7 ásan pro 7 dní v týdnu – Úterý: prasárita pádóttánásana

Bývá to tak, že ásana, která je nám nejvíce nepříjemná, je pro nás ta nejdůležitější a měli bychom ji provádět dvakrát tak často než naše milované pozice. Naráží totiž na naše slabá místa, upozorňuje nás na naše nedokonalosti a vyžaduje od nás více úsilí a práce. Obvykle se nám do takových pozic moc nechce, ale jak jinak se můžeme zlepšovat a posouvat dál?

Menopauza a hormonální jógová terapie

Slovo menopauza většinu žen díky nesprávným a nedostatečným informacím z časopisů a knih doslova děsí. Předem se jí obávají a odmítají ji přijmout... Menopauza však vyžaduje určitou formu uznání a přijetí.

7 ásan pro 7 dní v týdnu – Pondělí: páršvóttánásana

Bývá to tak, že ásana, která je nám nejvíce nepříjemná, je pro nás ta nejdůležitější a měli bychom ji provádět dvakrát tak často než naše milované pozice. Naráží totiž na naše slabá místa, upozorňuje nás na naše nedokonalosti a vyžaduje od nás více úsilí a práce. Obvykle se nám do takových pozic moc nechce, ale jak jinak se můžeme zlepšovat a posouvat dál?

Pozice holubí král (eka pada rajakapotasana)

Ohebnost všech kloubů, včetně páteře, se projevuje na zvýšené vitalitě a psychické síle. Tak, jak je člověk ohebný, stává se i jeho mysl pružnou.  

 

Axis mundi, modus vivendi aneb O vertikále a horizontále

Ať už sympatizujeme s tou či onou filosofií kreslící hodnotové linky a křivky životní cesty, asi se shodneme na zcela přirozeně pociťované touze, či letmém chvění, nalézt v životě smysl. S určitou nadsázkou řečeno, naplňování smyslu někdy trvá chvíli, jindy se uskutečňuje v rámci několika zrození.

Jak na podzim probudit kreativitu a jak s tím pomůže jóga?

Se sychravým podzimem máme sklony choulit se do sebe: je nám zima, motáme se do teplých šál a kabátů; skláníme hlavu, abychom unikli kapkám deště; hrbíme se a probíráme se vlastními stesky, úzkostmi a obavami. Máme pocit, že se nám nedaří, a ztrácíme motivaci, propadáme se do temnoty tamasu. Cestu nahoru pomůže najít jóga.

Čandrásana – pozice půlměsíce

Čandrásana, poloha půlměsíce, patří k polohám ve stoji a zároveň i k polohám balančním. Váhu svého těla zde nesete primárně na jednom chodidle a mírně na prstech ruky opřené o podložku. Stavba chodidla a jeho svalovina zde ukazuje jedinečnou schopnost přírody srovnat a neutralizovat protikladné síly.

Šestá čakra – adžňa čakra – třetí oko

Adžňa čakra je šestou čakrou v sedmičakrovém systému lidského těla.

„Když se podívám do zrcadla, určitě nic neuvidím. Podle lidí jsem zrcadlo, a když se zrcadlo podívá do zrcadla, co je tam k vidění?“ Andy Warhol

Podzimní jóga – čas nechat věci volně plynout

Podzim dorazil v poryvech větru a s přívaly padajícího listí. Na první pohled hezký obrázek plný barev, který však není po teplém a prosvětleném létu vždy vítaným společníkem. Chlad, zkracující se dny, neustále se měnící počasí, to všechno je spíše důvodem uvařit si hrnec horké polévky a zůstat pod dekou. Praxe jógy nám může pomoci se s těmito, ne vždy příjemnými změnami lépe vyrovnat a nenechat podzim, aby se projevil na naší náladě a na tom, jak se budeme cítit. Je to vlastně ideální čas naučit se s opadávajícím listím nechat věci volně plynout.

Halásana (pozice pluhu)

Pluh rozorá a provětrá, pročistí a dá impuls. A nic, co bylo zaseto, není ztraceno. Je nutné se vracet, a odžít. Pluh je určený ke zrodu, obnově nebo očistě – pochopení.