8 jógových pozic, které vás naladí na podzimní období

Podzim je neúprosně tady a my se tomu musíme chtě nechtě přizpůsobit. Změny teplot a počasí a s nimi spojené poklesy nálad v nás mohou vyvolávat chmury a stres. Je proto dobré nic nepodcenit a na příchod podzimu se předem připravit.

Ovládněte svůj hněv pomocí jógy

Herečka Sonal Chauhan na svém Instagramu sdílela pozici králíka, jednu z inverzních ásan, které pomáhají zvládnout případný vztek. Ten občas zažíváme všichni a je potřeba ho uvolnit tím správným způsobem… Což vyvolalo velkou vlnu zájmu!

Bhakti – jóga lásky a zbožného uctívání

Vroucnost lásky. Síla člověka. To jsou odrazové můstky bhakti jógy. Vůdčím znakem a hnací silou této jógy jsou oddanost a uctívání. Láska k božství.

Jóga DNES Speciál říjen 2020

Podzimní číslo Jóga DNES Speciálu vychází již 1. října! 

Rýmovník – bylina nejen pro podzimní období

Imunita. Tisíckrát probírané téma a poslední měsíce nám velmi důrazně připomínají, že pracovat na ní se opravdu vyplatí. A je třeba vypěstovat si odolnost nejen fyzickou, ale i psychickou. Jistě znáte slova: „Nejhorší smrt je z leknutí,“ a já souhlasím…

Basti – jógový klystýr

Další z indických očistných technik (šatkarmas) je basti neboli očista střev vtahováním vzduchu nebo vody skrz anální otvor. Tato technika se v dnešní době téměř neučí a v novodobých jógových knihách obvykle nezmiňuje. Je často nahrazována šankhaprakšálanou (úplná očista těla slanou vodou), a to i přesto, že ve starších textech bývá označována za velmi přínosnou a jednoduchou.

Jóga a její pozitivní vliv na pacienty s fibrilací srdečních síní

Fibrilace síní je jednou z nejčastějších poruch srdečního rytmu. Průměrně jeden ze čtyř lidí v Evropě a USA je postižen tímto onemocněním, které může být později příčinou mrtvice, a to z 20 až 30 %, a zvyšuje riziko smrti 1,5krát u mužů a 2krát u žen.

Jóga jako terapie smutku

„Zdrojem veškerého humoru není smích, ale smutek.“ Mark Twain

Bramborové šišky s povidly

Tradiční šišky s mákem jsou jídlem z dětství každého z nás. V kombinaci s povidly a pořádným množstvím rozpuštěného másla jsou prostě neodolatelné.

Vstřebávání živin – nemyslete jen na kvalitu jídla, ale i na své střevo

Většinou klademe hlavní důraz na to, co jíme – co do našeho těla přijímáme. Rozmýšlíme, co jídlo, které konzumujeme, obsahuje nebo neobsahuje za prospěšné či škodlivé látky. Zapomínáme ale, že je to hlavně naše tělo, které rozhoduje o tom, co, kolik a jak efektivně přijme a následně zpracuje.