Velikonoční zajíček a poloha zajíce – šašankásana

Velikonoce patří k největším církevním svátkům. Křesťané si připomínají ukřižování Ježíše Krista a jeho následné zmrtvýchvstání. Zároveň je to však svátek jara, začínají se objevovat jarní květy, rodí se mláďata. A jedněmi z těch prvních, které rodiče vyvedou, jsou malí zajíčci.

Pět hlavních typů energie – pančaprána váju

Jógová tradice popisuje pět pohybů, tzv. toků – váju (doslova „větry“). Sanskrt překládá slovo váju jako vítr, kořen „va“ se popisuje jako „to, co teče“, váju je tedy energetická síla pohybující se specifickým směrem za účelem řízení tělesné funkce a jemné činnosti.

Základní principy cvičení jógy – jóga s respektem k našemu tělu

V dnešní době je populárních mnoho druhů jógy, ale všechny mají jedno společné: přes ásany nám pomáhají „poznat“ naše nitro. Tělo a to, jak se k němu chováme, je při tomto procesu důležité. Respektováním těla v ásanách a dodržováním základních principů z pohledu fyzioterapie si jógovou cestu poznávání těla i nitra usnadníme a dostaneme se blíže k jednomu ze základních popisů jógy – „spojení dechu a meditace v pohybu“.

Restorativní jóga, ideální cesta proti stresu

Vědomá práce s dechem a lehké překonání nekomfortní zóny vyvedou praktikujícího ze stavu přetížení, napětí a nepohody k prožitku silné relaxace a celkovému obnovení fyzických a psychických sil. Z vědomí se zcela ztratí tělesná struktura a jen JSTE.

Bhudžangásana (pozice kobry)

„Páteř by měla být pohyblivá ve všech směrech a dobře hybná na obou koncích. Když se hýbe hlava, pohyb je přenášen až na konec ocasu.“

B. K. S. Iyengar

Pravidelná meditace snižuje stres a úzkost

Rychlé tempo života zahrnuje naše dny trochou stresu a tlaku. I když někteří předpokládají, že tento druh stresu je nevyhnutelnou součástí života, pravidelná meditace vám ukáže, že tomu tak být nemusí. Přidejte ji do své každodenní rutiny a sami se přesvědčte o tom, jak dokáže kouzlit s hladinou stresu.

Jóga jako medicína

„Nezáleží na tom, zda jste nemocní, slabí, mladí, nebo staří, na cestě jógy můžete být úspěšní, pokud pilně praktikujete.“

Hathajóga Pradipika

Aštangová praxe – má místo v moderním světě?

Aštanga, možná znáte, možná ne. Tak či tak je to jeden ze základních jógových pilířů, na kterém mnoho stylů vyrostlo a ze kterého mnoho stylů čerpá.

Vírabhadrásana – bojovník 1, 2, 3

Podle indické mytologie byl Vírabhadra velký bojovník a hrdina – i proto se objevuje dvojí překlad ze sanskrtu, kdy se poloze říká bojovník i hrdina. V józe se praktikují tři fáze polohy bojovníka (hrdiny) a všechny jsou namáhavé. Podporují vnitřní sílu a odhodlání, posilují celé tělo.

Muzikoterapie Ora Rangi

Ora Rangi muzikoterapie je komplexní metoda osobní hygieny a rozvoje zahrnující práci se zvukem, tělem a dechem, založená na prohlubování schopnosti intenzivněji vnímat informace o našem aktuálním fyzickém, emočním a mentálním stavu a využívat je jako zdroj inspirace a motivace pro náš každodenní život...