Letní vyladěné snídaně a jídelníček

Léto – roční období, které nabízí tolik energie, světla, ale také odhalené nožky v šortkách a opálená těla v plavkách. No a protože se o svou vnější stránku musíme také starat hlavně z vnitřku, přinášíme vám tipy do vašeho jídelníčku, díky kterým budete zářit.

Ranní předklony a záklony aneb jak protáhnout své tělo

Ranní protažení je základ kvalitního dne. Je třeba brát v potaz zatuhlost, která se po spánku objevuje. Pozorujeme-li přírodu, všímáme si, že zvířata se přirozeně protahují při každém probuzení nebo povstání z lehu či sedu...

Jak cvičit jógu venku

Léto je obdobím, kdy trávíme mnohem více času venku než v zimních měsících. Teplé slunečné počasí nás láká vyjít ven a nadýchat se čerstvého vzduchu. Proč tedy neuposlechnout toto volání a nevyzkoušet zacvičit si jógu v lůně přírody?

Bálásana (poloha dítěte)

Bálásana je krásná a uvolňující, je to relaxační poloha, která dává pocit pohody a bezpečí. Zaujetí polohy dítěte v nás evokuje pohodlí, které jsme zažili u maminky v břiše, ještě, než jsme poprvé spatřili světlo světa...

Jak se v létě „ochladit“?

Sluneční vlastnosti léta (teplo, projekce, aktivita) se rovnají stimulaci „sympatického“ nervového systému. Avšak i zde platí, že nic se nesmí přehánět. Možností, jak přehřát svůj organismus a cítit se podrážděně, je mnoho. Proto je potřeba být obezřetní.

Vezměte sami sebe na dovolenou

Dovolená je pracovní volno v zaměstnání, ale také čas relaxace těla a vyčištění hlavy od každodennosti. Dovolená je hlavně velmi důležitá pro posílení organismu a zdraví.

Cesta k lepší imunitě

Indický premiér Modi uvedl, že pranájáma může pomoci posílit imunitu. To je odvážné tvrzení zejména v dnešní době, kdy ve světě stále zuří pandemie COVID-19. Modi vysvětluje, jak praktikovat pranájámu – jógová dechová cvičení – kterou v boji proti koronaviru doporučuje.

Jogínská filosofie je víc než jóga!

Jóga se tak rozšířila po celém světě tím, že předložila osvěžující a osvobozující pojetí, že každý z nás musí převzít odpovědnost za samotné vědomí toho, co předkládáme.

Letní vaření

Léto nám svou bohatostí a rozmanitostí nabízí velký výběr čerstvých plodů a láká nás k jejich konzumaci. Dáváme přednost osvěžujícím potravinám, navyšujeme podíl syrové stravy, a to především listové zeleniny obsahující nahořklou chuť (rukola, polníček, špenát, saláty, divoké byliny). Můžeme si dopřát i občasnou konzumaci tropického ovoce. Nemělo by však být součástí každodenní stravy.