Pozice tanečníka (nataradžásana)

16. 07. 2017


Tanec a pohyb jsou nejpřirozenější způsoby vyjádření sebe sama. Vyjádření emocí, stavů a postojů....a tak se staňte tanečníkem, splyňte s dechem a buďte sami sebou. 

nata – tanečník

raja (dž) – král


Provedení:

Výchozí pozicí je tadásana (pozice hory). Soustřeďte se do jednoho bodu. Pokrčte a mírně zanožte pravou dolní končetinu. Uchopte ji pravou rukou za nárt, nebo kotník a vzpažte levou paži. Tlakem pravého nártu do dlaně zvedejte koleno do výšky a současně se předklánějte. Dejte pozor, abyste nezvedli ramena k uším. Fixujte je stabilitou lopatek.

Směřujte v kyčlích dolů (neotvírejte pánev). Druhá varianta je s pánví otevřenou. 


Účinky:

Rozvíjí rovnováhu a pružnost páteře, harmonizuje činnost nervové soustavy.


Kontraindikace:

Problémy s klouby dolních i horních končetin, bolesti zad, poruchy rovnováhy.

  • -jd-
  • zdroj fotky: Shutterstock.com

 


Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket