BLESKOVĚ

Rady pro lepší spánek v době plné úzkostných zpráv

Kvalitní spánek je základ pro zdravé tělo. Naučte se regulovat své dýchání a objevte další způsoby, jak lépe usínat. Radí The Guardian…

 

Na Lofoty za polárním sluncem

Klaním se Matce přírodě a všem živlům za to, jakou krásu zde dokázaly vytvořit. Obdivuji severskou krajinu, její drsnost, přirozenou divokost a nespoutanost. Cítím ohromnou pokoru před lidmi, kteří se v těchto podmínkách naučili žít, přizpůsobili se a našli tu štěstí. Život tady je tvrdý a nic není zadarmo. Ale to jsou právě důvody, pro které se stále vracím.

Jóga pro rozproudění a rozpohybování těla

Jarní vánek, delší dny a slunce, které prohřívá tělo i duši. Není nad zahájení dne ranním protažením. Podporu těla a mysli nastartují pozdravy slunce, rozproudí energii, rozehřejí tělo a také prosvítí duši. Přítomné dny začínají časně. Vítání slunce s východem je nejlepší možnou alternativou, jak s chutí vstávat do běžného dne.

Ve tmě

„Pobyt byl pro mě způsobem k restartu, načerpání nové energie, hlubšímu poznání sebe a své mysli, k uvědomění si, že opravdu to hlavní na čem záleží je jen a pouze vnitřní nastavení.“

Jóga online… pro studenty i učitele

Jste-li učitelem jógy, možná vás v minulosti napadlo, že další cestou, jak předávat své znalosti, je některá z online variant výuky. Ať už založení svého YouTube kanálu, výuka přes sociální sítě nebo živé vysílání. Pokud jste naopak studenty, pak jste si určitě tisíckrát řekli: „Proč jezdit přes celé město, mohl bych cvičit doma online.“ Možná k tomu nedošlo, protože jste museli jít vařit večeři, uklízet po dětech nebo odpovědět na urgentní dotaz svého šéfa.

Počet těhotenství se více než zdvojnásobil s online programem pro neplodné ženy

Nová studie zveřejněná v březnu 2020 ve vědeckém magazínu PLOS ONE uvádí, že online verze uznávaného programu, který radí neplodným ženám, „jak otěhotnět“, dosáhla stejného úspěchu jako jeho obdoba ve formě osobních schůzek. To platí jak pro snížení emoční tísně, tak pro zvýšení počtu těhotenství.

Rigatoni s bazalkovým pestem

Je to jídlo, které obsahuje jen základní ingredience, které máte určitě ve spíži, přesto je tak rychlé a dobré, že si ho můžete vařit stále dokola.

Jak si sestavit vlastní jídelníček podle ájurvédy krok za krokem

Určitě se vám někdy v životě stalo a pravděpodobně ještě stane, že vybočíte ze „správného“ stravování. Třeba za to může vaše okolí nebo prostě právě řešíte úplně jiné věci. To je život. A být naštvaní sami na sebe, že takzvaně nemáte disciplínu, je podle mě nesmysl. Člověk se neustále mění, mění se jeho okolí, situace, emocionální rozpoložení i fyzická kondice. To, že jeden typ jídelníčku vás dokáže uspokojovat celý život, je velmi nepravděpodobné. Naopak je třeba jídelníček obměňovat podle ročního období a vašich potřeb. Nesmíte zapomínat ani na své momentální chuťové preference…

Bhastrika

Bhastrika zahrnuje rychlý a silný proces vdechování a vydechování poháněný pohybem bránice. Pohyb dechu je doprovázen slyšitelným zvukem. Bhastrika používá činnost břišních svalů a bránice k nasávání vzduchu dovnitř a ven z plic, generování tepla v těle vytlačováním krve trávicími orgány, tónování jater, sleziny, žaludku a slinivky břišní a zvyšuje trávicí kapacitu.

Jóga jako součást výuky – kde jinde než v Nepálu

Nepál se rozhodl, že zavede jógu povinně pro všechny své žáky. Vláda tvrdí, že týdenní kurz podpoří zdravý a aktivní životní styl.