Dejte svá střeva do pořádku

Střevní mikrobiom je velmi důležitou částí každého z nás. Zásadně totiž ovlivňuje nejenom imunitu, ale také nervový i hormonální systém. Právě proto, je pro naše zdraví zásadní, aby byl mikrobiom vyvážený. Velmi důležitá je pro střeva samozřejmě strava, dostatek ovoce, zeleniny a dalších potravin bohatých na vlákninu. Další cestou je vsadit na vhodné doplňky stravy, které pomohou střevu zbavit se nežádoucích látek.

Úplněk: Sklízíme, co jsme zaseli

Novoluní bylo časem zasazování semínek našich plánů a snů a úplněk nám posvítí na to, kam jsme došli a co jsme pro to udělali. Je to také velmi dynamické období, které nás svou silou dokáže občas pěkně rozhodit.

Držení těla, jóga a zotavení z traumatu

Trauma, stres a úzkost obecně ovlivňují držení našeho těla, prostupují chůzí i výrazy našeho obličeje. Podobně ale mohou působit i zdraví jedinci s posturálními abnormalitami, které stavy stresu, traumatu i úzkosti výrazně napodobují. Jógou a výběrem správné techniky dechu lze tyto abnormality zmírnit, nebo dokonce zcela odstranit.

Jak „zhubnout“ s jógou?

Spousta lidí během lockdownu přibralo: tomu, kdo není zvyklý hýbat se venku a spoléhá se na vnitřní aktivity, v podstatě odpadly zdroje pohybu, které pro něj byly přirozené. Jak se dostat znovu do kondice, do své kůže, a jak přijít na to, že není hubnutí jako hubnutí? Co vlastně ve skutečnosti chceme a máme hubnout a proč?

Hlasujte pro JÓGA DNES ON AIR v anketě Podcast roku!

V září minulého roku jsme zahájili vysílání našeho podcastového pořadu JÓGA DNES ON AIR. Ke dvěma tištěným titulům – JÓGA DNES a JÓGA DNES SPECIÁL – tak k našemu Instagramu a Facebooku přibyl další online kanál, jehož prostřednictvím se šíří jógová inspirace, životní příběhy, zkušenosti, názory i podpora...

Titali ásana (pozice motýlka)

Tato pozice otevírá pánev, uvolňuje kyčelní klouby, při ohnutí zad a směřování hlavy k chodidlům protahuje záda, odstraňuje celkovou únavu a přináší pocity štěstí. 

Stabilitu zabezpečuje neustálá změna

Člověk zatouží po stabilitě zejména v časech, kdy ho přepadá pocit, že věci se dějí nějak moc rychle. Nebo když změny, které přicházejí, jsou překvapující, nečekané a vyžadují, aby se chtě nechtě učil novému, a jemu se to zdá v danou chvíli náročné. Pak někdy vznese přání, ať už se probůh vše zklidní, ať už se nic víc neděje a nemění, ať už zůstane vše takové, jaké to je, či takové, jaké to bylo dřív.

Potraviny pro kvalitnější spánek

Spánek je velice důležitý ve všech aspektech našeho zdraví a spokojeného života. Dnešní článek je o potravinách, které náš spánek podpoří. Mohou pomoci nejen s usínáním, ale i s kvalitou spánku.

Letiště jakožto duchovní místo?

Letiště zintenzivňují pomoc v oblasti duševního zdraví kvůli vzrůstajícím úzkostem cestujících.

Preja a šreja aneb Jak rozeznáme příjemné od dobrého

Všichni chceme být šťastní! Jakožto lidé máme svobodu rozhodovat se, co uděláme, a co ne. Můžeme třeba zvolit cestu doleva, nebo doprava, provést určitou činnost, nebo ji vynechat, něco schválit, nebo odmítnout. Ale jak se máme teď rozhodnout? Existuje volba, která vede k trvalejšímu štěstí, než jakým je prchavý okamžik příjemně stimulovaných smyslů?