Džathara parivartanásana – břišní zkrut

Poněkud krkolomný název polohy sestává ze dvou sanskrtských výrazů – „džathara“ – břicho a parivartásana – otočení, obrácení. Do češtiny můžeme tedy volně přeložit jako břišní zkrut. Jak pojmenování polohy napovídá, dochází při ní k otáčení břicha do stran.

Bakásana (vrána)

„Balancujte ve vesmíru (prostoru), vykročte do neznáma a zbavte se strachu.“ 
B. K. S. Iyengar

Vírabhadrásana III – mytický bojovník

Vírabhadra byl mytický bojovník, hrdina, válečník stvořený bohem Šivou z jeho vlasů, které si vytrhnul, když jeho žena opustila své pozemské tělo. To udělala na protest proti svému otci, který ji veřejně ponižoval za sňatek s Šivou. Šivův bojovník Vírabhadra tak pomstil její smrt ve jménu lásky a srdce.

Pozice prkna na straně (vašišthásana)

Síla vznikající ve středu těla se projeví celistvostí ásany. I mysl získává pevnost pozice prkna a současně dochází k vyrovnávání pólu, vymizení dualit. Na jedné straně se můžeme setkat s extrémností stejně jako na straně druhé.

Hanumanásana – pozice opice

Hanuman byl opičí král, náčelník. Hanumat znamená v sanskrtu mít obrovské čelisti. Hanumanásana je poloha opičího krále. Hanumana.

Matsjéndrásana (matsjéndrova pozice)

Protažená páteř vytváří duchovní sílu koncentrace, která existuje mimo rušivé myšlenky a přemítání nad minulostí a budoucností, a ponechává vše na čerstvé panenské přítomnosti. (B. K. S. Iyengar)

Utkatásana – pozice židle

Pozici utkatásana říkám soukromě zimní. Ne že by židle měla něco společného se zimou, ale rozhodně se vyplatí ji praktikovat předtím, než se vydáme na sjezdovky. Touto ásanou budujeme v našem těle stabilitu a sílu (především stehenních a hýžďových svalů), a to se nám na lyžích bude jistě hodit. Ale pozor, od sjezdového postoje se v mnohém liší.

Páščimottanásana (pozice kleští)

Pozice kleští patří do kategorie pozic v sedu. Tyto pozice uvolňují tělo, zbavují ho napětí a pomáhají znovu najít ztracenou rovnováhu. Předklony posilují vnitřní orgány a zklidňují nervy, vyrovnávají nepříznivé důsledky stresu.

Dhanurásana (Napjatý luk)

Zamiřte šíp, který se napíná v tětivě luku, na přesný cíl. Fixujte své myšlenky a vnímejte tento svůj úmysl....

Poloha věnce – malasana

Malásana, poloha věnce, patří k symetrickým polohám ve stoji. Jedná se o variantu hlubokého dřepu s nohama u sebe. Podporuje činnost trávicí soustavy, zlepšuje střevní peristaltiku, posiluje svaly chodidel a dává pocit klidu a bezpečí.