Hřib, křemenáč, bedla nebo babka – jedlé houby ve výživě

Češi houby milují, o tom není pochyb. Patříme k nejvášnivějším houbařům a houby tvoří důležitou součást podzimního jídelníčku. Jak si stojí houby na poli výživy?

Zlatý stín

„Cesta ke světlu je trnitá!“ slýcháváme.

Realita, která je tvořena manifestací nás samotných. Jóga a její alchymie ukazují jednoduchost a zároveň složitost celého komplexu. Světlo a jeho stíny vycházející z nitra duše samotné nám přicházejí ukazovat hlubší perspektivu bytí.

Voňavá smaženice z hříbků

Houbařská sezóna je v plném proudu, proto nesmí chybět inspirace na poctivou i když lehce obměněnou smaženici :)

Osobní vesmír

Jste zvyklí utíkat nebo se umíte zastavit, zpomalit, uvědomit si, jak se cítíte, být na sebe vlídní? Slyšíte svůj vnitřní hlas jasně nebo ho slyšet neumíte, možná nechcete, a zatlačujete ho do samotného koutku duše, skladiště nechtěných obsahů, které, je-li přeplněné, vás potom vychyluje z rovnováhy?

Chléb z ovesných vloček a semínek

Pečivo je důležitou a mnohdy velmi diskutovanou složkou jídelníčku. Často se mluví o vhodných a nevhodných typech. Tento chléb z ovesných vloček a semínek jednoznačně patří mezi ty vhodné a zdravé – můžete si ho kdykoliv bezpracně upéci, naporcovat a udělat si i zásobu v mrazáku. Čerstvý vám v utěrce vydrží několik dní.

Jóga jídla – strava podle vašeho typu

Jóga respektuje každého člověka jako jedinečnou bytost, z čehož vycházejí i její doporučení a přístup. To se týká cvičení ásan, dechových cvičení, meditačních technik i životního stylu, včetně stravování. Každý typ člověka potřebuje něco jiného, na základě jednoduchého ájurvédského principu – eliminovat to, čeho je nadbytek, a doplnit to, co chybí.

Strašák, viscerální tuk

Když se řekne slovo tuk, většina z nás si představí bílou či žlutou mazlavou hmotu, případně svůj „špíček“ na břiše. Tuk, a především jeho jednotlivé typy, mají ale mnoho funkcí, z nichž některé nám jsou již léta známé, ale na některé nyní vědci teprve přicházejí....

Tagliatelle s domácí rajčatovou omáčkou

Úroda rajčat je v plném proudu. Mimo saláty, caprese nebo tomatové polévky je můžeme využít do základních rajčatových omáček k těstovinám. Připravte si omáčky klidně více – v lednici vydrží několik dní, případně ji můžete krásně zavařit do sklenic.

O přebytečných kilech a obalech

Když se pustím do debaty s člověkem, který příliš nefandí ekologičtějšímu způsobu života, všímám si jedné věci – jeho argumenty bývají velmi podobné těm, kterými leckdo zavrhuje vlastní zdravější jídelníček a životní styl. Kralují jim zejména dvě tvrzení: „je to drahé“ a „nemám na to čas“. Opravdu stojí ekologie/hubnutí spoustu peněz a času? Nebo je naopak šetří?

Jóga a tělo: Jak jóga pomáhá upravovat jídelníček?

Jóga nám pomáhá hledat zdravé kompromisy a důvody, proč je dělat: Když se učíme všímat si sami sebe, jsme vnímavější k tomu, co nám sedne a co ne, nepřejídáme se, neopíjíme.