Jóga Zprávy 01. 07. 2019 PDF Tisk

Školy v Anglii představují nový předmět: Pozornost

Cvičení pozornosti jsou již praktikována v mnoha školách po celém světě. Školy v Anglii se připojují ke studii, jež má určit, které techniky fungují nejlépe.

Školy v Anglii představují nový předmět: Pozornost

Studenti na stovkách anglických škol se vedle studia matematiky, vědy či historie připravují na rozšíření tohoto tradičního vzdělávacího programu o nový předmět: učení se pozornosti. 

„Až v 370 anglických školách začnou studenti praktikovat pozornost, a to jako součást studia vedoucímu ke zlepšení duševního zdraví mládeže,“ uvedla v pondělí britská vláda.

Budou spolupracovat s odborníky na duševní zdraví, aby se naučili relaxační techniky, dechová cvičení a další metody, které jim pomohou „regulovat jejich emoce“, uvedla vláda ve zprávě o programu.

Cílem programu je studovat, které přístupy ve světě rychlých změn pro mladé lidi fungují nejlépe. Vláda uvedla, že studie, která bude probíhat do roku 2021, je jednou z největších svého druhu na světě.

„Jako společnost jsme mnohem otevřenější ke svému duševnímu zdraví než kdy jindy, ale moderní svět přinesl nové tlaky,“ řekl ve svém prohlášení britský ministr školství Damian Hinds.

„Dětem se začne postupně zavádět předmět obsahující problematiku duševního zdraví, pohody a štěstí od začátku základní školy,“ dodal.

Tato iniciativa přichází měsíce poté, co průzkum, který zadala Národní zdravotnická služba, zjistil, že jedno z osmi dětí v Anglii ve věku od 5 do 19 let trpí nejméně jednou duševní poruchou.

Průzkum, který byl zveřejněn v listopadu, také naznačil mírný nárůst duševních poruch u dětí v rozmezí věku 5–15 let, jenž v roce 2017 vzrostl na 11,2 procenta z 9,7 procenta (v roce 1999) na 11,2 procenta. Nejčastějšími poruchami, jako je úzkost a deprese, trpí alespoň jedno z 12 dětí a raných adolescentů a objevuje se častěji u dívek než chlapců.

Imran Hussain, ředitel kampaně „Akce pro děti“, působící na poli britské charity ve Spojeném království, tento stav nazval „dětskou krizí duševního zdraví“.

„Zdá se, že role prevence je chybějícím článkem při budování lepší podpory děti a mládeže, zejména v prvních letech školy,“ napsaly výbory. Zjistily, že sociální média a školský systém náročných zkoušek mohou mít obzvláště negativní vliv na duševní zdraví mladých lidí, a je proto potřeba zavést opatření k vylepšení stávajícího stavu.

 

  • zpracovala: Valentina Lebová
  • foto: Shutterstock.com

Objednat předplatné