Podzim je období váty

17. 11. 2015


Podzim je roční období, kdy klesá vlhkost, fouká vítr a snižuje se teplota. Tohle vše se pojí se zvýšením váty, což má vliv na city, na úzkostlivost a neschopnost najít v něčem útěchu, dále způsobuje suchost kůže, očí i nosu. Přinášíme pár rad, kterými se můžete řídit, abyste vátu udrželi v rovnováze.

Upravte svůj jídelníček

Vátu pomůžou vyrovnat horké potraviny a nápoje, takže upřednostňujte vařená jídla před syrovými. Ráno posnídejte teplou kaši. Zaměřte se také na čerstvou zeleninu, která je zrovna v sezóně.

Hýbejte se!
Váta je klidná, a proto vytvářejte v těle teplo. Zaměřte se na dynamické sekvence ásan, obrácené a torzní pozice.

Dýchejte!
Udždžájí dech je úžasným nástrojem, který můžete použít k vytvoření vnitřního tepla. Dělejte si přes den pravidelné pauzy, při kterých použijete udždžájí k vyčištění a ke zklidnění své mysli.

Podpořte!
Každé ráno praktikujte sérii ásan na podporu jater, a tedy imunity. Začněte krátkou úvodní meditací, přidejte 3 série kaphalabhátí a počet opakování záleží na vás. Zkuste 30 opakování v jedné sérii a přidávejte postupně. Břicho se rychle unaví, a tak je možné, že počet opakování snížíte, protože břicho nebude zvládat. Zařaďte 4 kola pozdravu slunci A. Sérii doplňte: pozice hole, pozice kleští, pozice Matsjéndrova na obě strany, luk, luk na straně – pohyb z jedné strany na druhou, pluh, svíčka a ryba. V pozici svíčky vydržte delší dobu a snažte se o prohloubené dýchání, ideální udždžájí dechem. Na závěr této sekvence zařaďte nádhí šódhanu. V pozicích zůstaňte na 15–30 nádechů a výdechů a snažte se uvolnit v pozicích po úvodním zaujetí.


Jóga Dnes Konference
Mala Collective
Energy Studio jd
JógaMarket