Vánoční večírek ....a užijte si ho trochu jinak!

08. 12. 2014


Uspořádat však velmi trendy večírek s lahodnými a vychytanými chuťovkami, které jsou navíc lehké a zdravé - to už chce trochu příprav a inspirace.

K Vánocům neodmyslitelně patří různá rodinná setkání a večírky pro přátele, víc než v kterémkoliv období v roce. A tak se na to těšíme celý rok! Člověk je tvor společenský, takže vize bohatého stolu, plného nejrůznějších dobrot a dobrého pití, doplněný o zábavnou společnost nás prostě láká!

Uspořádat obyčejný večírek s chlebíčky a vínem je vcelku jednoduché. Uspořádat však velmi trendy večírek s lahodnými a vychytanými chuťovkami, které jsou navíc lehké a zdravé - to už chce trochu příprav a inspirace. Pokud si vše dobře naplánujete a přichystáte, užijete si to i vy.

5 tipů pro přípravu zdravého, lehkého a inspirativního večírkového menu

1) Připravte si seznam hostů a zjistěte, jestli někdo z nich netrpí potravinovou alergií nebo nesnášenlivostí - předejdete tím tak případným nečekaným problémům, které by večírek mohly narušit. Mezi problematické potraviny patří ořechy, mléko, vejce nebo třeba běžné pšeničné pečivo (díky obsahu lepku). Pro odlehčení situace můžete ke každému talíři s připravenými chuťovkami připevnit štítek se symbolem „V“ (vegetariánský), se symbolem oříšku apod.

2) Pamatujte, že kvantita neznamená kvalita. Spíše než 20 druhů všeho možného zvolte raději 5-7 typů, sladěné do jednoho chuťového stylu. Smícháním všeho možného žaludku určitě neprospějete.

3) Důkladně si s časovým předstihem promyslete, co všechno chcete na party připravit - některá jídla mohou vyžadovat odležení den dopředu, některá vyžadují přípravu těsně před podáváním.

4) Nebuďte všední a inspirujte se! Odprostěte se od tradičních potravin jako je veka, máslo, šunka, salám apod. Většina alternativ je zdravější, ale jde především o celkovou chuť. Zde je pár tipů, které můžete použít místo běžných složek:

  • veka, rohlíky, pšeničné bagety ® celozrnné krekry (i domácí výroby), amarantové lupínky, žitný kváskový chléb
  • máslo, majonéza, margarín, kupované pomazánky a pochoutkové saláty, tavené sýry ®  žervé, ricotta, tvaroh, našlehané slané bylinkové máslo, rozmačkané avokádo, domácí pomazánka
  • šunka, salám ®  kvalitní sušená šunka prosciutto (pršut), uzený losos, makrela nebo tuňák
  • eidam ® kvalitní stará gouda, čedar, bůvolí mozzarella
  • nakládané okurky, paprika, rajče, cibule ® olivy, chřest, feferonky, sušená rajčata

5) Místo hromady klasických krémových a přeslazených dortíků připravte 2-3 talíře, z nichž na jednom bude pouze variace ovoce, další bude tvořit mix sušeného ovoce a ořechů (neslaných, nepražených - mandle, vlašské ořechy, pekanové ořechy, kešu a lískové ořechy) a třetí si ponecháte pro vlastní upečené zdravé cukroví (inspirovat se můžete zde, například vanilkové rohlíčky). Více receptů naleznete zde. 

 

  • autor: Michaela Bebová
  • www.biochemicka.cz
  • zdroj fotky: Samphotostock.cz 

Jóga Dnes Konference
Energy Studio jd
JógaMarket