Detox - připraveným štěstí přeje!

14. 06. 2012


Před podzimními dny, stejně jako na jaře, bychom měli tělo nechat trochu odpočinout. Očistit ho a pomoci mu, aby podzim a zimu zvládlo dobře. Chcete-li se seznámit s technikami očisty, očistnout strav...
Před podzimními dny, stejně jako na jaře, bychom měli tělo nechat trochu odpočinout. Očistit ho a pomoci mu, aby podzim a zimu zvládlo dobře. Chcete-li se seznámit s technikami očisty, očistnout stravou, relaxacemi a mentálními technikami, přijměte pozvání na praktický detoxikační víkend, který organizuje Energy Studio Václava Krejčíka v Praze.    • Datum: 8.-9. 9. 2012  • Místo: Energy Studio HEAVEN, Uruguyaská 11, Praha 2 • Přihlášky a více o akci:       http://www.energystudio.cz/akce/139/detox-pro-podzim-aneb-pripravenym-stesti-preje/   S podzimní rovnodenností cítíme ve vzduchu přicházející podzim. Postupně energie přírody uvadá a v říjnu bude minimální. Začněte právě teď a připravte se na období, kdy slunce ztrácí svou sílu.  Základní návody a praktické doporučení jsou náplní dvoudenního cvičebně detoxikačního programu v Energy Studiu HEAVEN. Cvičení jógy, detoxikační sestava, šankprakšalána, vhodně zvolená očistná strava, stejně jako principy detoxikace, dechové techniky, relaxace a meditace. To vše jsou prostředky jak odbourat fyzické, mentální, emocionální toxíny z těla. Nechte se inspirovat  k načerpání energie a návodem na to, jak využít úplňku pro detoxikaci. Před zářijovým úplňkem 30. se seznámíte s postupy, co vše udělat proto, abyste se během podzimu a zimy cítili dobře. Buďte připraveni a podpořte svou energii včas!  
Popřemýšlejte o těchto tipech na detoxikaci!  • Než začnete provádět jakoukoliv techniku očisty, měli byste se na ni řádně připravit. Pokud nechcete provádět podobnou terapii doma, doporučuji vyzkoušet např. hydrokolonterapii (průplach tlustého střeva), která se provádí ve speciálních zdravotnických zařízeních. Když se rozhodnete pročistit svůj organismus v domácím prostředí, udělejte si celý volný víkend. Očista potřebuje klid a čas na odpočinek.     • Jako přípravu pro výplach trávící soustavy odlehčete stravování minimálně jeden den před začátkem. Rozhodnete-li se absolvovat šankhaprakšálanu, pamatujte na přípravný den bez masitých pokrmů, bílkoviny se totiž vstřebávají dlouho. Můžete také provést večerní klystýr. Dopřejte si kvalitní spánek. Kdo by chtěl důkladně pročistit tělo, je možné zařadit i jednodenní očistný půst.   • Svoji očistu doplňte ájurvédskými olejovými masážemi, cvičte jógu a dechová cvičení, často se sprchujte vlažnou vodou, vyčistěte si dutinu ústní, zuby a jazyk vícekrát denně a pokud budete cítit únavu, jděte si lehnout a odpočiňte si. Váš organismus - především játra, střeva, žaludek a žlučník to ocení.    Půst je proces, při němž tělo „požírá samo sebe“. Nejdříve přijdou na řadu nejškodlivější složky potravy – odpady, nefunkční tkáně a odumřelé buňky, choroboplodné zárodky a nadbytečné rezervy. Půst znamená vyloučení určitých potravin, hlavně těch, které zůstávají dlouho v žaludku. Čím méně druhů potravin jíte, tím lépe. Stačí pít vodu, eventuálně vybrat si jednu potravinu, popř. popíjet pouze zeleninové šťávy. Tímto oddechem pro trávící soustavu dopřejete svému tělu možnou očistu, regeneraci a obnovení energetického potenciálu. Při výběru jedné potraviny nebo šťávy se pokuste nemíchat ovoce a zeleninu. Vždy k cca 1 litru šťávy popíjejte 2 až 3 litry čisté neperlivé vody. Nemáte-li chuť na šťávy, zvolte třeba suchou rýži (200 - 300 gr). Pijte bylinkové čaje nebo čistou vodu. 
