Powerjóga 5krát ANO

Powerjóga představuje fyzickou zátěž, důležitou pro posun a získání fyzické i psychické odolnosti. Na základě spojení vůle, těla a dechu v „symfonii“ se jedná o dokonalou souhru a dynamickou pohybovou meditaci – tanec. Není to boj ani závod o rychlost. Je to vědomé plynutí v dechu s cílem užít si pohyb, dát si do těla a podpořit odolnost.

6. díl Jóga Dnes ON AIR – rozhovor s Katkou Bílkovou

Dalším hostem našeho podcastu Jóga Dnes ON AIR je naše Kateřina Bílková. Katka je lektorkou, neoddělitelnou součástí časopisu Jóga Dnes, Jóga Virtual a Energy Studií Václava Krejčíka. O čem v novém dílu uslyšíte?

Google PodcastSpotifyApple Podcast 

Nová tvář jógy

Shannon Kaneshige provozuje jógové studio tak trochu jinak. Jedná se o společnost, která svou pozornost soustředí na osoby s nadváhou a jejím záměrem je spojovat lidi všech velikostí a pohlaví a pomoci všem cítit se „silní, propojení se svým tělem, bez jakéhokoliv ostychu“.

Dattatréja-jóga-šástra

Jógová tradice je nesmírně bohatá na různé texty, které obsahují moudrost jogínů minulosti. Jsou studovány stovky a některé i tisíce let a v tradičních liniích se bez nich neobejdete. Mnohé nám poskytují nejen pochopení širšího kontextu jógové praxe, ale i života jako takového. V této sérii článků se podíváme alespoň na ty nejpodstatnější. Jógasútry nebo Bhagavadgíta se i dnes řadí mezi jakési bestsellery. Pokud jste je nečetli, určitě jste o nich slyšeli. Zřejmě však jen málo z vás slyšelo o Dattátréja-jóga-šástře (DJŠ). Přesto se jedná o text historicky významný.

Polentový dort s pomerančem

Připravit chuťově vyvážený dort, který je bez mouky a tedy i bez lepku je vždycky oříšek. Vyzkoušejte tento dort z polenty, kukuřičné krupice, která je doplněna mletými mandlemi. Budete jen mile překvapeni!

Střevní mikrobiom alias střevní mikroflóra

Střevní mikrobiom, nebo také střevní mikroflóra, je odborným termínem, který se v posledních letech stále častěji skloňuje v souvislosti s celkovým zdravím člověka. Jedná se o souhrnné označení pro mikroorganismy, které se vyskytují v trávicím ústrojí člověka, především pak v tlustém střevě.

Zimní sportování a jóga

Konečně je tady pravá zima. Teploty míří pod nulu, venku se třpytí sníh (alespoň na horách), zima až praští a nás letošní vládní omezení nutí sportovat na čerstvém vzduchu, nu což. Na jógu v parku to není, ale i tak se dá běhat, bruslit, běžkovat, lyžovat, chodit po horách nebo vyzkoušet stále populárnější skialpy, zkrátka tu zimní nádheru si můžeme užívat do sytosti. A až se vrátíme domů do tepla, protáhneme a zrelaxujeme namáhané svaly jógou.

Pracujete z postele? Protahujte se a zbavte se bolesti!

Měkké matrace a polštáře jsou skvělé pro lenošení, ale pokud v posteli celý den pracujete na notebooku, vaše záda ani ramena vám nepoděkují.

Všechno, co jste chtěli vědět o kuchyni, ale báli jste se zeptat

Kuchyně je srdcem každé domácnosti, a pokud vypadá jako teplá ženská náruč, je to dar pro celou rodinu. V místnosti by měla být cítit vyživující, podporující a milující atmosféra. Vše podstatné se ve většině rodin odehrává tady. A víc než kterékoli jiné místo vypovídá kuchyně o životním stylu lidí, kteří v ní bydlí. Sporák je symbolem rodinného tepla a o teplo tu jde v první řadě. Kachlová kamna se v kuchyních našich předků nedala přehlédnout, dnes se oheň většinou „schovává“ ve sporáku a indukčních deskách.

Matsjéndrásana (matsjéndrova pozice)

Protažená páteř vytváří duchovní sílu koncentrace, která existuje mimo rušivé myšlenky a přemítání nad minulostí a budoucností, a ponechává vše na čerstvé panenské přítomnosti. (B. K. S. Iyengar)