articles

Co jíst a nejíst před lekcí jógy

Co jíst a nejíst před lekcí jógy

Znáte to, dobíháte na poslední chvíli na lekci. A až na podložce si uvědomíte, že jste ještě nic nejedli. Nebo vyrážíte na lekci brzy ráno a víte, že než tam přijdete, váš žaludek dá o sobě vědět a vaše soustředění nebude na 100 %, nemluvě o energii, kterou mít nebudete....

celý článek
3 ásany, které pomohou s diabetem

3 ásany, které pomohou s diabetem

Lidem trpícím cukrovkou nebo stavem tomuto onemocnění předcházejícím může jóga či zahájení běžné jógové rutiny přinést výraznou úlevu od vedlejších účinků diabetu, či jim dokonce pomoci jejich stav trvale zlepšit.

celý článek
Bajka o pižmovém jelenovi aneb o lidské hlouposti a nekonečném hledání

Bajka o pižmovém jelenovi aneb o lidské hlouposti a nekonečném hledání

Tato bajka je součástí komentáře jógových súter Pantaňdžaliho a pomáhá nám pochopit sútru 8 z knihy 2.

celý článek
Taštičky plněné kapustou a tempehem

Taštičky plněné kapustou a tempehem

Klasické plněné šátečky nemusí být jen na sladko, skvělé jsou i s nejrůznějšími slanými náplněmi – jako je třeba kombinace tempehu a kapusty.

celý článek
Vědecky podložené účinky pravidelné praxe jógy na zdraví

Vědecky podložené účinky pravidelné praxe jógy na zdraví

Každý, kdo se pravidelně věnuje józe, jistě potvrdí, že lahodí tělu i mysli. A nejedná se pouze o prožitky a pocity praktikujícího. Tyto skutečnosti potvrzují četné studie, které provádějí odborníci po celém světě.

celý článek
Záklonové pozice

Záklonové pozice

Záklonové pozice mají velkou řadu pozitivních účinků. Působí povzbudivě, protahují často zkrácené prsní svaly a ohybače trupu, zlepšují dechové funkce a činnost srdce, stimulují trávení a v některých případech mohou pomoci i při výhřezech meziobratlových disků. A dalo by se pokračovat. To však platí jen v případě, že jsou prováděny správně.

celý článek
Jóga ve srovnání s chůzí: účinky na náladu, úzkost a úroveň GABA

Jóga ve srovnání s chůzí: účinky na náladu, úzkost a úroveň GABA

Jóga i chůze mají příznivé účinky na náladu a úzkost. Je to způsobeno optimální hladinou kyseliny gama-aminomáselné, zvané GABA. Aktivita této kyseliny je snížena u lidí trpících poruchami nálady či úzkostí.

celý článek
Jak se vrátit zpět k pravidelné praxi, když dojde motivace a chuť

Jak se vrátit zpět k pravidelné praxi, když dojde motivace a chuť

Vytrvalost je základem pravidelné praxe. Říká se, že štěstí přeje začátečníkům. V začátcích máme velký příval energie a jistotu. Kde ale hledat motivaci, když se pravidelnost začne vytrácet?

celý článek
Nádí šodhana přispívá k vnitřní rovnováze

Nádí šodhana přispívá k vnitřní rovnováze

„Moje tělo je plné napětí, vyčerpané a zároveň se mi hlavou honí spousta myšlenek, které nemohu zapudit,“ zní častá odpověď účastníků mého jógového kurzu na otázku, jak se cítí na začátku hodiny. Den byl plný schůzek, práce a rodina si kladou často protichůdné požadavky, celou dobu jsme vystaveni bezpočtu podnětů.

celý článek
Zima je obdobím odpočinku, inspirujme se přírodou

Zima je obdobím odpočinku, inspirujme se přírodou

Klid, relaxace, čerpání sil a sbírání energie. Tím je charakteristická zima, kdy se mnoho zvířat ukládá ke spánku a vlastně nedělá vůbec nic. Vezměme si z nich příklad, zpomalme a následujme naši přirozenost.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket