Ásany 14. 10. 2018 PDF Tisk

Naučte se plachtit v pozici albatrosa

Albatros neboli Eka Pada Koundinyasana je nádherná a hlavně fotogenická ásana, kterou při trochu tréninku zvládnete také!

Naučte se plachtit v pozici albatrosa

Albatros je fascinující mořský pták, který dokáže uletět i více než 10 000 km bez jediného přistání a bez máchnutí křídel. Umí dokonale využít své tělo k tomu, aby mohl díky proudění vzduchu celé dny klidně a jistě plachtit nad mořem. Za 2 měsíce je schopen obletět zeměkouli a za svůj život zvládne uletět vzdálenost několika letů na Měsíc a zpět.

Balanční pozice albatrosa je v józe velkou a často nepřekonanou výzvou. Cestou k této pozici je právě „přestat máchat křídly“ a využít své tělo k plachtění.

Začněte z pozice psa hlavou dolů.
Zvedněte jednu nohu (levou) vzhůru.  

Nevytahujte ji příliš vysoko a neotevírejte pánev – mohli byste ztratit stabilitu v oblasti pánve.
Převeďte ji do zevní rotace.
Pohlídejte si, aby stojná noha (pravá) byla stabilní a pánev se nevychýlila do strany (doprava).

Udržujte pánev vysoko a postupně přenášejte váhu na ruce.
Hrudník se vytahuje vpřed, pohled míří dopředu.
Koleno přibližujte z vnější strany k lokti a současně začněte lokty krčit.
Důležité je, aby pohyby probíhaly plynule, současně a nepropadali jste se v bedrech.
Břišní svaly jsou přirozeně pevné.


Hrudník vysunujte stále vpřed, tlačte jemně, ale intenzivně dlaněmi do podložky a lopatky jako by stoupaly ke stropu. Pravou nohu zkuste prodloužit do dálky za sebe.
Vzlétněte!
Zkuste zcela propnout i levé koleno.

 

  • autor: Aneta S. Králová
  • foto: Shuterstock.com

Objednat předplatné