Zeptali jsme se odborníka na hubnutí

07. 04. 2014


Jana Altnerová, výživová poradkyně, nám odpověděla na otázky, které často posíláte do redakce. 

1. Jím správně a nehubnu. V čem to může být?

Může se stát, že máte pocit, že jíte správně, přesto se cítíte unaveni a ne a ne dosáhnout vaší vysněné hmotnosti. Vyzkoušejte si celý týden zaznamenávat, co skutečně sníte a vypijete a v jakých časových intervalech. Jaký máte celkový denní režim ( pohyb, typ zaměstnání, relaxace). Možná budete překvapeni jaký je Váš skutečný stravovací režim, množství a složení vaší stravy a jak jste na tom s energetickým výdajem. Většinou při podrobném rozboru objevíte nerovnováhu mezi výdejem a příjmem energie. Je důležité vědět, že není rozhodující pouze příjem kalorií, ale skladba vaše jídelníčku a především obsah důležitých látek tělu prospěšných. Tedy správný poměr živin, vitamínů, minerálů

 

2. Mohu pít alkohol?

 Ano, ale důležitý je výběr a množství. Vyhněte se tvrdému alkoholu a míchaným koktejlům. Volte raději kvalitní suchá vína, která budete kombinovat s pitím neperlivé vody. Pokud máte jakékoliv zdravotní problémy, užíváte  léky, alkoholu se úplně vyhněte.

 

3. Držela jsem dietu a pak jsem přibrala ještě víc. Proč?

Většina diet má krátkodobý efekt, protože neřeší vá celoživotní způsob stravování. Jste schopni se 14 dnů držet, ale pak zaplujete do starých kolejí a posledních pár dnů „ diety“ už myslíte na to, co si pak všechno dáte. Nehledě na to, že některé diety jsou naprosto nevhodné pro váš organismus. Pokud chcete skutečně zhubnout musíte udělat změnu vašich stravovacích a pohybových návyků, a to nejen kvůli zhubnutí, ale i k udržení dobrého celkového zdravotního stavu.

 

4. Slyšela jsem o dietě voda. Pijete celý den vodu po dobu 15 dnů. Co si o tom myslíte? A o různých dietách typu jíst jen ryby nebo vajíčka….?

Každá jednostranná dieta je pro organismus nebezpečná protože nezabezpečí dostatečný příjem všech potřebných živin. Všechny tyto diety mohou poškodit vaše zdraví. A každé hladovění delší než dva dny by mělo být konzultováno s lékařem. Rozhodně to není způsob jak zhubnout. Rychlé zhubnutí Vás vysílí, budete se cítit unaveni, můžete trpět nedostatečným příjmem vitamínů a minerálů. Pokud následně najedete na další přejídání, nárůst hmotnosti bude velice výrazný! A takto hubnout přece nechcete? Důležité je nejenom štíhlé tělo, ale především zdravé tělo!

 

5. Celý den jsem v práci, večer jdu cvičit a po cvičení mám hlad. Jak to řešit?

Vlčímu večernímu hladu můžete předejít pravidelným rozdělením jídla během dne do malých porcí. A snažit se opravdu nevynechat žádné jídlo. Večer už potom stačí jídlo lehké. Např. zeleninový salát, zeleninová polévka nebo kousek netučného sýra se zeleninou, bílý jogurt. Nezapomínejte na vydatnou snídani.

 

6. Co když mě popadne panický hlad v noci? Jak to řešit?

Tady platí opět si uvědomit jak jíte během dne, jak je na tom Vaše psychika? Viz otázka 5. Můžete vyzkoušet více relaxovat masážemi, pijte vhodné bylinné čaje na uvolnění a zklidnění mysli.

 

autor: Jana Altnerová

zdroj fotky: Chillicake

 

Zajímají-li Vás kurzy změny životního stylu, inspirujte se ZDE!


Jóga Dnes Konference
Mala Collective
Energy Studio jd
JógaMarket