Jóga jídla – strava podle vašeho typu

Jóga respektuje každého člověka jako jedinečnou bytost, z čehož vycházejí i její doporučení a přístup. To se týká cvičení ásan, dechových cvičení, meditačních technik i životního stylu, včetně stravování. Každý typ člověka potřebuje něco jiného, na základě jednoduchého ájurvédského principu – eliminovat to, čeho je nadbytek, a doplnit to, co chybí.

Něco se chystá... Jóga Dnes on Air!

A je to tady! Jdeme s dobou a tak se Jóga Dnes již brzy vydá i do prostoru rozhlasových podcastů. 

Hathény dechu

Hathény jsou posilovací pozice stlačující nervy, jež ovlivňují jednotlivé části plic. Dech je v józe tím nejdůležitějším aspektem. Jen dech nám pomáhá uvolnit tělo a stabilizovat mysl tak, abychom eliminovali stres a napětí dnešní doby a nechali tělo správně „proplouvat“ ásanami. 

Tantra jako srdeční záležitost: začátek cesty

Když jsem se poprvé vydala do Indie hledat, co je to tantra a jaké je vlastně propojení jógy a tantry, netušila jsem, co mě tam potká a jak spletitá ta cesta může být. Přes všechno tantricko-jógové praktikování, cvičení, meditace, dýchání, rozjímání, vizualizace, rituály, babrání se ve svém stínu a já nevím, co ještě, jsem často měla pocit, že se ztrácím....

Jóga DNES nově k dostání na Slovensku!

Jóga DNES září NOVĚ opět v prodeji na Slovensku!

Poloha kohouta – kukkutásana

Kukkutásana je pokročilá jógová balanční poloha. Vyžaduje dobrou flexibilitu nohou, zejména kyčlí a kotníků, posiluje paže a ramena a zlepšuje koncentraci. Doporučuje se praktikovat ji až poté, co je plně zvládnutá padmásana, poloha lotosu.

Strašák, viscerální tuk

Když se řekne slovo tuk, většina z nás si představí bílou či žlutou mazlavou hmotu, případně svůj „špíček“ na břiše. Tuk, a především jeho jednotlivé typy, mají ale mnoho funkcí, z nichž některé nám jsou již léta známé, ale na některé nyní vědci teprve přicházejí....

Učit jógu neznamená cvičit… aneb co od učení jógy neočekávat

Prohlížíte si instagramové účty učitelů jógy a říkáte si: „Udělám si lektorský kurz a budu si cvičit a dostanu zaplaceno.“ Tak to ovšem není… Na následujících řádcích zkusím nastínit, co by vás, kteří přemýšlíte o lektorském kurzu, k němu nemělo vést. Těm, kteří ho již absolvovali, poradím, jakých chyb se nedopouštět, a těm, kteří lekce navštěvují, jak poznat skutečného učitele.

Děti a meditace

Již několik let probíhá rozsáhlý výzkum mozku a meditace. Nové studie přicházejí každý den a ukazují výhody meditace u dětí. Zdá se, že meditace má neurologické přínosy, které pomáhají zlepšit konektivitu v různých částech mozku. Přesvědčivé důkazy potvrzují, že meditace u dětí zmírňuje depresi, úzkost, zlepšuje koncentraci, pozornost a celkově psychickou pohodu.

Meditace v klidu i pohybu

Pohled na jogína sedícího v lotosovém květu evokuje klid, pohodu a harmonii. Může vést k domnění, že právě a přesně takhle by měla meditace vypadat. Jenže to je jenom jedna z možností. Jak a kde všude vlastně můžeme meditovat?