Zeleninové kari s květákem a fazolkami

Máte rádi pikantní chutě? Pak si musíte připravit tohle úžasné kari, ve kterém sice hraje hlavní roli zelenina, přesto vás tento pokrm skvěle zasytí!

Pozvěte k sobě podzim dle TČM

Podzim dle kalendáře začal 22. 9. Většina z nás ho cítila ve vzduchu už o něco dříve. Všude narážíme na barevné vřesy a oranžové dýně nelze přehlédnout. Chladná rána a studené večery nás pomalu nutí obměnit šatník. Balíme se do teplého oblečení, hlavně po ránu. Naše tělo si žádá změnu. Možná cítí víc, než si myslíme. Stačí mu opravdu naslouchat.

Jógový ručník – opravdu vhodný pomocník?

Na lekci jógy stále častější jev: sousedka či soused si na lekci podložku zakrývají ručníkem. Zajímá vás k čemu je ručník vhodný? Jedná se jen o výstřelek, nový marketingový tah nebo pomůcku, která může zkvalitnit vaši jógovou praxi?

Morava II – Mikulov, Pálava a Novomlýnské nádrže

V první části jsme si prošli Lednicko-valtický areál. Dneska se podíváme, kam se vydat a co navštívit v kouzelné chráněné krajinné oblasti Pálavy. Věděli jste, že název řeky Morava, podle které je oblast pojmenovaná, je předslovanského původu a jeho významem je voda či močál?

Šavásana (pozice mrtvoly)

Jistě nebudeme daleko od pravdy, když napíšeme, že šavásana patří mezi jednu z nejoblíbenějších ásan... není ale prostým ležením, sahá mnohem hlouběji...

Vliv jógy na kvalitu spánku

Jóga je formou meditativního pohybu, v němž se snoubí vědomé dýchání a koncentrace do sebe s fyzickým pohybem. Výsledkem je, že jóga prospívá tělu, mysli i duši, a to se odráží i na zlepšené kvalitě spánku. Právě s ním má dnes řada z nás potíže. Proč se svěřit do péče jógy?

Honba za zážitky – hobby naší doby?

Víc zážitků, víc adrenalinu, víc selfíček. Někdy mám kolem sebe pocit, že jsem mimořádně nespolečenská, když si radši zalezu s knížkou a můj Instagram zeje prázdnotou. Mám tak trochu podezření, že v mém dynamičtějším životním obdobím se ozývá přirozená touha po klidu, respektive po rovnováze. Nebo prostě dneska musíme lovit radost všude možně a ještě ji stavět na odiv ostatním?

Jak správně meditovat

Nejtěžším krokem je posadit se a začít. Najít si chvilku a zklidnit se. Nejčastěji se vymlouváme na to, že nemáme čas, nemáme kde. Víme, že jsou to jen výmluvy. Ideální by bylo začít pod vedením někoho zkušeného, ale kde ho najít? Pravda je, že by to byla jen další výmluva, proč nemeditovat. Proto na nic nečekejte a začněte.

Topinamburový krém s žampiony

S podzimem začíná sezóna topinamburů, proto je právě teď ten nejlepší čas pro jejich využití v kuchyni! Pokud s nimi ještě nemáte zkušenosti, zkuste si připravit lahodný krém, který je jednoduchý a voňavý po žampionech.

Strachy – vlastní i nevlastní

Naše hlava je mocná čarodějka a mysl někdy dokáže zázraky a jindy naopak zatáhne ruční brzdu místo toho, aby nás posouvala dopředu. Umí nás totiž vystrašit mnohem víc, než je ve skutečnosti třeba. Už jste se někdy zamysleli nad tím, proč se některých věcí a situací v našem životě tak bojíme?