Jóga praxe

Jógou proti PMS

Jógou proti PMS

Zná to každá žena. To období, které přichází jednou měsíčně a drží se nás zhruba týden. Nazýváme jej mnoha jmény. Některá si sedá do jahod, jiné přicházejí měsíčky, další jednoduše dostává menstruaci. Což často bolí. A asi všechny víme, že pomoc v podobě malého růžového prášku není tím nejlepším řešením. Co ale tedy je? Jóga přece, jak jinak!

celý článek
Vědomí uprostřed chaosu

Vědomí uprostřed chaosu

Účelem našeho cvičení není navždy a bez přerušení se soustředit na dech, ani dosáhnout dokonale klidné mysli. Pomocí jógy, pránájámy a meditace můžeme vyvíjet naši všímavost tak, abychom si ji zachovali nepřetržitě. Teprve potom můžeme být konečně svobodní....

celý článek
Sestava pro detoxikaci

Sestava pro detoxikaci

Ne nadarmo se říká, že člověk je tak mladý, jak pružnou má páteř. S tím pomáhají rotace. Proto jsou tolik prospěšné v případě bolestí zad, jak horní, tak i spodní části. S tím souvisí další věc, jíž rotace prospívají našemu tělu i mysli. Jedná se o jejich detoxikační účinky.

celý článek
Tempo jógy

Tempo jógy

Zažili jste pomalou, nebo rychlejší, možná až rychlou lekci jógy? Jak je to s tempem praxe jógových ásan? 

celý článek
Zvyšte svou energii pomocí pránájámy

Zvyšte svou energii pomocí pránájámy

Existují různé způsoby, které vám pomohou zvýšit vaši energii – zdravá strava, pohyb na čerstvém vzduchu, slunce či fyzický pohyb. Jóga také nabízí několik metod, které dokáží účinně zahnat jarní únavu.

celý článek
Cvičit dokola to samé. Ano, či ne?

Cvičit dokola to samé. Ano, či ne?

André van Lysebeth je muž, který se zasloužil o odbornou popularizaci jógy a její přetlumočení pro běžné lidi tak, aby pochopili její základy a mohli ji v klidu praktikovat sami doma. Podle něj je pro praxi vhodné zvolit jednu sestavu ásan a té se držet.

celý článek
Hlavou, nebo nohama?

Hlavou, nebo nohama?

Stalo se vám na lekci jógy, že instruktor jógy vyžadoval položit se na závěrečnou šavásanu (pozice mrtvoly) hlavou k vám? 

celý článek
Jóga a oči

Jóga a oči

Moderní člověk velmi málo přemýšlí o tom, co dělá tím, že se nesmyslně oddává chuti, žízni, emocionálním vášním a obvyklému zneužívání sluchu, zraku, čichu nebo hmatu. Žijeme v konzumním světě, že mnozí lidé necítí dotyk matky Země, zvuky přírody nebo čichové vjemy přírody.

celý článek
Páščimottanásana (pozice kleští)

Páščimottanásana (pozice kleští)

Pozice kleští patří do kategorie pozic v sedu. Tyto pozice uvolňují tělo, zbavují ho napětí a pomáhají znovu najít ztracenou rovnováhu. Předklony posilují vnitřní orgány a zklidňují nervy, vyrovnávají nepříznivé důsledky stresu.

celý článek
Praxe proti vnitřní nepohodě

Praxe proti vnitřní nepohodě

Podzim je tu. Dolehl na nás svou plnou tíhou. Po prosluněném létě stojíme tváří v tvář plískanicím a dešťům. Ty mohou v našem nitru vyvolat bouři ne nepodobnou divokému přírodnímu úkazu. Ve vnitřní rovině může totiž natropit stejnou spoušť jako bouřka na zemi.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket