Cvičební sestavy

Jógou proti PMS

Jógou proti PMS

Zná to každá žena. To období, které přichází jednou měsíčně a drží se nás zhruba týden. Nazýváme jej mnoha jmény. Některá si sedá do jahod, jiné přicházejí měsíčky, další jednoduše dostává menstruaci. Což často bolí. A asi všechny víme, že pomoc v podobě malého růžového prášku není tím nejlepším řešením. Co ale tedy je? Jóga přece, jak jinak!

celý článek
Jóga a oči

Jóga a oči

Moderní člověk velmi málo přemýšlí o tom, co dělá tím, že se nesmyslně oddává chuti, žízni, emocionálním vášním a obvyklému zneužívání sluchu, zraku, čichu nebo hmatu. Žijeme v konzumním světě, že mnozí lidé necítí dotyk matky Země, zvuky přírody nebo čichové vjemy přírody.

celý článek
Praxe proti vnitřní nepohodě

Praxe proti vnitřní nepohodě

Podzim je tu. Dolehl na nás svou plnou tíhou. Po prosluněném létě stojíme tváří v tvář plískanicím a dešťům. Ty mohou v našem nitru vyvolat bouři ne nepodobnou divokému přírodnímu úkazu. Ve vnitřní rovině může totiž natropit stejnou spoušť jako bouřka na zemi.

celý článek
Odpočiňme si ve virásaně

Odpočiňme si ve virásaně

Jednou z mála poloh, které můžeme praktikovat po jídle, je diamantová poloha virásana. Tu lze zaujmout jako meditační, ale stejně i jako relaxační polohu. Našemu tělu i mysli přináší řadu terapeutických i posilujících účinků. Ačkoliv na první pohled vypadá poněkud nepohodlně a její pravidelné praktikování vyžaduje určitou vnitřní vytrvalost, účinky, které přináší, jsou skutečně ohromné.

celý článek
Sestava proti bolavým zádům

Sestava proti bolavým zádům

Potíže se zády dnes trápí většinu populace. S největší pravděpodobností je na vině sedavý životní styl s nedostatkem pohybu. Naše tělo nebylo stvořeno pro stálé sezení, a tak s absencí přirozené fyzické aktivity strádá.

celý článek
Uvolněte své kyčle i své nitro

Uvolněte své kyčle i své nitro

Strach, úzkost a stres způsobují stažení svalů, které se potom často promítá i do vnitřní roviny. Pokud v praxi vhodně propojíme fyzické cvičení se cvičením vnitřním, můžeme si ulevit od obojího. Následná praxe kombinuje uvolnění v oblasti kyčelní se záklony. Ty otevírají naše nitro a uvolňují nahromaděné smutky, jež pociťujeme jako tíhu tlačící nás dolů jako kámen.

celý článek
Protáhněte si krční páteř

Protáhněte si krční páteř

Problémy s bolestmi krční páteře dnes trápí drtivou většinu populace. Sedavý životní styl a neustálá práce u počítače se totiž podepisuje nejen na potížích se zády, ale právě i na stavu našeho krku a svalů, které jej tvoří. Odtud potom pocházejí bolesti hlavy, migrény, nevolnosti, mnohdy i potíže s rozostřeným viděním apod.

celý článek
Sestava pro horké letní dny

Sestava pro horké letní dny

Letní horka jsou příjemná. Odtahují však naši pozornost ven a mohou způsobit rozčarování a chaos. Abychom se nenechali unášet nespokojeností a rozladěním, můžeme si provést jednoduchou praxi, která nám umožní obrátit se k sobě a užít si letní tepla v klidu a pohodě. Provádějme ideálně venku, brzy ráno, při východu slunce. Nebo naopak večer při jeho západu.

celý článek
Hamstringová brzda

Hamstringová brzda

Aby ásany mohly být takové, jaké mají být tj. – pevné / stabilní a uvolněné (sthiram sukham ásanam – pataňdžaliho Jógasútra 2/46), je třeba postupovat vždy opatrně, pozorně, nenásilně, komplexně a s ohledem na aktuální možnosti.

celý článek
Uvolnění pánve

Uvolnění pánve

Není pánev jako pánev. Jedna se stěží zahřeje, druhá připaluje. Řeč samozřejmě není o nástroji k výrobě gastronomických laskomin, ale pánvi naší, lidské. 

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket