Rozpusťme spěch a rozviňme klid

Spěch je jedním z nejhorších nepřátel a zároveň nejvěrnějších společníků člověka dnešní doby. Zaměřováním se na „to, co bude“, ale ztrácíme kouzlo „toho, co bylo“, i „toho, co je“. Dochází nám, že takové jednání nelze vzít zpět?

Nebojte se domácích kostlivců

A je to tady! Stará zašedlá zima je pryč a konečně se začínají dít nové věci. Začíná se probouzet jiný cyklus roku. Jaro postupně vystrkuje zelené lístky z hlíny a příroda se probouzí ze spánku, aby mohla vyrašit, vykvést a rozpučet všechnu svoji energii tohoto roku. Jak rozproudit jarní energii uvnitř domova?

Proč děti a školy potřebují jógu?

Přijetí jógového režimu do škol by mohlo zlepšit duševní zdraví studentů – a dokonce snížit šikanu, špatné chování a užívání drog.

Historie jógy v Čechách

Byť je jóga stará několik tisíc let, k nám se dostala až na přelomu 19. a 20. století. A i během tak krátké etapy byl její vývoj dramatický. Třikrát byla zmrzačena a balancovala na hraně zániku – v letech protektorátu, poté v období tuhého komunismu a nakonec v čase Husákovy normalizace.

Bulgur se zeleninou

Tento velmi jednoduchý a rychlý pokrm je lehkým jídlem, vhodným pro nejrůznější předjarní či jarní očistné kúry.

Omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny představují již léta velký hit v oblasti doplňků stravy – snad nic jiného nemá takový úspěch v prodeji jako právě ony. Co vlastně znamená to „omega-3“? Má cenu je brát jako doplněk stravy? A jaké jsou nejvhodnější zdroje těchto mastných kyselin?

Revoluce jednoho stébla slámy

Co můžeme přestat dělat ještě dnes? Kniha o zemědělství, která není jenom o zemědělství. Celosvětový bestseller, přeložený do 20 jazyků je manifestem nebojování proti přírodě a inspirací k jednání, které nenarušuje přirozený chod věcí...

Pránájáma

Cesta jógy je krásnou, mnohdy trnitou výpravou. Starověké texty praví jasně: „Dýchej jako jogín.“ Dech jako naše životní síla. Pro mnohé je to omílané klišé. Léčivé klišé. Zkusme si nyní, jak čteme tyto řádky, uvědomit, že dýcháme a ani to nevnímáme....

Účinky jógy, taiči a qigongu na chronickou bolest dolní části zad

Bolest, která nemile ovlivňuje život asi 80 % dospělých ve Spojených státech. Léčení bolesti zad se nejčastěji řeší za pomoci léků, opioidů, chirurgického zákroku, terapie, ale také možností péče o sebe. Dle studií je velice zásadní, aby se právě snaha o snížení bolesti více ubírala cestou omezení léků a zvýšením terapie zaměřené na fyzickou aktivitu, která správně a efektivně posílí potřebné svaly.

Jóga jako cesta k těhotenství?

Během těhotenství prochází tělo mnoha změnami, kdy na nás psychicky i fyzicky působí stres. Nejlepším způsobem, jak udržet zdravou mysl i tělo, je cvičit prenatální jógu, protože se zaměřuje na ásany, které zvyšují sílu i flexibilitu, učí ženy správně dýchat a zároveň překonat nadměrnou únavu díky relaxačním technikám.