Technika cvičení

Hyperkyfóza hrudní páteře

Hyperkyfóza hrudní páteře

Kulatá záda nejsou jen kosmetickou záležitostí, ale mohou stát v pozadí celé řady komplikací, jako jsou bolesti ramen, bederní či krční páteře, potíže s pánevním dnem a další.

celý článek
9 tipů pro začínající jogíny

9 tipů pro začínající jogíny

Jóga je vhodná pro každého a nikdy není pozdě s ní začít. Pokud jsme v ní již pokročilí, nebo ji dokonce vyučujeme, mysleme na to, že co může být zřejmé nám, je pro začínající jogíny často novinkou.

celý článek
Sestava pro detoxikaci

Sestava pro detoxikaci

Ne nadarmo se říká, že člověk je tak mladý, jak pružnou má páteř. S tím pomáhají rotace. Proto jsou tolik prospěšné v případě bolestí zad, jak horní, tak i spodní části. S tím souvisí další věc, jíž rotace prospívají našemu tělu i mysli. Jedná se o jejich detoxikační účinky.

celý článek
Cvičit dokola to samé. Ano, či ne?

Cvičit dokola to samé. Ano, či ne?

André van Lysebeth je muž, který se zasloužil o odbornou popularizaci jógy a její přetlumočení pro běžné lidi tak, aby pochopili její základy a mohli ji v klidu praktikovat sami doma. Podle něj je pro praxi vhodné zvolit jednu sestavu ásan a té se držet.

celý článek
Jóga podle ročních období

Jóga podle ročních období

S ročními obdobími se kromě vnějšího uspořádání světa a počasí mění i naše vnitřní naladění. Jistě dokážeme rozlišit, že jinak vnímáme léto s jarem a podzim se zimou. Cítíme, že v každém z nich si procházíme určitou etapou, která se promítá i do naší jógové praxe. Do té vlastní i do té, na kterou třeba docházíme nebo kterou pro ostatní vedeme.

celý článek
Pozitivní účinky záklonů

Pozitivní účinky záklonů

Záklony nám prospívají v mnoha ohledech. Nejen, že posilují střed těla, uvolňují ramena, podílejí se na vzpřímeném postoji a otevírají oblast hrudníku. Kromě toho na vnitřní úrovni otevírají naše nitro novým možnostem a naplňují nás vnitřní sílou, radostí, odvahou a odhodláním.

celý článek
Kouzlo sedu se založenýma nohama

Kouzlo sedu se založenýma nohama

Také máte při praxi někdy tendenci střídat polohu za polohou? Přemýšleli jste proč vlastně? Protože nedokážeme setrvat v klidu v jedné poloze. Mysl žádá nové podněty, a tak jí je dáváme a měníme polohy....

celý článek
Rovnováha duše i těla

Rovnováha duše i těla

Často v hodinách slýchám, jak si klienti stěžují na rovnovážné pozice. „Všechno se zlepšuje, ale ta rovnováha…“ nebo „Minule mi to už šlo, ale dnes stále padám…“. Poznáváte se? Aby ne!

celý článek
Múla bandha – kořenový uzávěr

Múla bandha – kořenový uzávěr

Múla bandha má zásadní význam jak pro správné postavení pánve a celé páteře, tak pro kompletní dýchání. Podporuje také průtok energie v lidském těle směrem nahoru. Takzvaný kořenový uzávěr je tou nejznámější ze třech bandh, protože cvičení pánevního dna se praktikuje i mimo kontext jógy.

celý článek
Jak je možné stát špatně na hlavě?

Jak je možné stát špatně na hlavě?

Stoj je jeden ze základních poloh lidského fyzického těla. Vychází z něj řada, možná většina pohybů, které vykonáváme každý den. Stoj je pro nás tak samozřejmý. Provádíme jej neustále. I přesto můžeme říci, že mnozí z nás neumí stát nohama pevně na zemi. Ať již je to myšleno v rovině vnitřní, či v rovině fyzické. A teď si představme, že člověk, který neumí stát nohama na zemi, se začne pokoušet postavit se na hlavu. Může to vůbec dopadnout dobře?

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket