Kapálabháti

V minulých dílech jsme si přiblížili očistnou techniku „trátaku“. Dnes se budeme věnovat další z tzv. „šatkarmas“, a to kapálabháti.

Ty nejlepší aktivity, které dokážou zmírnit depresi

Fyzická aktivita uvolňuje v těle hormony štěstí neboli endorfiny, které následně navozují dobrou náladu a celkový pocit pohody. Když máte depresi, měli byste být aktivní – to se lehko řekne a těžko udělá, přesto je to správná cesta k tomu, jak zlepšit špatnou náladu a žít si pěkně i s diagnózou deprese.

Co v nás vládne – O vztahu těla, mysli a duše

Naše lidská existence se projevuje na třech různých úrovních: prostřednictvím těla, mysli a duše. Od 17. století, díky filosofům, jako byl například René Descartes, pro nás ale hraje nejvýznamnější roli rozum (mysl). Považujeme se za racionálně uvažující bytosti a často důvěřujeme mysli mnohem víc než tělu, dokonce jí dovolujeme ignorovat tělo a jeho potřeby.

Frappé – studená káva

Frappé má svůj původ v Řecku a patří k populárním osvěžujícím kávovým nápojům, které se servírují v různých obměnách.

Strava pro správnou funkci štítné žlázy

Problémy se štítnou žlázou jsou velmi rozsáhlé a závažné. Bohužel se týkají stále většího množství lidí. V následujícím článku se zaměříme pouze na jeden „sektor“ problémů, souvisejících přímo se stravou – konkrétně s jódem a tzv. antinutričními látkami.

Václav Krejčík přichází s online kurzem jógy pro všechny – Žijte jógu LIVE

Máte rádi jógu, chcete proniknout do jejích tajů a dozvědět se o ní ještě více? Václav Krejčík, známý jógový instruktor přichází s uceleným několika měsíčním online kurzem, do kterého se můžete zapojit, ať už jste kdekoliv!

Jak se nejlépe zbavit stresu, aniž byste opustili židli?

Někdy je dobré na stres reagovat, jindy pomůže zachovat klid a těšit se tak z toho, jak se nám nad situací povedlo vyhrát. Ne vždy je možnost roztáhnout podložku a „vyzenovat“ mysl na jógové lekci, ALE… i tak máme způsob, jak na stres vyzrát. Opřít se, uvolnit se a v klidu „jen tak“ sedět a nedělat nic.

Gravidjóga – jóga pro těhotné ženy

Jógu pro těhotné může cvičit každá zdravá žena, u níž těhotenství probíhá fyziologicky. Pokud těhotná žena cvičila jógu již před těhotenstvím, je to pro ni výhoda, ale i žena, která se rozhodla pro cvičení jógy až v „požehnaném stavu“, si bude užívat všechny její výsady. Těhotenství je krásný a dvojnásobný důvod, proč s jógou začít, a přirozená cesta ke zdravému tělu, mysli i duši.

Letošní léto splyňme s horou

Hory stojí pevně, mají pevný základ a pnou se hrdě do výšky. Vzpřímený postoj je v pohybovém projevu člověka přirozená poloha a jejím základem je správná opora chodidel....

Praxe ve 3.20 ráno…

Probudím se pár minut předtím, než zazvoní budík nastavený na telefonu. Ačkoliv je teprve před půl čtvrtou ráno (nebo v noci – to je věc názoru a pohledu), když roztáhnu žaluzie, všímám si na obzoru prvních známek budoucího východu slunce. Nový den je v rozpuku a u mne dnes začíná skutečně brzy. Protože jsem se k tomu rozhodla, protože to tak mám ráda.