Základní principy cvičení jógy – jóga s respektem k našemu tělu

V dnešní době je populárních mnoho druhů jógy, ale všechny mají jedno společné: přes ásany nám pomáhají „poznat“ naše nitro. Tělo a to, jak se k němu chováme, je při tomto procesu důležité. Respektováním těla v ásanách a dodržováním základních principů z pohledu fyzioterapie si jógovou cestu poznávání těla i nitra usnadníme a dostaneme se blíže k jednomu ze základních popisů jógy – „spojení dechu a meditace v pohybu“.

Neurobiologický pohled na to, jak jóga může pomoci zmírnit depresi

Výhody jógy všichni známe. Nejen osobně, ale i díky dokumentaci všemožných studií a výzkumů. Až nyní se však jasně ukazuje, jak mocný a široký je fyziologický účinek této praxe.

Restorativní jóga, ideální cesta proti stresu

Vědomá práce s dechem a lehké překonání nekomfortní zóny vyvedou praktikujícího ze stavu přetížení, napětí a nepohody k prožitku silné relaxace a celkovému obnovení fyzických a psychických sil. Z vědomí se zcela ztratí tělesná struktura a jen JSTE.

Bhudžangásana (pozice kobry)

„Páteř by měla být pohyblivá ve všech směrech a dobře hybná na obou koncích. Když se hýbe hlava, pohyb je přenášen až na konec ocasu.“

B. K. S. Iyengar

Duben: Měsíc naděje, plodnosti a nových začátků

Duben měl pro naše předky velký význam. Je symbolem nového života a naděje. Ukazuje sílu lásky a oběti. Poselství, které nese po celá staletí, se dotýká i nás v dnešní době.

Kolik jógy je akorát?

Začali jste cvičit jógu nebo ji možná už nějaký ten pátek praktikujete. Doslova jste jí propadli. Milujete chvíle na podložce určené jen pro vás. Baví vás pozice, které už znáte, a rádi zkoušíte ty nové. Cvičíte několikrát v týdnu. Potom možná obden. Každý den. Občas i několik lekcí denně.

Podpořte svou energii a smysly barvami od Manduky

Jaro hýří barvami, které vám pomohou překonat, pohledem na ně, napětí i únavu. Pomocí smyslů vám pomohou nastartovat proudění energie. Vybrat si můžete mezi podložkami vhodnými na klidnější i dynamičtější lekce jógy a pokud se chystáte v tomto roce se svou podložkou cestovat, nebo navštěvovat veřejné lekce v jógových sálech, mrkněte na podložku “travel”, která může být vaší osobní hygienou a jistotou.

7 tipů, jak si jógou pomoci k rozpuštění strachu a k uvolnění

Bojujete s ponorkovou nemocí, stresem a strachem? Dva instruktoři jógy z oblasti DC mají několik nápadů, které by mohly pomoci. Server Washingtonian poradil, jak na to.

Pravidelná meditace snižuje stres a úzkost

Rychlé tempo života zahrnuje naše dny trochou stresu a tlaku. I když někteří předpokládají, že tento druh stresu je nevyhnutelnou součástí života, pravidelná meditace vám ukáže, že tomu tak být nemusí. Přidejte ji do své každodenní rutiny a sami se přesvědčte o tom, jak dokáže kouzlit s hladinou stresu.

Carpaccio z červené řepy

Výborné, lehké a zdravé jídlo – to je řepné carpaccio! Červená řepa je výborná pro jarní očisty, zařazjte ji tedy do jídelníčku i v podobě šťáv.