Šankhaprakšálana (proplachování ulity) Postup 1. Ráno na lačno si připravte k průběžnému pití 2 litry slané vody (1 - 1½ lžičky na 1 litr vody). V rychlém sledu vypijte za sebou 2 sklenice a zacvičte si cviky 1, 2, 3, 4. Každý 8x v řadě za sebou. 2. Potom vypijte další 2 sklenice vody a proveďte opět sérii cviků. 3. V dalším kole opakujte stejný postup.  4. Po třetím kole by se měl dostavit pocit nucení na stolici. Pokud se tak nestane, znovu si zacvičte. Nepijte však již vodu. Vyčkejte na toaletě, dokud tlak vody nevypudí stolici ven. Můžete mít i zvýšený pocit močení. V následujících hodinách buďte připraveni poblíž toalety. 
Praktické cvičení Série pozic postupně otevírá jednotlivé svěrače v gastrointestinálním traktu, aby voda mohla postupovat ve zrychleném režimu. Cviky jednotlivé svěrače i jejich nerovová centra pomocí jemného tlaku vody střídavě stimulují a uvolňují, navrací tak jejich přirozenou funkci.  1. Pozice půlměsíce (ardha čandrásana): postavte se do pozice hory a s nádechem vzpažte pravou paži. S výdechem se uklánějte doleva a levou paží spouštějte po levém stehnu dolů. Vraťte se do výchozí pozice a proveďte na druhou stranu. Opakujte 3 - 8 krát. Počáteční úklon na levou stranu stlačí naplněný žaludek a otevře vratník. Voda se ze žaludku dostává do dvanácterníku.   2. Poloha kola (kati čakrásana): výchozí pozicí je opět hora s chodidly na šířku boků. Upažte a vytočte se doleva tak, že pravou ruku pokrčíte v lokti a dotknete se levého ramena, nataženou levou rukou přetočíte co nejdále dozadu. Vraťte se zpět a opakujte na druhou stranu. Opakujte celé 3 - 8 krát. Tento cvik pohybuje vodou v tenkém střevě.  3. Pozice kukačky, nebo kolébavého hada: z lehu na břiše se zvedněte na napnutých pažích, nohy jsou na šířku boků, prsty chodidel opřeny o zem. Trup je mírně v hrudním prohnutí. S nádechem otáčejte hlavu doleva. Pak opakujte na druhou stranu. Celkem 3 – 8 krát. Pozice stlačuje břišní stěnu a nutí vodu k dalšímu pohybu tenkým střevem.   4. Pozice protahující břicho (udara karšanásana): s chodily na šířku boku podřepněte. Paty nechte na zemi. Nejdete-li to, podložte je srolovaným ručníkem. Pravé koleno položte k levému chodidlu. Pravá pata je zvednutá, levé chodidlo na zemi. Celý trup otočte doleva. Dolní část břicha je zmáčknutá, paže jsou přes levou nohu na zemi, čímž vzniká tlak na trup. Proveďte na druhou stranu a opakujte celé 3 – 8 krát.  Kdybyste tuto pozici nemohli udělat, nechte paže opřené o kolena a trup nepřetáčejte.  Po tomto cvičení a celé technice si na cca 2 hodiny odpočiňte, ale snažte se neusnout. Po cvičení si udělejte - na zaplnění žaludku a trávící soustavy - kaši z rýže a žluté čočky, kterou můžete promastit ghi (přepuštěné máslo).  Šankhaprakšálanu můžete provádět jednou za čtvrt až půl roku. Je to intenzivní efektivní pročistění organismu s cílem obnovení energie.   Václav Krejčík 

Jóga Dnes Konference
Mala Collective
Energy Studio jd
JógaMarket