Jógou proti vánočnímu přejídání – jak účinně zklidnit mysl

Všichni to známe. Přijdou Vánoce a kromě výzdoby je všude spousta dobrého jídla a pití, které máme neustále na očích. Omezit své chutě pak bývá problém, s kterým se potýkáme všichni. Chceme zhubnout, omezíme stravu, cvičíme, ale zapeklité chutě jsou tady pořád. Jak na ně vyzrát, aby nám nebyly přítěží? Odpověď je jednoduchá. Jógou a meditací.

Advent – období lásky, míru a pokoje

Štědrý den se přiblížil a s ním i poslední adventní víkend. Přípravy na nejoslavovanější den v roce vrcholí. Pod tíhou našich představ o tom, jak by mělo být naklizeno, uvařeno a vše připraveno, zesilujeme vnitřní napětí a stres. Rok co rok si říkáme – bude to jiné, a přesto každý rok opět podlehneme. Rok 2020 byl pro mnoho z nás ve všech směrech náročný. Rok velikých změn, které nás měly připravit nebo i přinutit k budoucí transformaci na osobní i kolektivní rovině. Pojďme zkusit letos přestřihnout nit starých návyků a projít těch pár dní před příchodem Ježíška v míru a klidu, zejména uvnitř sebe.

Advent – období radosti i tichého usebrání

Je stříbrná neděle a třetí adventní týden je před námi. Pokud jste praktikovali meditační techniky, které jsme vám nabídli v předchozích dílech, pak se vám již možná podařilo odlehčit mysl, uklidnit či zcela zahnat stres kolem blížících se Vánoc a konce roku. Tlak předvánočních příprav je na půl cesty a sílí. Pečení cukroví, úklid, nákup zásob na svátky, shánění dárků v této nestabilní době, to vše pod taktovkou našich představ o tom, jak by to mělo být, jak se to vždy dělalo u nás doma a jak se to sluší a má. Často pouze naplňujeme představy a požadavky druhých, nikoli své. A přitom třetí týden adventu by se měl nést v duchu štěstí a radostného očekávání. A my zapomínáme, jaká je opravdu naše vlastní vize pohodových Vánoc.

Advent – období lásky, míru a meditace

První adventní týden je za námi. Možná se vám v tom shonu kolem vánočních příprav podařilo najít i chvilku klidu pro sebe a praktikovat meditační techniky, které jsme vám nabídli v minulém díle na železnou neděli. Dechová technika sukha pránájáma harmonizující celý organismus, meditace s koánovou otázkou „kdo já jsem“ pro balanc levé a pravé hemisféry či mantra „So ham“ (Já jsem) pro vědomí sebe sama. Vše se záměrem umět se zastavit, přestřihnout šňůru povinností a najít vlastní zdroj vnitřní síly a naděje pro lepší zítřky.

Advent – období zastavení se a meditace

První adventní neděle nám připomíná blížící se čas Vánoc. Dobu zastavení se, pohroužení a usebrání. Dobu odpočinku po celoroční práci. Dobu sounáležitosti, lásky, klidu a míru. A přesto nás rok co rok ve stejný čas pohltí domácí přípravy, stres kolem shánění dárků, pečení cukroví, dokončování pracovních projektů či plánování rodinných návštěv.

Meditační sedy

Seznamte se se třemi meditačními sedy, které můžete připojit ke své jógové praxi. Pozor, nikdy nezapomínejte na rovná a pevná záda.

Meditace v klidu i pohybu

Pohled na jogína sedícího v lotosovém květu evokuje klid, pohodu a harmonii. Může vést k domnění, že právě a přesně takhle by měla meditace vypadat. Jenže to je jenom jedna z možností. Jak a kde všude vlastně můžeme meditovat?

Přírodní meditace – „letní dovádění“

Stav, kdy nemáme myšlenky, není v našem denním životě zcela běžný. V souvislosti s tím, že většinou každý z nás pracuje, musí celý den řešit mnoho různých problémů či situací, které vyžadují naší soustředěnost, se postupně „hlava“ zanáší mnohými zbytečnostmi...

Pravidelná meditace snižuje stres a úzkost

Rychlé tempo života zahrnuje naše dny trochou stresu a tlaku. I když někteří předpokládají, že tento druh stresu je nevyhnutelnou součástí života, pravidelná meditace vám ukáže, že tomu tak být nemusí. Přidejte ji do své každodenní rutiny a sami se přesvědčte o tom, jak dokáže kouzlit s hladinou stresu.

Sankalpa v denním životě

Jak už víte, jóga je spojení mysli, těla a duše. Pojďme se dnes věnovat tématu, které se nachází na pomezí mysli a duše. Je to sankalpa.