Zdravá strava

Jídlem na podporu imunity

Jídlem na podporu imunity

Imunita je velmi křehká a citlivá a je třeba ji „opečovávat“. Spíše než na "zobání" nejrůznějších pilulek na podporu imunity bychom se měli primárně zaměřit za kvalitní potraviny. Vše začíná u prevence!

celý článek
Pijte vodu s citronem správně!

Pijte vodu s citronem správně!

Dočetli jste se desítky důvodů, proč pít každé ráno vodu s citronem, a tak ji nyní den co den také pijete? A pijete ji správně?

celý článek
Role hormonů ve výživě a metabolismu – 2. část

Role hormonů ve výživě a metabolismu – 2. část

V první části Role hormonů ve výživě a metabolismu jsem uvedla na pravou míru funkci hormonů inzulínu a leptinu. Tyto dva hormony markantně zasahují do metabolických procesů našeho těla. V dnešní, druhé části se zaměřím na další hormony, které se podílejí na regulacích hladu, vyplavování glukózy do krevního řečiště, ukládání tuků apod.

celý článek
Racionální pojetí očisty organismu z pohledu výživy

Racionální pojetí očisty organismu z pohledu výživy

Do úplňku 12 dní...nabízí se zamyšlení nad očistou. Každá žena/muž, která/ý čte tento článek, se nachází v jiném stavu vědomí o pojetí výživy - někdo absolutní laik, který si říká, tak a teď už začnu, někdo už letitý praktik, který ve výživě umí chodit a prostě VÍ. Prosím, každý si z textu vezměte to své...

celý článek
Role hormonů ve výživě a metabolismu - 1. část

Role hormonů ve výživě a metabolismu - 1. část

Hormony mají rozmanité účinky. Z mnoha lze vypíchnout jen několik – zúčastňují se regulace růstu a vývoje, ovlivňují činnost mozku, který pak nadále vysílá jiné hormony do různých částí těla, umožňují nám se rozmnožovat, dělají z nás ženy či muže a v neposlední řadě - z velké míry řídí náš energetický metabolismus.

celý článek
Strava a emoce

Strava a emoce

Jíte, protože vás něco trápí, nebo jíte, protože máte přirozený hlad? Emoce hrají často větší roli ve stravování, než si myslíme...

celý článek
Jídlo  jako mánie

Jídlo jako mánie

Jídlo, jídlo, jídlo...je všude, kam se podíváme. V novinách, v televizi, v knihkupectví, u nás doma, v naší mysli...neblázníme už trochu?

celý článek
Freshe, smoothie, šťávy... dejme si pozor!

Freshe, smoothie, šťávy... dejme si pozor!

Džusy (tzv. freshe), kokteily (smoothies), mléčné kokteily, kaše, polévky... v současné době velmi oblíbené pokrmy, které ale vyžadují správnou konzumaci a také znalost některých potenciálních překážek.

celý článek
Vláknina - náš správce trávení

Vláknina - náš správce trávení

Doporučený denní příjem vlákniny se pohybuje v rozmezí 25-35 g, u většiny lidí se však denní konzumace pohybuje hluboko pod tyto hodnoty. Kde hledat a hlavně jaké zdroje upřednostňovat?

celý článek
Sirupy jako přírodní sladidla

Sirupy jako přírodní sladidla

Cukr je v poslední době velmi démonizovanou složkou naší stravy, přesto zůstává její součástí. Nepředpokládám, že někdo, kdo čte tento článek ještě používá ke slazení bílý rafinovaný cukr (?) - i to je posun, předpokládám ale, že spousta z nás používá sirupy. Jaké máme základní typy, jaké jsou vhodné, jaké jsou nevhodné...?

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket