Jóga pro pokročilé: Pinčamajurásana

Stoj na předloktí, pozice čepýřícího se páva

Tato ásana patří mezi těžké inverzní pozice, které nás učí ovládat sílu i stabilitu fyzického těla a přináší i mentální sílu a trpělivost.

Dovolená redakce Jóga DNES

Stejně jako vy odjíždíte načerpat energii, tvořivost, slunce a spánek... tak i naši členové redakce potřebují načerpat nové síly, inspiraci a energii, kterou vám nejenom prostřednictvím článků na webu a v časopise předávají... 

Cestování s dětmi bez zbytečného stresu

Nastává letní čas, čas dovolených. Ne všichni si pod příjemně stráveným časem s rodinou představí obrovský hotelový komplex s neustále křičící hudbou z reproduktorů a přeplněnými stoly stále stejně chutnajícího jídla. Pokud vás taková představa úplně neláká, možná už jste přemýšleli o tom cestovat na vlastní pěst. Může to být vzrušující dobrodružství, pokud vám doma nepobíhají malá stvoření vydávající různé příjemné i nepříjemné zvuky – a tím myslím děti. Většina lidí se obává cestování s dětmi, protože milují svůj režim a rituály, které cestováním zcela určitě narušíme. Možná by nás ale děti uměly příjemně překvapit. Jak se na takovou cestu připravit a co určitě nezapomenout?

Ananasovo-jogurtová zmrzlina

Připravte svým dětem sladkou, ale zdravou tečku za školním rokem a potěšte je touto neodolatelnou zmrzlinou!

Načerpejme energii z přírody: Proč ji co nejčastěji navštěvovat?

Kvůli panující pandemické situaci zůstane letos na dovolenou nejspíš spousta lidí v Česku. A pravda je, že i naše země má co nabídnout, vedle bohatství kulturních památek i krásnou přírodu, jejíž (nejen) zeleň působí na tělo i duši přímo blahodárně. Proč pravidelně chodit do přírody?

Věci, které si myslíte do té doby, než s jógou skutečně začnete!

Jóga je bezesporu skvělá aktivita. Ti, co ji praktikují, ví, co pravidelná praxe obnáší, ti, co s ní teprve začínají, mají mnohdy zkreslený názor.

Jóga a letní sporty

Jakmile teploty vystoupají ke dvacítce, láká nás to ven na vzduch, na sluníčko, do přírody. Neznám lepší meditaci než procházku tichým lesem – dokáže úžasně zklidnit mysl a zároveň dodat našemu tělu tolik potřebnou energii. V teple se nám dobře cvičí, svaly se lépe protahují, zdá se jednodušší dostat se do pozic, které nám jindy připadají náročné. Slunce vlévá život do našeho těla, pozitivní vibrace vybublávají na povrch a dobrou náladu rozdáváme všem okolo nás. Je tady období dovolených, zkoušení nových věcí, poznávání nových krajů i sebe sama.

Stůl – sandhárásana

Tato pozice posílí naše ramena, paže, záda a dolní končetiny, především vnitřní stehna. Určitě by se na ni měl zaměřit každý, kdo trpí protrakcí ramen (ramena „zabalená“ dopředu). S ní si tato pozice skvěle poradí a dokáže ji krásně napravit. Podporuje zároveň i hrudní dýchání, což jistě ocení každá „kulatá“ záda – zkrácené svaly hrudníku a povolené svaly mezi lopatkami. To je typické pro každého, kdo dlouho sedí u počítače, nebo pro řidiče z povolání.

Jógou k „lepšímu“ tělu

Jóga jako pradávná praxe nás učí akceptovat vše takové, jaké to momentálně je, a právě to považovat za nejlepší možné. To je skvělý odrazový můstek k tomu posouvat se neustále dál, ale nelpět na tom.

Proč je výdrž v ásaně tak důležitá a jaký je rozdíl mezi jógou a gymnastikou?

Z mých úplných jógových začátků si pamatuji jediný záměr – provést ásanu co nejdokonaleji ve smyslu jejího postavení. Dech a výdrž byly věci, které mě vůbec nezajímaly, a ohlédnu-li se zpátky, myslím, že jsem nedýchala vůbec. Míra chtění a dosahování složitější pozice vždy překračovala všechno ostatní...