Jóga praxe

Majurásana (pozice páva)

Majurásana (pozice páva)

Vznešená pozice páva posiluje celé tělo, aktivuje nervový i kardiovaskulární systém a posiluje rovnováhu těla.

celý článek
Volně jako motýl

Volně jako motýl

Léto je v rozpuku a pro děti přišlo jedno z nejkouzelnějších období – velké prázdniny. Během tohoto času jsou volné jako malí motýlci přelétávající z květu na květ. Vezměme si příklad z přírody a z dětí, kteří k ní mají mnohem blíže než my dospělí. Svou přímočarostí a upřímností.

celý článek
Pozice mostu (setu bandhásana) a kruhu

Pozice mostu (setu bandhásana) a kruhu

Pozice mostu účinně protáhne celou přední energetickou dráhu a podpoří funkci ledvin a nadledvinek. Rozvinete-li pozici vznikne pozice kruhu, nebo-li úplného mostu a explozivní síla energie nastává. 

celý článek
Uvolněte kyčle a odpočiňte si u toho

Uvolněte kyčle a odpočiňte si u toho

Do stavu kyčlí se promítá zatuhlost a sevřenost mysli stažené stresem a neschopností koncentrace. V rozpoložení kyčlí se odráží sedavý způsob života typický letargií, chaosem a lenivostí. Uvolněte na fyzické rovině kyčle a pracujte na tom, aby se toto uvolnění projevilo i v rovině vnitřní.

celý článek
Pánevní dno - základ správného držení těla

Pánevní dno - základ správného držení těla

V oblasti pánve, uvnitř, naleznete svaly, které svou souhrou dokáží podpořit tělo a dobrý postoj (ásanu). Mají vliv na správné držení těla a na bezpečný pohyb. Podívejte se na ně!

celý článek
Jak najít cestu sám k sobě

Jak najít cestu sám k sobě

Léto je obdobím cestování. Táhne nás to do dalekých zemí, exotických destinací a neobjevených území. Jinými slovy nás to táhne ven. A co kdybychom se tentokrát vydali někam trochu jinam – k sobě, dovnitř?

celý článek
Páteřní zkruty

Páteřní zkruty

Zkrutové polohy jsou označovány jmény vakra nebo vakrina (křivý, zkroucený). V páteřních zkrutech dochází k laterálnímu zkrutu v různých částech páteře, od nejspodnější v bederní části až po hrudní část páteře...

celý článek
Věř a víra tvá tě uzdraví

Věř a víra tvá tě uzdraví

Víra je mocná čarodějka. Víra je to, co mnohým v životě tak chybí. Často přemýšlíme nad tím, čemu věřit. V kontextu věcí ryze lidských, i hlubokých – těch, které jsou, jak se říká, mezi nebem a zemí. Jóga nás vede k jednomu. Věřit primárně sám sobě.

celý článek
Tělo a napětí

Tělo a napětí

Jste aktivní a využíváte své tělo konstruktivně? Pak je svalový tonus a napětí přirozené. Přirozený tonus je nutný pro udržování buněk a tkání těla v dobrém zdravotním stavu.

celý článek
Jak ochránit svá kolena během cvičení jógových ásan

Jak ochránit svá kolena během cvičení jógových ásan

Během cvičení jednotlivých jógových pozic aktivně zapojujeme svá kolena, a to bez ohledu na to, jestli je máme zamknuté, ohnuté, zatuhlé, nebo hypermobilní. Pravidelné cvičení může naším kolenům pomoct a zlepšit jejich funkci i během dalších aktivit. Ale jak poznáme, že respektujeme anatomii kolene a cvičíme správně a bezpečně?

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket