Jóga praxe

Sestava proti bolavým zádům

Sestava proti bolavým zádům

Potíže se zády dnes trápí většinu populace. S největší pravděpodobností je na vině sedavý životní styl s nedostatkem pohybu. Naše tělo nebylo stvořeno pro stálé sezení, a tak s absencí přirozené fyzické aktivity strádá.

celý článek
Rovnováha duše i těla

Rovnováha duše i těla

Často v hodinách slýchám, jak si klienti stěžují na rovnovážné pozice. „Všechno se zlepšuje, ale ta rovnováha…“ nebo „Minule mi to už šlo, ale dnes stále padám…“. Poznáváte se? Aby ne!

celý článek
Uvolněte své kyčle i své nitro

Uvolněte své kyčle i své nitro

Strach, úzkost a stres způsobují stažení svalů, které se potom často promítá i do vnitřní roviny. Pokud v praxi vhodně propojíme fyzické cvičení se cvičením vnitřním, můžeme si ulevit od obojího. Následná praxe kombinuje uvolnění v oblasti kyčelní se záklony. Ty otevírají naše nitro a uvolňují nahromaděné smutky, jež pociťujeme jako tíhu tlačící nás dolů jako kámen.

celý článek
Múla bandha – kořenový uzávěr

Múla bandha – kořenový uzávěr

Múla bandha má zásadní význam jak pro správné postavení pánve a celé páteře, tak pro kompletní dýchání. Podporuje také průtok energie v lidském těle směrem nahoru. Takzvaný kořenový uzávěr je tou nejznámější ze třech bandh, protože cvičení pánevního dna se praktikuje i mimo kontext jógy.

celý článek
Maričiásana 1 (pozice boha Maričji)

Maričiásana 1 (pozice boha Maričji)

Překlonová pozice vyjadřuje pokoru a schopnost přijímat. Na ohebnosti zad a kyčelních kloubů lze rozpoznat pružnost naší mysli. V rámci pozice se rozvíjí klid a obrácení pozornosti dovnitř. 

celý článek
Protáhněte si krční páteř

Protáhněte si krční páteř

Problémy s bolestmi krční páteře dnes trápí drtivou většinu populace. Sedavý životní styl a neustálá práce u počítače se totiž podepisuje nejen na potížích se zády, ale právě i na stavu našeho krku a svalů, které jej tvoří. Odtud potom pocházejí bolesti hlavy, migrény, nevolnosti, mnohdy i potíže s rozostřeným viděním apod.

celý článek
Jak je možné stát špatně na hlavě?

Jak je možné stát špatně na hlavě?

Stoj je jeden ze základních poloh lidského fyzického těla. Vychází z něj řada, možná většina pohybů, které vykonáváme každý den. Stoj je pro nás tak samozřejmý. Provádíme jej neustále. I přesto můžeme říci, že mnozí z nás neumí stát nohama pevně na zemi. Ať již je to myšleno v rovině vnitřní, či v rovině fyzické. A teď si představme, že člověk, který neumí stát nohama na zemi, se začne pokoušet postavit se na hlavu. Může to vůbec dopadnout dobře?

celý článek
Dhanurásana (Napjatý luk)

Dhanurásana (Napjatý luk)

Zamiřte šíp, který se napíná v tětivě luku, na přesný cíl. Fixujte své myšlenky a vnímejte tento svůj úmysl....

celý článek
Příběh jógy…

Příběh jógy…

Pokročilost v józe se nepozná dle toho, zda dokážeme stát na hlavě, a ještě při tom vypadat dobře, ale podle toho, jaký postoj, vztah zaujímáme k sobě samým, potažmo ke svému okolí...

celý článek
Sestava pro horké letní dny

Sestava pro horké letní dny

Letní horka jsou příjemná. Odtahují však naši pozornost ven a mohou způsobit rozčarování a chaos. Abychom se nenechali unášet nespokojeností a rozladěním, můžeme si provést jednoduchou praxi, která nám umožní obrátit se k sobě a užít si letní tepla v klidu a pohodě. Provádějme ideálně venku, brzy ráno, při východu slunce. Nebo naopak večer při jeho západu.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket