Apanásana (pozice vyhánějící větry)

Pozice na zádech, která pomáhá při vylučování, působí proti plynatosti a uvolňuje záda. Provádí se jednou, nebo oběma nohama a jejich přitažením na břicho. 

Březen: Měsíc rozpuku a příchodu slunečního svitu

Jaro se kvapem blíží, čeká nás jarní rovnodennost a také změna času. Svět vypadá veseleji, protože dny se prodlužují a noci a tmy ubývá. Jak využít těchto skutečností pro seberozvoj?

S lidskou myslí se nemá zahrávat

Je neuvěřitelné, co lidská mysl dokáže. Je neskutečně silná. Co do ní vložíte, to v ní roste. Musí to však být žité zevnitř, aby výsledek byl jistý....

Jóga není jen cvičení. Je to životní styl!

Pokud jste začali praktikovat jógu, možná jste si všimli, že vás přestali bolet záda nebo se vám teď díky večerní meditaci lépe usíná. Napadlo vás ale, že v józe je schováno mnohem víc? Hlavní myšlenky jógy nás vedou k sebepoznání, soucitu s ostatními nebo k ekologickému smýšlení.

Jak začít s jógou online?

Pokud nemáte čas chodit do studia na lekce, a přesto byste rádi jógu zkusili, není nic jednoduššího než začít online. Možností je nepřeberně mnoho, ale i tak je potřeba vnímat, „s kým“ se do své praxe pustíte, aby to dávalo smysl.

Sankalpa v denním životě

Jak už víte, jóga je spojení mysli, těla a duše. Pojďme se dnes věnovat tématu, které se nachází na pomezí mysli a duše. Je to sankalpa.

Guacamole se sušenými rajčaty

Tento pokrm je sice původem z Mexika, nejenom u nás si ale získal velkou oblibu. Dip z avokáda se skvěle hodí jako zdravá pomazánka k pečivu, jako součástka do veganských "bowls" nebo tradičně jako dip ke kukuřičným lupínkům.

Síla nových začátků – jarní restart, detox, znovuzrození

Meteorologické jaro začalo již 1. března a první rašící pupeny přírody už se hlásí o slovo! S novým březnovým vydáním Jóga DNES otevíráme i období jara na našich stránkách...

4 tipy jak na harmonický domov

V dnešním článku pro vás máme 4 jednoduché tipy, díky kterým se vaší osobní oázou, může stát jakýkoliv prostor.

Na co dbát při jógové praxi

Pravidelná jógová praxe prokazatelně prospívá našemu tělu i mysli. Existuje ovšem mnoho rušivých vlivů, které její pozitivní dopady mohou hatit. Stejně tak existují určité zásady, které nám pomohou je eliminovat.