Prenatální jóga vás zbaví nepohodlí a stresu

Prenatální jóga pomáhá ženám zvládat fyzické problémy a úzkosti, které přicházejí s těhotenstvím. Výzkum prokázal, že ženy, které v těhotenství pravidelně cvičí jógu, lépe spí, méně se stresují, mají větší sílu, jsou flexibilnější a trpí menší bolestí zad.

Spokojenost je v jednoduchosti

Rozhovor s Vaškem Krejčíkem, nejen o jeho nové knize Indická ulice, ale také o plánech, relaxaci, volném čase a domovu. 

Poloha věnce – malasana

Malásana, poloha věnce, patří k symetrickým polohám ve stoji. Jedná se o variantu hlubokého dřepu s nohama u sebe. Podporuje činnost trávicí soustavy, zlepšuje střevní peristaltiku, posiluje svaly chodidel a dává pocit klidu a bezpečí.

Bylinky a jóga na ženské téma

Některé ženy mají štěstí, že se jich tyto „ženské“ obtíže dotýkají jen zlehka, a bez větších nepříjemností proplujou všemi etapami svého života. Ale ani v případě, že takové štěstí nemáme, není nutné se trápit a můžeme si svůj úděl „ulehčit“. V tomto případě hledejme pomoc v přírodě a v józe...

Fermentace

Můj, ale nejen můj, oblíbený způsob, jak dodat v zimě tělu vitamíny, je zařadit do stravy více kvašených a fermentovaných potravin. Přiznám se, že v poslední době si mě tyto potraviny získaly, a já propadám kouzlu fermentace.

Jógové protažení před snídaní zlepšuje zdraví

Cvičení je obecně bráno jako správná cesta k udržení zdraví a optimální váhy. Nadváha a obezita jsou spojeny s řadou zdravotních komplikací, jako je diabetes typu 2 a kardiovaskulární onemocnění. Zapojení do fyzických aktivit má mnoho zdravotních výhod a může pomoci při hubnutí.

Meditace jako cesta do nitra

Každý člověk touží po zdraví. Tato touha, kterou všichni sdílíme, se rodí ze silné tendence, již mají hluboko v srdci všechny bytosti. Při praktikování meditace se naše vědomí otevírá nekonečnému rezervoáru energie, tvořivosti a inteligence, které se nacházejí v každém z nás.

Květákové placičky

Podzimní období, obzvláště listopad, je chudé na kvalitní čerstvou zeleninu. Co vás jednoznačně podrží je buď uskladněná dýně a nebo pěkný kus květáku. Připravte si tradiční jídlo, oblíbené jak u dětí, tak dospělých – květákové placičky.

Cukr a jeho vliv na mozek i psychiku

Cukr je poslední roky velmi žhavé téma. Cukr je jed, je to toxická látka, je to látka vysoce návyková, je to něco, čemu bychom se měli ideálně vyhýbat velkým obloukem. Opravdu je to tak žhavé? Ano i ne. Pojďme se podívat, jak na cukr reaguje naše tělo.

Zvyšte svou energii pomocí pránájámy

Existují různé způsoby, které vám pomohou zvýšit vaši energii – zdravá strava, pohyb na čerstvém vzduchu, slunce či fyzický pohyb. Jóga také nabízí několik metod, které dokáží účinně zahnat jarní únavu.