articles

5. roční období dle TČM – období pozdního léta

5. roční období dle TČM – období pozdního léta

Tradiční čínská medicína dělí rok do pěti sezónních cyklů podle pěti elementů. Ty jsou od sebe navíc oddělovány krátkými přechodovými fázemi dojo, díky nimž má organismus možnost pozvolna se přeladit na následující sezonu.

celý článek
Síla slov, aneb téma vaší lekce

Síla slov, aneb téma vaší lekce

Jak správně zařadit téma do lekce? Jaká témata zvolit a kde je hledat? A kde hledat nápady?

celý článek
Týden sedmnáctý – mlha přede mnou, mlha za mnou a Trout Lake

Týden sedmnáctý – mlha přede mnou, mlha za mnou a Trout Lake

„Od konce dubna 2019 se stane na pár měsíců naším domovem západní pobřeží Spojených států. Pacifická hřebenovka. Pokusíme se ji projít z jihu na sever, tedy z Mexika až do Kanady.“ – sledujte příbeh Dany Mackové.

celý článek
Džinismus

Džinismus

Oblast, na které se rozkládá dnešní Indie, je neuvěřitelně nábožensky bohatá a různorodá. Mnoho světových náboženství tu dokonce vzniklo a dodnes je náboženský život v této zemi velmi silný. Pojďme se postupně podívat na nejrozšířenější indická náboženství a způsob, jakým se prolínala s jógou (nebo jógami).

celý článek
Studená okurková polévka s koprem

Studená okurková polévka s koprem

Okurka patří stejně jako cuketa mezi letní a univerzální typy zeleniny. Její chladivý efekt náš organismus ocení hlavně v létě. Vyzkoušejte tuto studenou okurkovou polévku, doplněnou o bílkoviny. Poslouží jako lehký oběd do teplých dnů.

celý článek
Okurka – dáma, co osvěží

Okurka – dáma, co osvěží

Okurky patří k velmi oblíbené zelenině, kterou si často pěstujeme na našich zahrádkách. Vyžadují dostatečný přísun vláhy, a pokud ji dostanou, bohatě nám ji vrátí zpět i s úroky v podobě vitamínů a minerálních látek.

celý článek
Protáhněte se, aby vás kancelářské tělo nebolelo

Protáhněte se, aby vás kancelářské tělo nebolelo

Jóga v každodenním životě. Jak vypadá? Ranní praxe, večerní meditace. Jóga je svobodná, a tak u každého může vypadat jinak, stejně jako ji každý jinak může vnímat a cítit. Mimo jiné se může stát věrným společníkem při dlouhých pracovních dnech, kdy upadáte nejen na těle, ale i na mysli a na duchu.

celý článek
Čtyři z pěti lidí mají své „šťastné místo“ na odbourání přebytečného stresu!

Čtyři z pěti lidí mají své „šťastné místo“ na odbourání přebytečného stresu!

Průzkum ukázal, že čtyři z pěti lidí mají své „šťastné místo“, aby unikli stresu každodenního života.

celý článek
Jin jóga – jak zrelaxovat tělo vsedě

Jin jóga – jak zrelaxovat tělo vsedě

Jin jóga je jóga s pomalým tempem a pozicemi vsedě s delší výdrží. Tento styl je skvělý pro začátečníky, jelikož lekce nejsou náročné, a přitom se v nich učíte plně procítit každý sval, právě díky delší výdrži. Jin jóga může být také meditativní praxí, která vám pomůže najít vnitřní klid a spokojenost se sebou samými.

celý článek
Éka hasta bhudžásana – poloha světlušky

Éka hasta bhudžásana – poloha světlušky

Poloha světlušky učí správnému zatížení rukou a paží, které slouží jako skvělá kompenzace sedavého životního stylu. Cvičí pozornost, koncentraci a prohlubuje kontakt sama se sebou.

celý článek

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket