Pravidelná meditace snižuje stres a úzkost

Rychlé tempo života zahrnuje naše dny trochou stresu a tlaku. I když někteří předpokládají, že tento druh stresu je nevyhnutelnou součástí života, pravidelná meditace vám ukáže, že tomu tak být nemusí. Přidejte ji do své každodenní rutiny a sami se přesvědčte o tom, jak dokáže kouzlit s hladinou stresu.

Carpaccio z červené řepy

Výborné, lehké a zdravé jídlo – to je řepné carpaccio! Červená řepa je výborná pro jarní očisty, zařazjte ji tedy do jídelníčku i v podobě šťáv.

Nejen jarní detoxikace

Detoxikaci, jak ji dnes známe a používáme, by asi ájurvéda neuznávala. Týden se napájet šťávami a zbytek roku zase jíst, co nám přijde pod ruku, mi připadá jako extrémní řešení a naše tělo z toho bude nejspíš akorát v šoku. Je to ale takový obraz doby, v které žijeme. Jako vždy má ájurvéda k tomuto velmi rozumný přístup a ukazuje nám, kde ten střed můžeme najít.

Jóga ve stínu černé labutě

Fungování společnosti se celoplanetárně přepisuje. V důsledku virové epidemie se přesouváme do oblasti internetu, jógu nevyjímaje. Studia se uzavřela a během chvíle vznikl online jógový festival po celém světě. Vstupujeme do další éry, kdy i po skončení všech omezení bude jógové učení přetransformované?

Jóga jako medicína

„Nezáleží na tom, zda jste nemocní, slabí, mladí, nebo staří, na cestě jógy můžete být úspěšní, pokud pilně praktikujete.“

Hathajóga Pradipika

Výuka jógy v době COVID-19

I když byly zrušeny lekce a máme skutečně strach ze ztráty příjmů, má smyl, abychom pokračovali ve výuce, přispívali ke kolektivnímu zdraví a cítili se lépe při pomyšlení na budoucnost v době pandemie koronaviru. O tom všem mluví Gina Caputo, zakladatelka Colorado School of Yoga.

Aštangová praxe – má místo v moderním světě?

Aštanga, možná znáte, možná ne. Tak či tak je to jeden ze základních jógových pilířů, na kterém mnoho stylů vyrostlo a ze kterého mnoho stylů čerpá.

Vírabhadrásana – bojovník 1, 2, 3

Podle indické mytologie byl Vírabhadra velký bojovník a hrdina – i proto se objevuje dvojí překlad ze sanskrtu, kdy se poloze říká bojovník i hrdina. V józe se praktikují tři fáze polohy bojovníka (hrdiny) a všechny jsou namáhavé. Podporují vnitřní sílu a odhodlání, posilují celé tělo.

5 tipů, jak nejlépe přivítat příchod jara

Už se také těšíte, až budou dny stále delší, bude častěji svítit slunce, všechno se bude zelenat a příroda rozkvete? Víme, čím si toto krásné období ještě více zpříjemnit!

Přítomné dny plné neustálé změny, kdy chaos střídá stání

Jako kdyby se lidstvo zastavilo a planeta poskočila. Stromy a ptáci udávají nové tóny, obloha se usmívá a sluneční svit vše smývá. Láska tvoří prostor pro nové, zářivé, všudypřítomné.