Technika cvičení

Andžali mudra, čin mudra a šanti mudra

Andžali mudra, čin mudra a šanti mudra

Každá praxe, ať už vnitřní, či fyzická, by měla být zahájena obrácením se dovnitř sebe sama. Nejprve je třeba uvědomit si fyzické tělo a jeho dotyk se zemí. Potom můžeme začít pozorovat dechové pohyby a sledovat, kam nás vedou. Nastává chvíle vhodná pro případné zařazení gest, které mohou zamýšlené účinky naší praxe příznivě podpořit.

celý článek
Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 3. část

Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 3. část

Přinášíme vám třetí díl z mini-série článků zaměřených na problematiku SI skloubení, tzv. esíčka. Třetí díl je zaměřený na obecné rady pro každý den a terapeutické cviky, které můžete cvičit pravidelně doma. 

celý článek
Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 2. část

Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 2. část

Přinášíme vám druhý díl z mini-série článků zaměřených na problematiku SI skloubení, tzv. esíčka. Druhý díl je zaměřený na SI skloubení ve vztahu k józe – co dělat, co nedělat a co si hlídat.

celý článek
Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 1. část

Co dělat a nedělat při dysfunkci SI skloubení – 1. část

Přinášíme vám první díl z mini-série článků zaměřených na problematiku SI skloubení, tzv. esíčka. První díl je zaměřený na obecné informace, rozpoznání problémů a self-diagnostiku...

celý článek
Volně jako motýl

Volně jako motýl

Léto je v rozpuku a pro děti přišlo jedno z nejkouzelnějších období – velké prázdniny. Během tohoto času jsou volné jako malí motýlci přelétávající z květu na květ. Vezměme si příklad z přírody a z dětí, kteří k ní mají mnohem blíže než my dospělí. Svou přímočarostí a upřímností.

celý článek
Uvolněte kyčle a odpočiňte si u toho

Uvolněte kyčle a odpočiňte si u toho

Do stavu kyčlí se promítá zatuhlost a sevřenost mysli stažené stresem a neschopností koncentrace. V rozpoložení kyčlí se odráží sedavý způsob života typický letargií, chaosem a lenivostí. Uvolněte na fyzické rovině kyčle a pracujte na tom, aby se toto uvolnění projevilo i v rovině vnitřní.

celý článek
Pánevní dno - základ správného držení těla

Pánevní dno - základ správného držení těla

V oblasti pánve, uvnitř, naleznete svaly, které svou souhrou dokáží podpořit tělo a dobrý postoj (ásanu). Mají vliv na správné držení těla a na bezpečný pohyb. Podívejte se na ně!

celý článek
Jak najít cestu sám k sobě

Jak najít cestu sám k sobě

Léto je obdobím cestování. Táhne nás to do dalekých zemí, exotických destinací a neobjevených území. Jinými slovy nás to táhne ven. A co kdybychom se tentokrát vydali někam trochu jinam – k sobě, dovnitř?

celý článek
Páteřní zkruty

Páteřní zkruty

Zkrutové polohy jsou označovány jmény vakra nebo vakrina (křivý, zkroucený). V páteřních zkrutech dochází k laterálnímu zkrutu v různých částech páteře, od nejspodnější v bederní části až po hrudní část páteře...

celý článek
Jak ochránit svá kolena během cvičení jógových ásan

Jak ochránit svá kolena během cvičení jógových ásan

Během cvičení jednotlivých jógových pozic aktivně zapojujeme svá kolena, a to bez ohledu na to, jestli je máme zamknuté, ohnuté, zatuhlé, nebo hypermobilní. Pravidelné cvičení může naším kolenům pomoct a zlepšit jejich funkci i během dalších aktivit. Ale jak poznáme, že respektujeme anatomii kolene a cvičíme správně a bezpečně?

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket