60minutová lekce jógy: výhody a nevýhody

Je to standard. 60minutová jóga. Leckdo by řekl, že ji zvládne a že to bude takříkajíc hračka, jenže opak mnohdy bývá pravdou a i u takové lekce se můžete pořádně zapotit.

Pružní a silní díky józe: A nejen na těle, ale i na mysli, duchu a duši

Jóga protahuje i posiluje. A nejen na rovině fyzické, ale i na rovině mentální a vnitřní. Pružná a silná mysl nám usnadňuje život stejně jako pružné a silné tělo. Jóga je v tom neuvěřitelně komplexní systém pečující o člověka jako o celek.

Jóga a krása

Můžete být krásnějšími díky józe? Odpověď je jednoznačná a potěší zejména všechny ženy jogínky – určitě ano! Lidé, kteří jógu pravidelně cvičí dlouhá léta, často vypadají ve srovnání se svými vrstevníky lépe a také mnohem mladší. Jsou štíhlejší, zdravější, vyrovnanější a jejich pokožka i oči jaksi zvláštně září.

Moje cesta za šíršásanou

29. srpen se stal nejen dnem, kdy se konala svatba jedné z mých nejlepších kamarádek, ale rovněž dnem, kdy se mi konečně podařila vykonat královská ásana – šíršásana. Stoj na hlavě. Cesta, která k ní vedla, byla velmi dlouhá a já jsem se toho během ní spoustu naučila. Nejen o sobě, ale o přístupu k životu celkově.

Hathény dechu

Hathény jsou posilovací pozice stlačující nervy, jež ovlivňují jednotlivé části plic. Dech je v józe tím nejdůležitějším aspektem. Jen dech nám pomáhá uvolnit tělo a stabilizovat mysl tak, abychom eliminovali stres a napětí dnešní doby a nechali tělo správně „proplouvat“ ásanami. 

Jóga a střed našeho těla

Není to jen tak dělat jógu a dělat ji pořádně. Vše je podmíněno tím, jak dobře dokážeme aktivovat střed svého těla, abychom šli do každé ásany správným způsobem.

Když jóga bojuje s tělem

Pro název tohoto článku mě inspiroval jeden můj kamarád. V „civilu“ byl velmi pokorný a o józe byl schopen zasvěceně hovořit dlouhé hodiny. Ve svých jógových promluvách neopomínal ani ahimsu jako základ jógového přístupu. Co bylo ale zvláštní, v okamžiku, kdy se postavil na podložku, jako by se přeladil do módu „berserk“.

Jak přistupovat k náročnější jógové praxi

Jóga je obsáhlým komplexem s hlubokou léčivou silou a je velmi přínosné si to opravdu uvědomit. Pokud máme nastavenou praxi, víme, že přicházejí náročnější zkoušky, a to jak formou složitějších technik, pozic (ásan), tak i ve formě zkoušek duchovních.

Ranní předklony a záklony aneb jak protáhnout své tělo

Ranní protažení je základ kvalitního dne. Je třeba brát v potaz zatuhlost, která se po spánku objevuje. Pozorujeme-li přírodu, všímáme si, že zvířata se přirozeně protahují při každém probuzení nebo povstání z lehu či sedu...

Ásanová praxe pro posílení a revitalizaci spodní části těla

Naše nohy nás nosí každý den od rána do večera. Mají na starosti celou váhu těla, starají se o to, abychom neupadli a dostali se tam, kam potřebujeme. Proto bychom o ně měli pečovat s láskou, porozuměním a respektem. Jak s tím pomůže jóga?