám má pomoci co nejvíce zmírnit dopad doby koronavirové. Primární péče s osvědčenými metodami, které mají za cíl oslabit účinky sociálního distancování, zahrnuje především konzultace s odborníky, ale také jógu či taneční kurzy.

Stres, tichý zabiják

Jak pravil Svámí Šivánanda:
„Mysl je to, co člověka činí otrokem; a znovu ta stejná mysl je to, co ho osvobozuje.“

Nelze tedy stoprocentně stres označit za špatný, občas ho ve zdravé míře potřebujeme. Určitě jste více nežtisíckrát slyšeli o poplachové reakci v těle, „boj, nebo útěk“. Co si vlastně pod tím představit?

Poloha ve dřepu a sedu (Upavesasana)

Jedná se o polohu, jejíž sanskrtský výraz bývá užíván jen velmi málo. Obvykle je známa pod českým opisem jednoduše jako poloha ve dřepu a sedu.

Jóga a zdraví: Klíč k celkovému prospívání máme uvnitř sebe

Podle jógy je snadné udržet si zdraví a podává k tomu jasný a jednoduchý návod: stačí změnit nesprávné návyky, jichž se běžně dopouštíme a které jsou častou příčinou chorob fyzických i duševních a rovněž předčasných úmrtí.