Omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny představují již léta velký hit v oblasti doplňků stravy – snad nic jiného nemá takový úspěch v prodeji jako právě ony. Co vlastně znamená to „omega-3“? Má cenu je brát jako doplněk stravy? A jaké jsou nejvhodnější zdroje těchto mastných kyselin?

Jak se vyrovnat se změnou času?

V neděli 27. března se zimní čas změnil na letní, ze dvou hodin v noci se rázem staly tři. Světlo nás bude budit dříve, den se s námi bude loučit později. Pro mnohé krok blíže k radostnější polovině roku, pro jiné nepříjemné období jarní únavy.

Bakásana (vrána)

„Balancujte ve vesmíru (prostoru), vykročte do neznáma a zbavte se strachu.“ 
B. K. S. Iyengar

Byliny v ájurvédě: Indický ženšen – ašvaganda

Seznamte se s bylinou, která svým jemným účinkem převyšuje příliš stimulační sibiřský ženšen. Řeč je o ašvagandě.

Stres – náš společník

Není před ním úniku. Bohužel se s ním setkává každý ve větší či menší míře. Stres je zkrátka náš společník. V určitém množství je prospěšný, ale pokud je ho příliš, je škodlivý a má neblahé následky na naše zdraví.

Pomoc jako forma manipulace

Kdy je pomoc pomocí, to znamená, kdy chce člověk konat dobro pro dobro a kdy pomáhá pro něco, co to přinese jemu? A jak s takovou formou pomoci nakládat, respektive jak na ni reagovat? V tom se vyjevuje souvislost s jamou a nijamou, kdy musíme nechat druhým svobodu a neutiskovat je svými názory, nepřisvojovat si jejich hodnoty a na druhou stranu neulpívat na těch svých a nevnucovat je ostatním.

Salát z růžičkové kapusty

Růžičková kapusta patří mezi oblíbenou jarní zeleninu. Proto pro vás máme svěží lehký salát, kterým můžete doplnit hlavní jídlo nebo si ho dopřát jako lehčí večeři.

Inspirace pro první jarní dny aneb Velký (ú)klid

Přichází jaro, časné jarní dny, objevují se sluneční paprsky a období přechodu února k březnu se jeví jako jarní probuzení. Příroda zpívá, tráva se zelená, vše se probouzí a my máme chuť probudit se taky! Co když právě v tuto chvíli pociťujeme únavu, letargii, nebo dokonce úzkost?

Čtení jako relaxace

Sáhnout po knize a začít číst je skvělý způsob relaxace. V dnešní době ale není zrovna jednoduché udržet pozornost, dočíst knihu a užívat si to. Všude kolem na nás číhají sociální sítě, zprávy, podcasty, které nás rozptylují. Soustředěnost na knihu se vyplatí.

Jóga na míru: Jak zjistit, co mi vyhovuje?

Jóga je jen jedna ve smyslu toho, že záměrem a cílem všech rozmanitých jógových stylů a škol je v konečném důsledku totéž – harmonizovat nitro člověka, vést k přijetí sebe sama a k objevení vnitřní svobody, nezávislosti a spokojenosti.