Pozice holubí král (eka pada rajakapotasana)

05. 02. 2017


Ohebnost všech kloubů, včetně páteře, se projevuje na zvýšené vitalitě a psychické síle. Tak, jak je člověk ohebný, stává se i jeho mysl pružnou.  

 

  • eka – jedna
  • pada – noha
  • raja – královský
  • kapota – holub
  • ásana – pozice

 

Provádění přípravné fáze pozice

Z pozice psa hlavou dolů doneste pokrčenou pravou dolní končetinu kolenem mezi úroveň rukou. Od položené nohy lehce odsedněte vzad. Holeň může být rovnoběžně s podložkou nebo se pata dotýká levého kyčelního kloubu. Levá končetina vzadu je natažená, včetně prodloužené nohy v kotníku. Rukama se opírejte vedle hýždí a plynule dýchejte. S výdechem se začněte předklánět a rukama dosáhněte vpřed tak, byste cítili, že se vaše levé tříslo zavírá. V pozici zůstaňte na 10 cyklů dechu (nádech + výdech).

Hlavní pozice
Z předcházející přípravné pozice se vraťte a udržte vzpřímený trup. Položte ruce na boky a s nádechem přecházejte do zvýšeného hrudního záklonu. Vraťte ruce zpět na zem, pokrčte levé koleno a přibližte chodidlo co nejblíže hlavě. Vydechněte a oběma rukama chyťte nohu v oblasti kotníku. V pozici zůstaňte a plynule dýchejte. Opakujte na obě strany.

Varianty
Postupem z hlavní pozice nechte zadní nohu pokrčenou, opřete ji do levého podloktí. S nádechem zvedněte pravou paži a s výdechem ji pokrčte a spojujte s levou. S nádechem rozevřete hrudník a plynule v pozici dýchejte. Vystřídejte na obě strany.

Benefity
Obnovuje a regeneruje bederní oblast páteře, otevírá hrudník a vytváří prostor pro plíce, zlepšuje elasticitu plic, uvolňuje kyčelní, kolenní, hlezenní a ramenní klouby, protahuje svaly hýždí a dolních končetin, tonizuje všechny endokrinní žlázy, břišní a pánevní orgány, zlepšuje imunní systém, trávení a stimuluje pánevní orgány, včetně pohlavních, posiluje klouby, krk, ramena, stehna.

Kontraindikace
Problémy s klouby dolních a horních končetin, páteří, vysoká obezita, při zvýšeném záklonu hlavy zvýšená hyperfunkce štítné žlázy.

Pozor!
Nepřekračujete své síly a pro nácvik raději zvolte přípravnou pozici anebo tipy. Především u méně pohyblivých kloubů se skrze tipy 1 a 2 pozice postupně vytrénuje.

Skrytá tajemství
Ohebnost všech kloubů, včetně páteře, se projevuje na zvýšené vitalitě a psychické síle. Tak, jak je člověk ohebný, stává se i jeho mysl pružnou. Pravidelným tréninkem pozice posílíte mentální, fyzickou a také sexuální sílu. Vytváříte královskou pozici, když spojíte ruce a nohy. Umocňujete celkový koloběh lidské existence v rámci jednoho života. Rozvírajícím efektem hrudníku a srdeční čakry otvíráte prostor pro neomezenou lásku (existenci) putující časem. Napájíte své srdce vesmírným sluncem a v koloběhu svého života rozvíjíte tuto životadárnou sílu – pránu. Necháváte ji klesat a stoupat, prolínat se a procházet každou otevřenou částí.

 

  • -jd-
  • zdroj fotky: Shutterstock.com

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket