Špaldové krekry se semínky

Krekry jsou vhodnou náhradou běžného pšeničného pečiva – obsahují semínka, bohatá na zdraví prospěšné tuky, a pokud si je připravíte doma, tak jsou i prostá aditiv, palmového tuku či kypřidel. Vyzkoušejte a už je budete péci pořád.

Skolióza

Skolióza je definována jako trojrozměrná deformita páteře. Při skolióze je tvar páteře změněn nejen ve frontální rovině (vybočení do strany, pokud se na člověka díváme zezadu), ale skolióza je vždy spojená i s patologickou rotací obratlových těl a změněné je také fyziologické esovité zakřivení (v sagitální rovině, při pohledu z boku) – nejčastěji se objevuje oploštění či naopak hyperkyfóza hrudní páteře.

Cestujte v létě po Česku

Máme pro vás jedinečnou příležitost být opět součástí Jóga DNES a Jóga DNES Speciál!

Maitri dýchání

Práce s dechem za účelem navození změněného stavu vědomí je člověku k dispozici od samého počátku jeho existence a naučil se ji využívat různými způsoby, z nichž mnohé jsou dnes certifikovanými metodami. Fakt je ale ten, že u zrodu všech těchto technik byl hluboký a intenzivní dech. Metoda, jež tento typ dechu využívá ke kontaktu s vlastní léčivou energií, k revitalizaci těla i ducha a k osobní transformaci se nazývá Maitri dýchání.

Má smysl používat bio kosmetiku?

Možná jste už našli cestu k přírodní kosmetice, ale zatím jste se příliš nezabývali tím, zda je její složení bio. Zde si vysvětlíme, proč je lepší upřednostňovat právě přípravky v organické kvalitě.

5 způsobů, jak snížit pocit uspěchanosti a nervozity

Zažil to každý z nás. Uspěchaný život plný stresu, ve kterém jsme se jen těžko dokázali plně orientovat. Pak přišel covid a všechno zastavil. Postavil nás před hotovou věc – naučit se být sami se sebou…

Hathajóga – cesta k trpělivosti

Hathajóga je druh jógy, jejíž nejdůležitější součástí jsou ásany, fyzická cvičení, pránájáma, dechová cvičení určená k ovládání dechu a také meditace aneb zklidnění mysli.

Meditační sedy: siddhásana a sukhásana

Meditační sed je jednou ze základních jógových poloh. Aby poloha byla polohou, ásanou, a nikoliv pozicí, měla by být pohodlná a stabilní. Jedině tak totiž umožňuje navázat pozornost na dech a dráhu, kterou v těle vykonává. Na onom pohodlí a stabilitě je ovšem třeba pracovat. Jak?

Červen: příchod léta a magická Svatojánská noc

Hned první den v červnu se oslavuje významný svátek vzdávající hold těm nejmenším z nás. Mezinárodní den dětí připomíná jejich práva a potřeby, a ačkoliv se oficiálně slaví až od roku 1950, podněty k němu byly vznášeny již v roce 1925. Příčinou byly válečné křivdy, které se mnohdy dotýkaly právě těch nejčistších a nejbezbrannějších – dětí.

Odevzdejte svůj strach a „duchovnost“

Vždycky jsem měl strach projevit se. Byl to můj vnitřní pocit, který s mým vnějším projevem moc nesouvisel. Jako bych balancoval mezi světlem a stínem a vyvažoval jeden pocit druhým. Byl jsem závodník v atletice, který chtěl vyhrávat. Byl jsem tanečník, který chtěl stát na stupních vítězů a zářit. Byl jsem cílevědomý, s mladickou vášní, urputný, a přitom málokdo tušil, že pro mě je radostí samota, pobývání v kruhu nejbližších přátel, a má vnitřní spokojenost se zakládá na jednoduchosti a „sezení v koutě“.