Jak obejmout ducha jara?

Jak se postupně vynořujeme ze zimního spánku a první jarní den máme už více než měsíc za sebou, zdá se příchod teplejších dnů o trochu více na dosah. Jaro je časem, kdy vše začíná rozkvétat a pocit, že dochází k jakémusi znovuzrození, je přímo hmatatelný. Čas pro očistu a odlehčení zátěže ve fyzickém i emocionálním smyslu. Jaro je plné energie už tím, že odlehčení začíná všude kolem. Dny jsou lehčí, protože jsou více prosvětlené, my se cítíme lehčeji, protože pomaličku odhazujeme vrstvy oblečení, a příroda začíná vzkvétat. Nastává čas, kdy je třeba se hýbat!

Nová JÓGA DNES květen/červen vychází 3. května!

Jaro se už začíná hlásit ke slovu a my pro vás máme skvělou zprávu! Již v pondělí 3. 5. 2021 vychází další číslo časopisu JÓGA DNES, které je plné zajímavých témat! A pšššt, na prvních 100 předplatitelů čeká dárek!

Strava pro náš mozek

Náš mozek je energeticky nejnáročnějším orgánem v těle. Navzdory skutečnosti, že váží pouhých 1,5 kg, spotřebovává přibližně 25 % energie. Většinu této energie si bere z jídla. A tak jako auto, které jede nejlíp na kvalitní pohonné látky, i náš mozek funguje nejlíp, když má k dispozici kvalitní stravu.

Plus size jóga

Jóga je univerzální, a proto ji může cvičit opravdu každý.

Oslavme Den Země!

My a Země nejsme odděleni, jsme jedním. Uvědomme si tu nádhernou péči a množství darů, kterých se nám denně od Matky Země dostává, a vzpomeňme si, kdy jsme pro Zemi udělali něco sami. Je načase začít i dávat, a ne jenom brát.

Krémová polévka z červené čočky

Pokud s příchodem jara toužíte po lehkém, ale vyváženém obědě, připravte si tuto skvělou polévku! Je rychlá, plná vůní a všech potřebných živin! Zahřeje tělo i duši.

Jaro – období endorfinů, ale i jarní únavy

Nejenom leden je období, které cítíme jako nový začátek. Dobu, kdy se příroda probouzí, často vnímáme podobně. Bývá takovým druhým nádechem nás i našeho fyzického těla. Naše vnitřní energie jde ruku v ruce s přírodou, která se po zimě probouzí. Jaro jakožto začátek nového přírodního cyklu je ohromnou silou, která někoho úplně uzemní únavou a někoho doslova zasáhne pozitivní vlnou endorfinů. Pojďme se na tyto dva „jevy“ podívat pod lupou.

Jak může jóga podpořit kvalitu spánku?

Jóga nepomáhá pouze se zlepšením flexibility, pružnosti a síly mysli i těla a se snižováním hladiny stresového hormonu kortizolu. Kromě toho všeho může také pomoci lépe spát, pokud trpíte nespavostí. Jak to dokáže?

Sdílení jako cesta k lepšímu poznání jógy

Abychom jógu lépe poznali, je dobré někdy „vidět“, jak skvělým pomocníkem může být pro ty, již nám jsou více na očích. A přesně o to se snaží indická herečka Samyuktha Varma, která se rozhodla sdílet, co pro ni osobně jóga znamená.

Jak si zapamatovat šťastné okamžiky?

Zažíváme poněkud zvláštní dobu, kdy možná jediné, na co se dokážeme soustředit, je zůstat duševně i fyzicky v kondici. Naše mysl ulpívá na tom, aby to celé bylo už za námi a my mohli dál žít tak jako předtím. I v této době ale naše dny ubíhají. Pro každého z nás je dán určitý počet dní. Některé dny minou, aniž po sobě zanechají stopu, jiné si zapamatujeme navždy.