Technika cvičení

Zdravý přístup k sobě, zdravý přístup k tělu

Zdravý přístup k sobě, zdravý přístup k tělu

Jóga nás učí mnohému. Přesto, jak mnohovrstevné je toto učení, i přesto, co všechno zahrnuje a obsahuje, jej lze poměrně snadno shrnout do dvou jednoduchých bodů: jóga nás učí zdravému přístupu k sobě a tělu.

celý článek
Zastavení pohybu

Zastavení pohybu

Jóga v dnešní hektické a uspěchané době symbolizuje oázu klidu a míru. Umožňuje nám zastavit se a nahlédnout na vlastní život z pohledu nestranného svědka. Takový přístup se však buduje celé roky, většinou celý život. Důležité je v tomto směru si uvědomit, že již sama cesta je cílem a že bychom nikdy nic neměli konat pouze pro vidinu lákavých výsledků. To je poselství, které nám předává jóga.

celý článek
Tříbodový systém opory

Tříbodový systém opory

Stejně tak i lidské tělo – s nádechem se otevírá, s výdechem zavírá. Jako lotos jsme pevně ukotveni v zemi. V polohách v sedě je naší hlízou oblast sedacích kostí a hráze, ve stojných polohách nás drží chodidla a jejich trojúhelníkový systém. Systém třech bodů opory – kloub pod palcem, kloub pod malíkem a pata.

celý článek
Cvičte zdravě!

Cvičte zdravě!

Následující řádky by měl mít na paměti každý - nejenom cvičení, ale i správný pohyb, uvědomění si pohybu jsou esenciální pro zdravé tělo a zejména záda.

celý článek
Hluboký stabilizační systém páteře

Hluboký stabilizační systém páteře

HSSP představuje svalovou souhru, která zabezpečuje stabilizaci – zpevnění páteře během všech našich pohybů. Svaly HSSP jsou aktivovány při jakémkoliv statickém zatížení, tj. stoji, sedu apod., a doprovázejí každý cílený pohyb horních i dolních končetin. Zapojení svalů do stabilizace páteře je automatické.

celý článek
Jak cvičit s hypermobilitou?

Jak cvičit s hypermobilitou?

Výhoda či nevýhoda? Pro správné fungování hypermobilního těla je potřeba takové cvičení, které vede ke zvýšení kloubní stability, tedy posílení stabilizačních svalů. Je potřeba, aby rozvíjelo koordinaci a vnímání těla....Správně zvolené a provedené jógové ásany mohou pomoci!

celý článek
Užijte si valentýnský den v jógovém stylu

Užijte si valentýnský den v jógovém stylu

Svatý Valentýn. Svátek všech zamilovaných. Slavíte jej? Jaký k němu máte přístup? Jak na něj nahlížíte? My jsme se dnes rozhodli podívat se na něj z poněkud jiného úhlu pohledu, než z jakého na něj bývá nahlíženo obvykle – jak jinak než z jógového. Protože oslava lásky jako takové k tomu přímo vybízí.

celý článek
Nezavírejme se do vězení vlastních bičů

Nezavírejme se do vězení vlastních bičů

Jóga je svobodná. Udává směr, ale zároveň umožňuje, aby si každý ten svůj zvolil. V duchu toho pěstuje svobodnost v nás. Respektive ten, kdo se věnuje józe, pracuje de facto na tom, aby osvobodil ducha i tělo ze svazujících pout…

celý článek
Pánevní dno - základ správného držení těla

Pánevní dno - základ správného držení těla

V oblasti pánve, uvnitř, naleznete svaly, které svou souhrou dokáží podpořit tělo a dobrý postoj (ásanu). Mají vliv na správné držení těla a na bezpečný pohyb. Podívejte se na ně!

celý článek
Jak co nejvíce získat z bočních úklonů

Jak co nejvíce získat z bočních úklonů

Sezení v úzkém, uzavřeném prostoru, jako je například sedačka v letadle nebo automobilu, u nás může zanechat pocit, jako bychom strávili dobu ve svěrací kazajce. K uvolnění těla můžeme využít různých tipů bočních úklonů.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket